Schilderen/tekenen/handletteren

Mooi! Denk dat wat @Findus zegt een goeie is ja. Haarlak kan je trouwens ook vaak als fixatief gebruiken, als je dat dat in huis hebt!

2 likes

Wel opletten dat er geen ‘verzorgende’ ingrediënten in zitten! Dat wordt niet zo mooi. Een super goedkope haarlak is dan het meest geschikt @anon43983847

2 likes

Hi dames,

Ik ben al een tijdje een stille meelezer op dit forum maar met dit topic schrijf ik graag mee!

Sinds een paar weken heb ik me penselen weer gevonden. Dit is mijn huidige projectje. Ik werk eigenlijk alleen met waterverf soms met gouache.

Zijn er meer liefhebbers voor waterverf?

10 likes

Welkom, en mooi!

Ik ben nu vooral bezig met olieverf maar ben laatst ook weer eens in de weer geweest met waterverf, was lang geleden maar vond het toch wel erg leuk.

image

Ik zit af en toe te twijfelen of ik gouache wil kopen, zou je het aanraden?

6 likes

Mooi!

Ik vind vooral de combinatie van waterverf en gouache mooi. Maar misschien komt het ook wel doordat je er makkelijk fouten mee kan herstellen🙈

1 like

Ah ja kan ik me wel voorstellen ja, lijkt me ook fijn dat je dan net even iets meer helderheid in je waterverf kan zetten met gouache. Misschien toch maar eens naar een setje kijken :thinking:

Dankzij jullie kreeg ik echt heel veel zin om mijn gouache er eens bij te pakken. Met behulp van een tutorial heb ik dit geschilderd. Het is wel wat uit mijn comfort zone haha. Hebben jullie toevallig nog meer van dit soort tutorials?

14 likes

Ahh heel erg schattig dit!

1 like

Lief! Dankjewel :slight_smile:

1 like

Ik ben trouwens ook heel benieuwd naar jouw werk! In filmpje ziet olieverf er zo lastig uit. Toch zijn er wel hele mooie resultaten mee te behalen.

Oh dat zijn geen hele bijzondere dingen hoor haha, deze heb ik laatst gemaakt:

Ik vind olieverf juist wel heel fijn werken omdat het zo langzaam droogt. Kan soms wel onhandig zijn als je hardere lijnen wilt (je hebt wel allerlei mediums voor verschillende droogtijden enzo maar ik doe het voorlopig met lijnzaadolie en terpentine), maar ik vind het heel fijn dat je nog lekker lang dingen kan aanpassen en in kan blender met wat er al is. Het voelt daardoor iets minder definitief en daarmee voor mij minder stressvol dan bijvoorbeeld acryl

23 likes

Dit is echt prachtig! Het is zo sfeervol en dystopisch tegelijk. Het atmosferisch perspectief heb je echt heel goed vastgelegd. Ik vind zelf cityscapes echt super leuk om te maken! Het is alleen best wel moeilijk nog. :slight_smile: Heel cool!

Heb je de link naar de tutorial? Ben benieuwd!

Jullie hebben me overtuigd, voor mijn verjaardag ga ik gouache vragen! En ben lekker aan het tekenen de laatste tijd, heb er echt plezier is. En ik ga echt een cursus volgen als alles weer een beetje normaal is.

4 likes

Wauw wat een mooi compliment, dankjewel! :blush:

https://courses.deannamaree.studio/

Ze heeft twee gratis cursussen waaronder echt een introductie. Ik zou de rest eigenlijk ook wel willen doen, maar die zijn best duur :frowning:

1 like

Waar halen jullie nu vooral je inspiratie vandaan? Ik merk dat ik echt 0,0 inspiratie heb. Dus maak nu eigenlijk alleen maar hele simpele snelle kaartjes.

14 likes

Ik heb deze set gekocht. Die van Ali express is volgens mij wel makkelijker in gebruik. Je kunt niet echt de verf uit de bakjes halen. Hij heeft daarentegen wel veel pigmentatie.

1 like

Oh yes wat een leuk topic! Ik ben van origine grafisch vormgever maar ik word soms zo idioot van het achter de computer zitten. Soms wil ik gewoon met mn handen bezig zijn op papier. Vroeger wel veel getekend/geschilderd alleen ik ben helemaal niet goed in realistische dingen.

Nu ben ik bezig met me te verdiepen in aquarellen in combi met fineliners etc (niet echt kalligrafie, het is meer grafisch). Vind zelf die kleuren van aquarel zooo mooi, dat vloeiende.

Bovenstaande is niet van mij btw! Vind het vooral heel mooi. Zijn er meer die aquarellen hier? Of beginners tips? Ben vandaag begonnen en moet zeggen, valt me niet tegen! Echt leuk! Zal snel eens iets posten.

25 likes

Haha ik wou net zeggen, ik zou dit gewoon van je kopen zodat ik 't hier thuis kan ophangen! Heel mooi inderdaad.

2 likes

Ik zoek op pinterest naar XX drawing (bijv wine glass drawing) en zo kom ik wel veel leuke dingen tegen, die sla ik dan op en maak ik na.

1 like