Oh interessant dat jij getekend hebt als werk. Wat deed je voor iets? En hoe vond je dat? Als je er iets over kwijt wilt natuurlijk.
En ja, ik zal eens uitzoeken wat er hier in de buurt zit. Heb, zojuist toen ik even snel zocht, een kunstenares gevonden die ‘creatief coach’ is, en je helpt met je eigen materialen / stukken. Maar haar eigen werk vind ik helemaal niet mooi (al is dat misschien ook niet belangrijk als ze alleen proces begeleider is?)
En bij mij is het eigenlijk een beetje andersom. Ik maak regelmatig dingen voor anderen die ik weggeef, of verkoop. Daar haal ik veel voldoening uit en vind ik ook echt heel leuk. Dan maak ik dingen af en voel ik me ook trots. Als ik alleen voor mezelf creatief bezig ben, merk ik dat ik het bezig zijn wel leuk vind (avondje schetsen op de bank vind ik heerlijk), maar haal dan niet snel voldoening uit het eindproduct en/of er is niet eens een eindproduct. ![]()
Edit: ik zou dus ook graag dat gevoel van voldoending en trots hebben op werk wat ik gewoon voor mezelf maak. Maar nu we het er zo over hebben, moet ik misschien voor mijn eigen werk ook gewoon een doel bedenken. We hebben een prachtige reis naar nieuw Zeeland gemaakt. Ik wil van onze reis verhalen en foto’s een soort magazine maken. Daarin kan ik natuurlijk ook m’n kunstwerken kwijt, met nieuw Zeelandse natuur/landschappen/dieren als inspiratie. Hmmm kansen ![]()