Dat is het toch ook? Hoe bedoel je dat je het verkeerd gebruikte?
De laatste tijd zag ik op Substack wat leuke dingen voorbijkomen over collages maken dus heb dat eens geprobeerd van de week, nu met alleen zelfgeschilderde vellen (acryl).
Vond het heel leuk om te doen!
Oh en een tip: ik kocht het boek Sketchbook Joy van Katie Moody omdat ik vaker wil schetsen en die is zó leuk!
Haha ja het is ook waterverf (aquarel). Ben benieuwd hoe jij het gebruikt nu ![]()
Deze maand probeer ik een sketchbook challenge te doen en elke dag iets te maken, hoe simpel ook. Hierboven, de bloem en de beach scene waren opdracht 2 en 3 en toen… vergat ik het.
En nu lig ik in het donker met een baby die niet helemaal fit is dus heb ik dag 4-7 in procreate gedaan. Beetje “valsspelen”, maar toch chill om te doen.
Ooh wat heerlijk om lekker aan zee te gaan tekenen! ![]()
Wat spreads uit mijn reis 'schets’boek. Op lokatie doe ik eigenlijk nooit, vaak achteraf thuis vanaf mijn foto’s.
Ik heb ook Sketchbook Joy, super leuk en echt motiverend!
De linker had ik vanuit haar boek ‘meegeschilder’ met gouache:
Het spook was voor Inktober vorig jaar, dit jaar ga ik het digitaal doen in Procreate, om het mezelf wat makkelijker te maken!
En nog eentje van mijn vakantie in Oostenrijk:
Waaauw superleuk gedaan allemaal! ![]()
Ik word helemaal blij van jullie tekeningen en schilderingen! Erg mooi en leuk!
@Lakshmana welke procreate brush heb jij gebruikt?
Doen jullie nu ook een tekenchallenge? Ik wil echt mee gaan doen aan Inktober maar waarschijnlijk in procreate.
Meestal een combi van gouache en pencil, gewoon uit Procreate zelf!
Ik ga ook in oktober meedoen, maar wel met Peachtober, vind ik wat toegankelijker qua prompts. En ik ga het ook in Procreate doen. Ik ben stiekem al aan het voorbereiden hoor, anders red ik het niet.
Peachtober ziet er inderdaad veel toegankelijker uit! Ik denk dat ik ook die ga doen en dan misschien een paar losse prompts van Inktober. Ik vind bijvoorbeeld starfish, firefly en inferno (en meer) wel leuk. Maar met een hoop kan ik ook nog weinig.
Wat gaaf! Wat voor notitieboek gebruik je hiervoor? Ik kan voor geen meter tekenen, maar het lijkt me wel leuk. Dus misschien gewoon eens gaan prutsen en wat proberen. Ik sta open voor alle tips haha
Ik weet natuurlijk niet welke @DaintyDream gebruikt maar de Talens boekjes zijn heel fijn. Ik gebruik zelfs de 1321 cm en de 1212 cm, maar er zijn ook andere afmetingen. En ze zijn er in veel leuke kleurtjes!
Ik vind 140gr aan de krappe kant voor aquarel maar als je een eerder droge techniek hebt moet het wel lukken als je vrede kunt nemen met golvend papier.