Schilderen/tekenen/handletteren

Dit is sowieso inkt, drukinkt. Denk dat het idd ook wel kan met acryl maar zorg wel dat je het goed uitrolt. Ik koop vaak zo’n glazen plaatje bij de kringloop (een oud fotolijstje).

Ik zou ook kijken naar juist dun papier, met drukken merk ik juist vaak dat dunner papier beter de verf opneemt. Zou daar een beetje mee experimenteren :slight_smile:

1 like

Oh merci! Ik zit even te kijken bij Pipoos en daar hebben ze ecoline inkt, Oost-Indische inkt en linoverf. Zou iets hiervan dan geschikt zijn?

1 like

Lino inkt :slight_smile: Ik heb even gekeken maar ik ken het merk Panduro niet dus weet niet hoe dat is. Ik vind zelf Schmincke zelf het fijnst, maar ik denk dat die Panduro prima is om mee te beginnen :slight_smile:

Ik heb laatst ook zoiets gedaan (ik ben zelf meer van de lino’s dus dit is niet zo mijn ding haha), je kunt er lekker mee experimenteren :slight_smile:

zie hier mijn laatste experiment op instagram

2 likes

Wat cool! Ik ben je gaan volgen (lijkt op mijn naam hier)

1 like

Leuk :smiley:

Ik denk dat ik posca stiften wil gebruiken, maar welke zijn fijn?

1 like

Wij hebben van de gekleurde de normale versie en extra zwart een fijn erbij. Kun je mooi omlijnen

Wat zijn de normale? Je hebt wel 5 maten ofzo en dan ook nog met brush tip.

2 likes

Wij hebben de meesten in 3M dan kun je ook dikkere lijnen trekken
En de zwarte 1M voor de fijne lijntjes van 0,7-1mm zoiets

We hadden ze in Frankrijk gekocht en direct gebruikt :smile:

15 likes

Nieuwe lino’s :slight_smile:

45 likes

Schets van een van mijn katten :smiling_face_with_three_hearts:

13 likes

Allemaal met traditionele inkt en dip pen

22 likes

Deze twee wil ik gaan risoprinten wat echt een verrassing gaat worden denk ik (vooral de 2e) omdat je ze per kleur drukt (geen gewone printer, maar stencildruk). Dus nog digitaal maken en opschonen/wat dingen wegwerken en dan in allerlei verschillende kleurlagen opmaken. Wordt nog een klus :joy:

31 likes

49 likes

Ik heb de tekeningen die ik laatst postte gerisoprint (lekker woord zo haha). Riso staat bekend om de felle kleuren, ben echt blij met het resultaat!

Heb ook een reel gemaakt van het proces, voor als je denkt wtf is riso haha:

32 likes

Mooi zeg! En leuk om het proces te zien. Print je dit ergens of heb je zelf zo’n apparaat staan?

2 likes

Ik print het bij het grafisch atelier hier! Ze zijn heel duur in de aanschaf helaas (weet niet precies hoeveel, maar weet dat elke nieuwe kleur “drum” al honderden euro’s kost). Vaak hebben ze deze machines op grafische werkplekken, kunstacademies etc. :slight_smile:

2 likes

wat tof zeg en wat een prachtige kleuren!

Ik werk meestal met waterverf, maar heb deze week oliekrijt gekocht. Kan me niet eens herinneren dat ik daar iets mee heb gedaan, dus het is echt wennen, maar ook heel erg leuk om eens iets anders te doen.

2 likes

Even weer eens een rare hersenspinsel geïllustreerd

12 likes

Had deze nog liggen uit coronatijd :nerd_face:. Eens kijken hoe ver ik kom tot ik geen zin meer heb :tipping_hand_woman:

19 likes