Wil je meer schaduwen en highlights in je tekening krijgen?
Deze geeft wel goede tips voor schaduw en licht. Als je kleur gebruikt kan het soms wat lastiger zijn, want schaduwen zijn meestal niet compleet zwart.
Hier heb je een tiktok filmpje hierover
https://www.tiktok.com/@marcobucciart/video/7164419143117098245?_t=8ZF0pzgN0Sr&_r=1
Edit: en nog eentje die het heel simpel uitlegt
https://www.tiktok.com/@malleryjaneart/video/7141381308143521066?_t=8ZF1LewiLNV&_r=1
Is hier iemand die digitale producten verkoopt via etsy?
Verschillende kleuren gebruiken voor diepte is vaak mooi, dus geen grijs.
Bijvoorbeeld als schaduw voor geel, geel mengen met oranje voor een iets donkere oranjegele schaduw. Maar met waterverf breng ik soms ook nog extra diepte met aquarelpotloden omdat je daar betere controle over hebt. Gewoon vanalles uitproberen!
Je zou ook even kunnen kijken in het topic Kleuren voor volwassenen. Vanaf januari 2021 zie je mooie platen met veel diepte. Stel dat je aquarelpotloden gebruikt heb je ook veel aan de tips die daar gegeven worden. @MACdonalds en @DelilahBard geven bijvoorbeeld veel diepte aan hun kleurplaten.
Ik vind ze alle twee leuk!! (Ehh de ontwerpen dan)
Maar ik wil maar een van die twee ontwerpen op mijn Etsy zetten
Ik bewaar ze allebei hoor
Ik vind zelf 1 vis het leukst! Dan komt ie het meest tot z’n recht denk ik, en denk dat ik de achtergrond dan ook beter vind want dan kan ik de tekst onder en boven de vis lezen. Twee vissen bedekken teveel qua tekst denk ik
Dit inderdaad en @Schaakmat vind die met 2 ook te druk, ook vergeleken bij je andere ontwerpen
(In verhouding, vind ze allebei leuk maar met 1 leuker)
En er zit ook nog eens heel veel details in. Nou die kleurplaat houdt je voorlopig van de straat.
Joh maakt het uit. Als je wilt kan je zelfs het gras paars maken. Jouw kleurplaat, jouw keuzes.
Wat heerlijk! Waar heb je deze vandaan?
Grote kans dat die dan van een dropshipper komt of dat het geplagieerd is. Tenminste dat kan het verklaren waarom het niet meer op Etsy staat. Maar het kan ook zijn dat de winkel zelf het heeft verwijderd.
Excuses voor mijn cynische gedachte
Naja als t ook op bol staat is de kans natuurlijk zeer groot dat t niet een orgineel is. Etsy zou echt alle dropshipachtige dingen er af moeten gooien.
Anatomie is niet echt goed bij deze maar ik zag deze stijl bij iemand op insta en wou het eens proberen. Vind het wel erg leuk, denk dat ik het vaker ga doen zo!
Ik heb een nieuw schetsboek en dacht dat het leuk zou zijn om met een zelfportret te beginnen, iets wat ik eigenlijk nooit doe! En ik heb net nieuwe verf gekocht (Holbein acrylic gouache) dus laat ik het mezelf lekker extra moeilijk maken en dat meteen voor dit gebruiken in plaats van, oh ik weet niet, even te oefenen op iets kleins ofzo.