Wat een talent hebben jullie zeg.
Ik volg dit topic mee. Tekenen is een oude hobby van mij die ik heel graag weer op zou willen pakken!
Ik zie dit topic weer omhoog komen en bedacht me dat ik ook nog wat tekeningen heb om te delen. Heb een nieuwe brushset voor procreate dus die wilde ik graag uitproberen. Ik heb op Instagram mensen om random herfst ideeën gevraagd en vervolgens zonder te perfectionistisch te willen zijn deze dingen getekend. Vond het leuk om weer eens een beetje een andere stijl uit te proberen.
Edit: waar ik wel echt tegen aanloop trouwens, is dat ik het zo jammer vind dat ik de aquareltextuur kwijt raak door het smudgen. Iemand toevallig een tip voor een goede brush en/of techniek daarvoor. Ik gebruik ook gewoon ‘textured paper’, maar dan nog…
Helaas geen creaties van mij, maar ik heb wel een vraagje:
Mijn oma heeft vroeger regelmatig getekend/geschetst met een balpen, waarmee ze met wat water en haar vinger de inkt kon uitvegen om schaduw ed te maken (die inkt is nu jaren later nog steeds op die manier uit te vegen). Nu is ze op zoek naar zulke pennen, maar wat voor soort kan dat geweest zijn?
Ik ben bij pipoos aan het zoeken, en de watervaste pennen lijken het mij niet, maar zou zoiets kunnen werken?
Ik heb geen ervaring met die specifieke pen, maar de inkt is op waterbasis dus het lijkt me een goede kanshebber!
Wat mooi en gedetailleerd :o Zijn ze uit klei gemaakt?
Wauw
Wat een leuk idee! Met wat voor soort verf heb je dit gedaan dan?
Ik was geïnspireerd door dit filmpje (https://youtu.be/MjdM2fb1XHQ?si=s96ejfkOWQGL22_M) en heb gisteren kevers geschetst en ingekleurd met alcohol markers. Ik wil dan graag nog de details uitwerken met kleurpotloden, net als ze in het filmpje doet.
Ik ben poppetjes gaan schilderen voor m’n dochter haar speelgoed. Het is echt zo leuk om te doen.
De bouwvakkers zijn voor bij het speelset van @DelilahBard wat nog in de kast ligt om aan te bieden.
Ik ben ook bezig met een set van de gruffalo maar daar zie je nog niks boeiends aan.
Wat super leuk zeg wat gebruik je? Acrylverf?
Ja! En als ze klaar zijn een laagje vernis.
Ik antwoord op een oude post, sorry! Ik ben ook aan het experimenteren met watercolor in procreate maar ben niet heel erg blij met de brush set die ik nu heb. Welke gebruik jij hier en vind je het een aanrader?
Je vraag over het blenden, misschien heb je 2 maanden later al een oplossing gevonden haha, maar zal toch even delen hoe ik het doe. Ik doe eerst een basiskleur zonder de Apple Pencil op te tillen zodat je een mooi geheel hebt maar nog wel de textuur van het papier erdoorheen ziet. Dan een nieuwe laag als clipping mask en daar je verschillende kleuren/highlights/schaduwen aanbrengen en op die laag blenden. Op die manier behoud je de textuur en dat aquarel effect.
Nog een paar avonden geschilderd! Niet de goedkoopste acrylverf van de action kopen want die dekt niet

Dat Gruffalo setje is zo leuk geworden!
Wat onwijs schattig!
Ik ga elke woensdagavond trouw naar schilderles, het is meer een soort zelf schilderen met tips van een lerares. Dit is mijn huidige schilderwerk: mijn favo trio in de keuken. Fotocredits: chatgpt