Schilderen/tekenen/handletteren

Ik wil toch meer t schilderen ontdekken. Ik ga er van uit dat action canvassen niet echt top zijn. Welke zijn wel goed en niet al te duur?

Of wat voor papier is fijn met acrylverf?

Oh ik vind het resultaat echt heel erg leuk!

Als ik binnenkort wat meer tijd heb wil ik ook een lino maken met mijn vriend (ik heb het nog nooit gedaan en mijn vriend is de creatieveling dus die gaat me helpen) en vind jouw lino’s ook zo leuk eruit zien eerder in dit topic :blush:

1 like

Dankjewel! :slight_smile:
En lino is zo leuk! En echt simpel, ben benieuwd wat je er van gaat maken :blush:

2 likes

Ik ben begonnen :smiling_face_with_three_hearts:

14 likes

Ik ben bezig met kaarten te maken met gebak erop. Ik ben nu nog aan het nadenken, wat de laatste twee worden.

14 likes

Misschien een Bossche Bol en een croissant?

3 likes

Ik dacht aan een eclair, maar die kunnen heel snel eruitziet als een bruine drol. Dus een croissant is misschien wel wat :thinking:

2 likes

Leuk! Misschien een aardbeienslof?

1 like

Red velvet :heart_eyes:

2 likes

Denk ook een Bossche bol/moorkop. En vind een aardbeienslofje ook een goede. Dan heb je weer andere vormen/kleuren.

Love de tompouce ook.

1 like

Ik heb m al af :blush: wees heel zuinig met kleuren 1 en 13, daar ga je sowieso tekort aan hebben. Ik heb het uiteindelijk opgelost om andere kleuren die vrij hetzelfde waren voor die vakjes te gebruiken, maar ik haat het echt als er te weinig verf per kleur is.

26 likes

Best oke gelukt voor een eerste keer.

17 likes

Wauw, ziet er goed uit. Ik vind jouw kleuren trouwens meer overeen komen met het plaatje dan de mijne. Het lijkt bij mij eerder groen dan petrol.
Ik zal op de verf letten, dank je!

3 likes

Ik dacht dat @Zoeva m af had en dacht nog wow wat snel. Maar toen zag ik haar reageren :joy:

Ik wil een portret van een kat maken maar is een britse korthaar. De whiskasvariant. Dus niet echt makkelijk qua vlakken enzo. Dus denk onbegonnen werk. Want kan niet tekenen en schilderen. Heb nu wel een fijn tekenprogramma op mn tablet dus kan wel goed overtrekken nu.

2 likes

Ik vind tabby’s ook echt vreselijk om te tekenen, al die strepen…

Dat je niet kan schilderen en tekenen geloof ik niet. Weet niet hoe lang je al tekent, maar zeker in het begin is het heel veel oefenen en je raakt ook nooit uitgeleerd. Overtrekken is een hele goede manier om dingen te leren en bij veel huisdier portret stijlen wordt het sowieso gebruikt. Vector art bijvoorbeeld is (van wat ik heb gezien) allemaal overtrekken. Heel veel hyperrealistische tekeningen gebruiken ook overtrekken zodat de verhoudingen en aftekeningen/kleuren kloppen. Dus daar is echt niets mis mee!

Ik heb vroeger ook zoveel foto’s overgetrokken om te leren. Later ook tekeningen van anderen, om verschillende tekenstijlen te leren (alleen zet ze niet op internet haha, dat vinden de meeste artiesten niet zo leuk). En voor iedere tekening die ik nu maak gebruik ik een of meerdere referenties, en als het echt niet lukt schets ik soms over de foto heen. Niet echt overtrekken, maar wel heel zwaar refereren.

Daarnaast ben je vaak het meest kritisch op je eigen werk, je ziet zelf alle fouten terwijl een ander er blij mee is en die ‘fouten’ niet eens opmerkt of het juist een leuke toevoeging vind. Ik weet niet of je de kat voor iemand maakt, maar als katteneigenaar kan ik je zeggen; ik vind ieder portret dat van mijn meisjes gemaakt wordt leuk en ben er heel blij mee! Ongeacht niveau/stijl van de artiest, want diegene heeft wel z’n best gedaan op mijn meisjes en dat iemand dat voor mij overheeft waardeer ik enorm.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt :heart: en ben heel benieuwd naar je kat als je het wil delen!

3 likes

Heb nog nooit getekend. Op school t vak zelfs laten vallen omdat ik zo slecht was :joy:

Denk dat ik een versimpelde versie maak. Heb eerst nog een ander geheim project (secret santa). En dat is een stap makkelijker. Dus als dat lukt. Plus t is voor een vriendin die alles prima vind. Had eerst t idee voor een hele onderzetterset maar dat is een beetje ambitieus.

Oh wowww!
Zo is het wel heel leuk om te zien. Ik heb er zelf ook een in die stijl en ik werk per kwart van het doek en doe dan zoveel mogelijk van dezelfde kleur en stap dan over naar een andere kleur. Ik denk wel dat het praktisch is, maar het duur heeeeeel lang voordat je resultaat gaat zien

Ja zo doe ik het eigenlijk ook

1 like

Heb m’n kerstkaarten gemaakt. Best wat verschil in ontwerp maar had steeds zin in wat anders en ben heel tevreden met het resultaat.

Misschien dat ik nog ergens een sjabloon zoek voor ‘Merry Christmas’ dat ik kan toevoegen aan enkele kaarten, omdat ik echt niet mooi kan schrijven dus overtrekken is dan beter.

33 likes

De concentratie is deze week ver te zoeken. Ik ben bezig met het illustreren van een croissantje met een jampot, maar tot nu toe lukt alleen nog de jampot 🫠

Edit:

Nog niet helemaal tevreden ermee

11 likes