Schilderen/tekenen/handletteren

Helemaal eens met @DelilahBard en @AutumnStorm , zo leuk! Zat jij ook niet op etsy? Had een tijdje geleden gezocht daar maar kon je niet vinden.

2 likes

Ja, hallo, waar kan ik dit kopen? :heart_eyes:

3 likes

Dankjewel! Nee ik zit niet op Etsy, heb daar ooit wel 2 dingen op staan maar daar keek niemand op en ik vind ze afzetters haha!
Heb wel een webshop angelicavis.nl/webshop als iemand een kijkje wil nemen :slight_smile:

3 likes

Ik heb een print gekocht :heart:

Lijkt mij trouwens ook heel erg tof om zelf te maken, gaat op mijn lijstje voor volgend jaar om te proberen!

3 likes

Ik ook! En ik vind m prachtig :heart_eyes: @ciselering

2 likes

en @Hendrik zo lief, wat leuk!! :heart: :heart: :heart:

een boeketje paddenstoelen gefrutseld op mijn ipad

16 likes

Leuk! Mooie kleuren gebruikt. En hoe kom je aan de papier textuur?

3 likes

Ik weet niet hoe @Fukaeri het doet, maar ik heb gewoon stock images gedownload met papier textuur en importeer die als laag.

2 likes

wat @chiren zegt inderdaad, afbeeldingen als laag

1 like

@LeviOHsa Ik heb je weinig meer zien posten. Ben je nog wel aan het aquarellen?

Ik had bijna een schilderen op nummer af, maar die ligt in de prullenbak. Echt vervelend als je te weinig verf hebt of het uitgedroogd raakt…

Oh stom, ik heb je berichtje helemaal over het hoofd gezien denk ik. Sorry!

Maar de manier die jij beschrijft is wel slim ja! Doe dat soms wel, maar niet altijd. Ik ga er nog eens mee oefenen!

En ik heb deze brushset aangeschaft. Digital Watercolor Brush Pack for Procreate Zitten heel veel toffe brushes bij. Ik heb ook adhv een YouTube tutorial een aantal brushes zelf gemaakt. Ook leuk!

1 like

Ik heb de aquarelpotloden van mijn vriend gekaapt om wat dingen uit te proberen. Ik schilder verder nooit en ik merk dat ik het lastig vind om netjes met een penseel te werken, en vind het wel fijn om dat iets gecontroleerder te kunnen aangezien ik er iets kleins mee wil maken.
Nu zag ik dat er ook een soort pennen met water zijn, heeft iemand daar ervaring mee? Het oogt voor mij makkelijker, maar komt er niet veel te veel water uit, of kun je het doseren?

1 like

Ja over het algemeen kun je dat doseren door in meer of mindere mate in de body van de pen te knijpen. Ik vind ze zelf wel oké als ik even snel wat wil maken, maar als ik echt iets moois maak pak ik veel liever gewone penselen. Die hebben (bij mij) haren die veel prettiger werken.

1 like

Geeft niks!

Ooh die brushes zien er wel heel mooi uit! Kreeg een aantal dingen niet goed voor elkaar met de watercolor brush set die ik had dus raakte gefrustreerd en ben er toen maar mee gestopt. Ben nu weer wat meer “echt” aan het schilderen maar als ik weer in een procreate fase kom ga ik deze eens uitproberen!

1 like

Leuk!! En misschien sowieso goed om rond te kijken naar brush sets, want je hebt er ontzettend veel. Ik vond deze pas (Realistic Digital Watercolor Brush Set – Artsy Lola Co), die lijkt me ook wel wat. En er zijn dus ook YouTube tutorials waarin ze uitleggen hoe je ze zelf kunt aanpassen in procreate.

Oh die zien er inderdaad ook mooi uit! Vind het altijd fijn als er een video is waar ze de brushes demonstreren zodat je een keer mee kan doen met wat zij doen. De extra uitleg bij de brushes kan soms best handig zijn.

Eigen brushes maken heb ik me nog nooit in verdiept. Lijkt me best ingewikkeld dus heb me er nooit aan gewaagd, haha. Zal eens op zoek gaan naar wat video’s daarover want zou die verschillende instellingen en mogelijkheden wel wat beter willen snappen.

Ik heb deze. Je hebt het in verschillende groottes en je kan dmv knijpen bepalen hoeveel water eruit komt. Ik vind het heel fijn werken.

2 likes

Ah shit, heb net vanmiddag een andere gekocht haha, maar wel een vergelijkbare. Ben benieuwd hoe het werkt met zo’n nylon kwastje.

1 like

opzich hetzelfde als een gewoon penseel, deze worden voornamelijk gebruikt om op locatie te werken