Schilderen/tekenen/handletteren

Weer een poging gewaagd. Plaatje wel overgetrokken.

20 likes

Je moet wat doen tijdens kerst

9 likes

Ik heb ook weer eens iets gemaakt.
Vrienden van mij hebben dit jaar een kindje gekregen die Olivier heet. En zijn koosnaam is Ollie. Nu heb ik dit voor Ollie gemaakt. Vond het wel een goeie timing haha.

39 likes

Weer een stukje verder…

10 likes

Dit is zo cuuute! :heart_eyes:

2 likes

Ik heb nu een Ipad met Procreate :partying_face: Moet er nog wel heeel erg aan wennen, zowel aan de Ipad als aan het tekenen daarop.

7 likes

Gisteren opeens zin om met mn kinderen mee te doen met schilderen. Ik merk wel dat ik dan gelijk heel perfectionistisch ben, dat ik meteen zo mooi als een illustrator wil kunnen schilderen.
Maar probeer te focussen op het ‘leuk’ ipv mooi.

Ondertussen maakt mn kind van 8 echt de tofste dingen in no time

61 likes

Dat is je toch behoorlijk gelukt? Zou echt niet misstaan in een mooi geïllustreerd kinderboek.

6 likes

Ik zie steeds dingen voorbij komen met hele mooie gouden aquarelverf(denk ik). Maar kon in mn lokale hobbywinkel niets vinden. Heeft iemand een tip?

1 like

Bij de Pipoos verkopen ze Finetec. Dat vind ik fijne metallic waterverf. Verder vind je op instagram veel accounts die metallic- of glitterverf maken. Ikzelf ben groot fan van Colorsbyvita.

1 like

Dat is lief, ik denk dat als iemand anders het had gemaakt dat ik het ook mooi zou vinden, maar op mezelf ben ik dan zo streng ofzo. Stom he. Maar een foto hier delen is al stap 1 haha, dat vind ik dus vet spannend. Alsof jullie ook gaan zeggen van : ja de verf is wel heel vlekkerig etc etc.

2 likes

Vervelend is dat he. T is puur je eigen brein die zo tegen je praat. Want t hoeft niet perfect te zijn. En ook als iets niet perfect is kan het mooi zijn. Gewoon lekker posten! Dan merk je ook dat t helemaal prima is wat je doet.

1 like

In t kader van t hoeft niet perfect. Ik heb een poging gedaan mn gehaakte alpaca na te tekenen. Voelt alsof t hier niet mag want heb nooit leren tekenen of schilderen en begin nu pas.

15 likes

Ahh te lief! Dit doet me denken aan die persoon die de tekeningen van zn kind ‘tot leven’ bracht door een knuffel ervan te maken, mocht je handig zijn met naald en draad… :wink:

3 likes

Wow, dat vind ik echt heel erg cool gemaakt door een kindje van 8!!
Wat een leuke bezigheid ook om samen te doen.

3 likes

Creatieve block op dit moment. Dus ik heb een update aan een eerdere illustratie gemaakt.

9 likes

Hallo iedereen,

Ik ben iemand die erg van zwart-wit grafiet tekenen van portretten en dieren (meestal op A5 formaat) houdt. Ik had het idee om misschien tekeningen te verkopen (het gaat mij niet om geld maar ik was nieuwsgierig of mensen interesse hebben in mijn tekeningen), alleen ik heb geen idee hoe dit allemaal werkt. Ik heb een paar vragen en ik hoop dat iemand me een duidelijk antwoord kan geven:

1. Kan ik mijn eigen website maken, of beter beginnen op bijvoorbeeld marktplaats
  2. Hoeveel kan ik er voor vragen? (ik zat te denken aan tussen de 5 en de 10 euro, maar ik heb geen idee wat normaal en passend is)
  3. De allerbelangrijkste vraag: Zijn mijn tekeningen wel geschikt voor verkoop of moet ik nog even door oefenen? Gewoon eerlijk zijn als ze nog niet goed genoeg zijn hoor!
6 likes

Begin een Etsy

6 likes

Vind je tekening wel goed gedaan!

1 like

Zou beginnen met Etsy, mocht het goed lopen kun je altijd overwegen om nog een website te maken.

Qua prijs; Vraag wat jij ervoor wil hebben? Ik lees dat het je niet om het geld gaat, maar ik zou je werk echt op waarde schatten! Mensen denken altijd maar dat kunst/tekeningen zo gemaakt zijn en beseffen totaal niet hoeveel tijd/materiaal etc erin gaat. Je kan altijd iets lager inzetten en dan gaandeweg je prijzen verhogen (doen er wel meer!). Dit soort lage prijzen (5-10 euro) helpen daar niet aan mee in mijn ogen…

Tenzij je geen originelen verkoopt, maar prints. En ga je ze zelf printen of laat je dit doen bij een printshop? En verzenden? Doe je track&trace aanbieden? Of scan je ze in en kunnen mensen digitaal een print kopen (en dus zelf uitprinten)? Ook dat kost allemaal geld, ook iets om rekening mee te houden.

Zie ook iemand Fiverr aanraden, dat zou ik zelf niet doen. Fiverr houdt de prijzen belachelijk laag, waardoor je heel veel werk doet voor bijna niks… Overigens vragen zowel Fiverr als Etsy een commissie, dus iedere keer als je iets verkoopt krijgen hun een percentage daarvan.

2 likes