Schotland

Aankomende zomer ga ik waarschijnlijk 3 weken door Schotland reizen.
Ik heb een globale route bedacht, maar heb nog ruimte voor aanvullingen. Zijn er misschien mensen die dit ook eens hebben gedaan of gewoon op een mooie/leuke/bijzondere plek geweest die ik niet mag missen? Alle tips zijn welkom!

1 like

Ga je met de auto? Ik heb in Edinburgh gewoond en was er in de herfst voor het laatst en toen hebben we een wandeling met Alpacas gemaakt, was echt heel leuk en wollig

3 likes

Probeer wat tijd door te brengen rondom Loch Lomond, mooi gebied met veel water. Ik daar ook in een mooie Airbnb verbleven waar ik je de link van kan sturen als je wilt.

Ik ben geweest, Edinburgh vond ik echt heel leuk en de omgeving van Fort William en Aviemore. En Skye schijnt echt geweldig te zijn, zelf niet geweest.

1 like

Edinburgh staat sowieso op de lijst en Fort William ook! Aviemore nog niet, die zou ook nog wel op mn route passen, thanks!

Nee, met de trein en af en toe wat bussen denk ik. En die alpacas zou ik nooit zelf bedacht hebben, maar ga ik wel even op mn lijstje zetten!

Ja, Loch Lomond heb ik zeker op mn route! In welke plek was jij? Link voor de airbnb zou ik heel fijn vinden!

1 like

https://abnb.me/1omnKnEXpN here you go!

Bij Aviemore heb ik een excursie gedaan waarbij je 's avonds laat in een wildspot hutje gaat om marters en herten en dassen ziet die heel dichtbij komen. Met een hele grappige gids, die probeerde ons speldjes te verkopen maar die hoefden we niet maar hij gaf ze toch maar.

Beetje nerdy en tikkeltje saai, maar toch hebben we het er 2.5 jaar later nog best vaak over.

Edit: https://www.speysidewildlife.co.uk/mobile/Holidays.aspx?location=evening

Dit dus, best prijzig ook maar was echt de moeite waard als je daar van houdt.

2 likes

De Scottish Borders zijn ook echt prachtig. Ligt ongeveer een uur ten zuiden van Edinburgh.

1 like

Ik ga ook in augustus! We blijven in Edinburgh, en ik wil eigenlijk super graag naar staffa, maar het is niet te doen zonder auto, en ik durf toch niet aan de andere kant van de weg te rijden :disappointed:

Ja, ik wilde ook naar Isle of Skye, maar daar is nul openbaar vervoer, dus dat wordt lastig… En ik heb geen rijbewijs, maar als ik die al had, zou ik ook niet rechts durven rijden. Heb vorig jaar gefietst in Londen, was geen succes :joy:

1 like

Hahaha ja dat bedoel ik! Ik heb wel mijn rijbewijs, maar ben best angstig in het verkeer nog steeds, dus durf het helaas echt niet

Ik ben naar Isle of Skye geweest met een georganiseerde tour, dat zou je ook nog kunnen doen! Echt prachtig daar, wil zo graag terug.

3 likes

Ohh is Glasgow niet zo leuk dan? Had die ook wel op m’n lijstje staan, goed om te weten…

Vind het voor een dag een leuke stad. Is wat ‘ruiger’ dan Edinburgh met minder mooie gebouwen. Maar wel leuk om te winkelen en het heeft veel leuke eettentjes.

1 like

En whatever you do, probeer niet met de auto door Glasgow te gaan

1 like

Ik ben net terug van mijn rondreis door Schotland. Wij zijn voornamelijk in de Highlands gebleven. Wij hebben heel veel aan deze website gehad, hier kun je alle wandelingen vinden van makkelijk tot moeilijk https://www.walkhighlands.co.uk/
Soms zijn de makkelijke wandelingen al best pittig voor ons Nederlanders die niks gewend zijn

Verder aanraders/tips:

  • Neem goede wandelschoenen mee
  • Boottocht over Loch Lomond
  • Ondergrondse rondleiding 17e eeuwse huisjes in Edinburgh (The Real Mary’s Kings Close)
  • Loch Ness en Inverness kun je overslaan
1 like

Dank voor de tips! Loch Ness twijfelde ik al over, voor mn gevoel zijn er mooiere plekken, maar hoort er toch een beetje bij… misschien dat ik het dan toch ga skippen…
Heb je ook nog goede ho(s)teltips?

1 like

Loch Ness is een meer net als alle andere talloze meren(Lochs) in Schotland haha. Wij zijn met de auto langs Loch Ness gereden dus we hebben het wel ‘gezien’ maar we hebben er niet overnacht. Loch Lomond vond ik veel mooier en groter. Wij hebben eigenlijk alleen in Airbnb’s geslapen!

Ben ik weer even hoor: welke boottocht had jij gedaan en vanuit welke opstapplaats?

Wij zijn in Luss opgestapt op een boottocht van 2 uur.