Ik dacht eerst dat het een landen kaart was haha, leuk. Ik heb hier het behang van toevallig
Krijg hier overigens een ontzettende krampjat van 🥹
Ik wil weer wat meer tijd steken in creatief zijn, vroeger deed ik daar meer mee en vind het jammer dat ik dat kwijt ben.
Wil iets doen met aquarel maar ben even op zoek naar wat startertips mbt aan te schaffen materialen:
- hebben jullie aanraders voor een set penselen of een aantal losse basics?
- wat is een fijne fineliner?
- en welk papier raden jullie aan? Ik zou het liefst een boekje hebben waar ik in kan schetsen en evt wat kan verven zonder dat het boekje het dan begeeft en losse vellen of een blok waar je vellen uit kunt halen
Ik heb voor het eerst wat alcoholmarkers gekocht om een beetje mee te spelen/doedelen. In het schetsboekje dat ik heb drukt het echter meteen door. Ik weet niet zo goed welke zoektermen ik online kan gebruiken om het juiste papier te vinden. Misschien hebben jullie nog aanraders voor een boekje van ongeveer A6 formaat?
Een boekje in dat formaat weet ik zo niet, maar voor alcoholmarkers is speciaal papier. Gebruik in ieder geval geen aquarelpapier, dat zuigt ze leeg.
Je kunt zoeken op ‘marker paper’.
Bristol papier vind ik persoonlijk erg fijn
Dankjulliewel voor de snelle tips! Ik ga verder op zoek en zal vooral geen acquarelpapier gebruiken
Deze heb ik van de Action.
Is eigenlijk een dubbelboek. Ene kant alcoholmarker en de andere kant aquamarkers. Geloof dat deze 4 euro ofzo kost. Is wel a4 formaat maar misschien hebben ze ook een kleiner formaat.
Ohuhu en Arco verkopen blokken en boekjes met geschikt papier. Sowieso ook nog wel meer merken, maar bovenstaande heb ik en beide zijn top.
Die heb ik op A5 formaat, maar die hebben ze niet meer geloof ik. Fijn boekje wel, vooral omdat ik er met meerdere materialen in kan werken, maar het markerpapier drukt ook wel een beetje door.
Wat een cutie!
Voor mijn opleiding schreef ik een verhaal “The Harpy”, en tekende ik veel vogelvrouwen! Deze twee vond ik zelf heel leuk geworden:
Ik deed Secret Santa met mijn D&D vrienden dit jaar en een van de cadeautjes moest handgemaakt zijn, ik had nog nooit op een boek geschilderd maar het was eigenlijk niet heel moeilijk! Ik gebruikte Acryl Gouache en deed er een laagje Mod Podge overheen zodat het lang mooi blijft.
Pidge en Porridge! Een concept aquarel + inkt tekening van twee karakters die ik verder wil ontwikkelen.
Haha Tusk love mooie dingen maak je!
Ik wil graag de paint markers van Posca kopen. Wil graag een set van 16. Twijfel nu tussen de PC1MC (punt van 0,7-1mm) en de PC3M (punt van 0,9-1,3mm). Is het gewoon een kwestie van persoonlijke voorkeur of is er nog een andere reden om voor een van de twee te kiezen?
Leuk! Ja persoonlijke voorkeur, ligt er ook aan wat je ermee wilt. Ik heb een PC1MC set maar ook een paar dikkere erbij gekocht voor grotere vlakken. Dan werkt dat toch sneller en mooier dan als je een heel vlak met de dunne in moet kleuren.
Ja snap ik idd! Ik wil vooral kleine dingen ermee verven, stenen, houtjes enz. Ben nu bezig met een sensory bin voor m’n zoontje en wil de planeten tekenen op houten rondjes. Beetje dit idee.
Oh ja dan is de kleinere maat beter denk ik! Kan je ook nauwkeuriger mee schrijven/tekenen.