Ik heb hier niet aan meegedaan, maar ik heb welgeteld 1 schets gemaakt ![]()
Ik heb gister keramiek schilderen bij Fika Creative in Hoorn gedaan. Super leuk om te doen, al vond ik 2 uur veel te kort. Ik begon zenuwen te voelen omdat ik het toch af wilde hebben en kleuren waren moeilijk te bepalen. Ze worden na glazuren en bakken anders/donkerder.
Ik zie dit nu pas
ik heb ze allemaal gemaakt en op mijn insta gepost, wel met veel voorbereiding hoor, ik heb geen tijd om dagelijks te tekenen helaas.
Een kleine greep:
Ik wil een pakket kopen met schilderen op nummer, maar zie zoveel sites met slechte reviews. Heeft iemand misschien een tip voor een goede webshop?
Ik heb er 2 (bijna 3) van petit pinceau gemaakt. Dat was de enige site waar ik er zeker van was dat het geen gestolen designs van artiesten zijn
Wat schilderijen van de laatste maanden! Ik begin nu wat sneller te worden maar daardoor heb ik geen plek meer voor alles wat ik op wil hangen haha
Schilderen op nummers ( https://schilderopnr.nl/ ) is in ieder geval dropshipping. Tenminste, gezien de levertijd kan het niet anders.
Aan de andere kant was het setje wat ik kreeg prima en ze hebben een heel groot aanbod. Klantenservice is ook prima. Mijn pakket was eerst niet geleverd omdat de straat opengebroken was en de pakketbezorger er geen zin in had. Zonder gezeur met 1 mailtje hebben ze het me nogmaals toegestuurd.
Ik heb zo geen foto maar ik heb er een van eenneigen foto via fotocadeau.nl, die was mooi geeorden
Hoop dat dit ook in dit topic thuis hoort maar heb net een Schilderen op Nummer afgerond.
Iemand toevallig ervaring met (provisorisch) inlijsten? Lees online van alles over het strak spannen etc etc maar ik dacht zelf gewoon aan een fotolijstje en het extra doek afknippen?
Je kan ook een goedkoop canvas in dezelfde maat bij de action halen, het doek eraf halen en in plaats daarvan deze eromheen spannen. Maar dan heb je wel een tacker nodig, weet niet of je dat hebt natuurlijk.
Nee heb ik niet, maar is zeker het proberen waard!
Ik doe dit altijd vooraf al met schilderen op nummer. Ik heb een klein schilders ezel bij de action gekocht vorig jaar die je op tafel kan zetten. Ik kreeg namelijk nogal last van mn nek met het voorovergebogen aan tafel zitten met schilderen haha.
En hoe doe je dat dan? Met een canvas of een fotolijst of…?
Ik koop een wit canvas bij de action (of in de kringloop, daar kom ik ze ook geregeld tegen. Nog nieuw in verpakking of met een niet zo mooie schildering erop haha) dan haal ik het canvas van het houten frame. Die zit vast met nietjes dus dan gebruik ik altijd een platte schroevendraaier om de nietjes eruit te halen. Dan hou je dus alleen het houten frame over en daar span ik dan het schilderen op nummer doek weer omheen. En dan kan ik hem gewoon in het schildersezel op tafel zetten om te schilderen.
Eventueel kan je dan met houten latjes, een zaag en verstekbak nog een baklijst maken bijvoorbeeld.
Of je koopt een kant en klare baklijst waar je een canvas in kan bevestigen. Als je dat googelt vind je een hoop opties. Is alleen niet heel goedkoop. Maar vind het zelf wel een schilderij echt af maken als er een baklijst omheen zit.
ik klem gewoon mijn doek met haarklemmen op een action canvas en als het af is lijst ik hem in zoals een poster.
Oh wow, ik vind dit echt heel mooi. Uit de losse pols of had je een voorbeeld?
nee dit is schilderen op nummer haha, zero credits voor mij
Hahaha nou alsnog goed gelukt.