Schilderen/tekenen/handletteren

Wauw :heart_eyes:

3 likes

Wat een leuk idee! Met wat voor soort verf heb je dit gedaan dan?

1 like

Ik was geïnspireerd door dit filmpje (https://youtu.be/MjdM2fb1XHQ?si=s96ejfkOWQGL22_M) en heb gisteren kevers geschetst en ingekleurd met alcohol markers. Ik wil dan graag nog de details uitwerken met kleurpotloden, net als ze in het filmpje doet.

39 likes

Ik ben poppetjes gaan schilderen voor m’n dochter haar speelgoed. Het is echt zo leuk om te doen.
De bouwvakkers zijn voor bij het speelset van @DelilahBard wat nog in de kast ligt om aan te bieden.
Ik ben ook bezig met een set van de gruffalo maar daar zie je nog niks boeiends aan.

28 likes

Wat super leuk zeg :heart_eyes: wat gebruik je? Acrylverf?

2 likes

Ja! En als ze klaar zijn een laagje vernis.

1 like

Ik antwoord op een oude post, sorry! Ik ben ook aan het experimenteren met watercolor in procreate maar ben niet heel erg blij met de brush set die ik nu heb. Welke gebruik jij hier en vind je het een aanrader?

Je vraag over het blenden, misschien heb je 2 maanden later al een oplossing gevonden haha, maar zal toch even delen hoe ik het doe. Ik doe eerst een basiskleur zonder de Apple Pencil op te tillen zodat je een mooi geheel hebt maar nog wel de textuur van het papier erdoorheen ziet. Dan een nieuwe laag als clipping mask en daar je verschillende kleuren/highlights/schaduwen aanbrengen en op die laag blenden. Op die manier behoud je de textuur en dat aquarel effect.

2 likes

Nog een paar avonden geschilderd! Niet de goedkoopste acrylverf van de action kopen want die dekt niet :sweat_smile:

32 likes

Dat Gruffalo setje is zo leuk geworden!

3 likes

Wat onwijs schattig!

3 likes

Ik ga elke woensdagavond trouw naar schilderles, het is meer een soort zelf schilderen met tips van een lerares. Dit is mijn huidige schilderwerk: mijn favo trio in de keuken. Fotocredits: chatgpt

40 likes

Ik tekende vandaag een kaartje voor een jarige die fan van tijgers is :relaxed:

Het proces

59 likes

Avondje bomen versierd

26 likes

Ik probeer dit jaar een deel van de kerstkaarten zelf te maken. Na een aantal proefrondes kom ik inmiddels in tijdsnood, maar de eerste twee zijn af

50 likes

Wit op de bodem is gewoon papier. Het wit in de bomen is gouache (rest ook maar dan vermengd).

1 like

Ik merk dat ik een beetje vastloop. Ik wil graag meer echte ‘kunstwerken’ maken, maar weet niet zo goed wat en hoe. Ik ben nu bezig met schetsen in m’n schetsboek, met enkel een zwarte pen. Voornamelijk dieren, in verschillende houdingen. Vind ik heel leuk, maar ik vind echt 100 dingen leuk. Ik heb in de afgelopen tijd zowel digitaal als fysiek gewerkt, met alcohol markers, fineliners, kleurpotloden en aquarel, in zowel kleur als zwart-wit, aan alles van kleurplaten tot realistische lijntekeningen, dieren in kleur en een illustratie voor een geboortekaartje. Maar hoe ga ik nu dan van schetsen, naar een ‘finished piece’? Voor mijn gevoel is wat ik doe echt van alles wat maar niet écht iets… geen idee of het enigszins logisch klinkt zo. Haha. Heb het gevoel dat ik consistentie mis. En een doel?

Ik ben benieuwd hoe jullie dat doen. Of erover denken. Ik heb nu Natasha Newton ontdekt op YouTube, en haar werk vind ik echt prachtig. Ook Linde Faas is een grote inspiratiebron. Dan vind ik het zo knap hoe zij echt prachtige grote platen maken die kunstwerken opzich zijn, maar wel duidelijk hun stijl hebben. Maar hoe kom ik nu zelf dat stapje verder? Hoe bepalen jullie wat je maakt? Heb je een herkenbaar stijl of doe je ook alles?

3 likes

Kun je je niet aansluiten bij een klas? Ik zit zelf op schilderles (of tekenen, krijten, pastel) waar je aan je eigen werk werkt, maar onder leiding van een kunstenaar. Dan werk je toe naar jouw eigen stijl en materiaal.

Dat heeft mij wel echt geholpen en doe dit nu al ruim 3 jaar!

1 like

Ja misschien is dat het overwegen waard. Toevallig zit m’n moeder op schilderles hier in de omgeving, maar die heeft een totaal ander doel. Die wil gewoon lekker bezig zijn. Als ik dan wat over die les hoor, wil ik vooral niet :joy: En ken ook iemand die aquarel les geeft, maar ik ben meer van de mixed media dan alleen aquarel. Maar misschien moet ik nog eens zoeken of ik wat kan vinden.

1 like

Oh interessant dat jij getekend hebt als werk. Wat deed je voor iets? En hoe vond je dat? Als je er iets over kwijt wilt natuurlijk.

En ja, ik zal eens uitzoeken wat er hier in de buurt zit. Heb, zojuist toen ik even snel zocht, een kunstenares gevonden die ‘creatief coach’ is, en je helpt met je eigen materialen / stukken. Maar haar eigen werk vind ik helemaal niet mooi (al is dat misschien ook niet belangrijk als ze alleen proces begeleider is?)

En bij mij is het eigenlijk een beetje andersom. Ik maak regelmatig dingen voor anderen die ik weggeef, of verkoop. Daar haal ik veel voldoening uit en vind ik ook echt heel leuk. Dan maak ik dingen af en voel ik me ook trots. Als ik alleen voor mezelf creatief bezig ben, merk ik dat ik het bezig zijn wel leuk vind (avondje schetsen op de bank vind ik heerlijk), maar haal dan niet snel voldoening uit het eindproduct en/of er is niet eens een eindproduct. :woman_shrugging:t3:

Edit: ik zou dus ook graag dat gevoel van voldoending en trots hebben op werk wat ik gewoon voor mezelf maak. Maar nu we het er zo over hebben, moet ik misschien voor mijn eigen werk ook gewoon een doel bedenken. We hebben een prachtige reis naar nieuw Zeeland gemaakt. Ik wil van onze reis verhalen en foto’s een soort magazine maken. Daarin kan ik natuurlijk ook m’n kunstwerken kwijt, met nieuw Zeelandse natuur/landschappen/dieren als inspiratie. Hmmm kansen :thinking:

3 likes

Heel herkenbaar, ook al schilder ik zelf niet, merk dat ik ook in m’n creatieve proces vast loop omdat ik niet goed weet waar ik precies heen wil, wat m’n stijl is, voelt dan steeds heel zoekend en geeft een minder voldaan gevoel met de werken die ik maak.

Ik wil zelf heel graag deze retreat doen;

Gaat heel erg om het ontdekken van je eigen persoonlijke stijl en welke materialen/ kunst vorm daar dan het meest bij pas. Heb hem dus nog niet gedaan dus geen persoonlijke ervaring maar lees online veel positieve reviews. Er zijn vast ook andere vormen van workshops in deze richting als je een weekend / retreat te veel vindt

1 like