Beetje bagger licht, maar ik ga zo nog inlijsten en dan volgende week cadeau doen aan m’n neefjes. Vind het resultaat aardig. Het is een combinatie tussen realistisch en schattig geworden.
Ik heb de laatste tijd veel in mijn schetsboek gewerkt!
Aquarel en potlood, muis karakters
Aquarel, idee voor een sprookje
Potlood schets van een hobbit huisje
Potlood schets van een van de D&D karakters van een vriend.
Grafiet en potlood, idee voor een sprookje!
Super mooi weer allemaal, schrijf je ook zelf de sprookjes?
Vind je kleedje/ondergrond trouwens ook fantastisch!
De ondergrond is een dekbedovertrek van Ikea!
Die muisjes, en dat vosje!! Zo leuk.
Ohh dankje! Ik vind sprookjes en folklore super interessant en ben me aan het inlezen voordat mijn project begint (ik ga een Masters doen in illustratie!), ik weet nog niet of ik alleen illustraties van mijn eigen interpretaties wil doen of dat er misschien hele verhalen uit komen, ik kijk denk ik even hoe het gaat.
Is er hier iemand die toevallig een hobby cursus tekenen heeft gedaan?
Zit te twijfelen om een tekencursus te gaan doen, heb via de NHA een proefpakket aangevraagd, maar vroeg me af of mensen hier ervaring mee hebben?
Toen ik in de online leeromgeving keek schrok ik namelijk van de hoeveelheid lessen enzo. Hoewel je hier wel 14 maanden over mag doen (zijn 56 lessen en ze zeggen dat je ongeveer 1 les per week kunt afhebben, ongeveer 3 uur per les).
Dus als je het zo bekijkt valt het wel weer mee maar toch twijfel ik…
Je kunt ook altijd een domestika cursus doen (hetzelfde idee als skillshare) dat kun je op eigen tempo doen en is veel laagdrempelig. Dan kun je daarna kijken of je toch een wat stevigere cursus wilt doen
Pleur even een linkje erbij:
https://www.domestika.org/nl/courses/popular
Kies je bewust voor zelfstudie/niet op locatie? Ik zou zelf een cursus op locatie adviseren, maar dat is misschien ook persoonlijk. Ik vind dat (heb zelf wel alleen schildercursussen gedaan) zoveel motiverender, inspirerender en leuker. En omdat er iemand over je schouder meekijkt leer je er denk ik ook sneller van.
Nooit online, wel 10 lessen fysieke cursus. Vond dat zelf denk ik leuker omdat je ergens heen gaat, je les krijgt van iemand die meekijkt met wat je goed en minder goed doet. En je zit met meer mensen en je hebt dan ook wat een stok achter de deur.
Heb inderdaad zelf bewust gekozen voor online ivm m’n werk in de zorg. Veel tekenlessen hier in de buurt (onlangs verhuisd naar andere stad en hier is het aanbod niet heel groot, in m’n vorige woonplaats hier iets verderop wel iets meer) zijn ‘s avonds en dan werk ik vaak… heb 1 vaste vrije dag in de week op woensdag, maar juist dan zijn er geen lessen. Daarom gekeken naar wat online de mogelijkheden waren want vind tekenen en jezelf ontwikkelen op hobbygebied wel heel leuk!
Het is trouwens online wel zo dat je je werk inlevert bij een docent en die kijkt dan op zo’n manier met je mee. En in de online leeromgeving kun je contact maken met studiegenoten zag ik.
Schetsen en werk voor mijn huidige project (voor mijn opleiding!) Het is een auto-fictie verhaal, waar ik mijn persoonlijke ervaringen meng met fictieve elementen. In dit geval het sprookje van The Crane Wife!
De rode doorzichtige elementen zijn niet vastgeplakt en daarom zit t in een lijst, zodat ze voor nu goed blijven zitten.
Ik heb even zitten bijlezen en liken, wat een talent allemaal! Wat vinden jullie fijn los papier om op te schilderen? Ik wil een afdruk maken van wat bloemen/kruiden uit de tuin, maar heb zoiets nog nooit gedaan.
Ohh dat hangt helemaal van je verf af! Ga je acryl verf gebruiken of waterverf of gouache of inkt etc?
Ik heb dit filmpje gezien, leek me een mooi project om mee te beginnen. Ik gok dat dat acrylverf is.
Ik denk dat het inkt is maar acrylverf lukt ook wel denk ik! Gebruik goed dik papier - misschien Mixed Media papier? - en dan wordt t hartstikke mooi!
Dankjewel! Ik zie dat ze het ook hebben bij de Pipoos, dus daar binnenkort maar even langs.