Schotland

Ah hoe heeft ze je broer dan ontmoet? Ik ben naar Skye geweest en het was echt buitenaards mooi. En zo weinig mensen ook

1 like

Ik ga pas in september! Dus je bent nog prima op tijd.
Heb de hele route inmiddels al gepland: begin in Londen en ga dan naar York. Daarna Schotland in: heel even in Glasgow, dan Loch Lomond, Fort William (als uitvalsbasis om de omgeving te verkennen), Isle of Skye, Aviemore en dan de laatste dagen in Edinburgh.
Ben vooral heel erg benieuwd naar idd de treinreis tussen Fort William en Mallaig, naar Isle of Skye en Edinburgh.
Als je nog goede tips hebt voor plekken waar jij ook bent geweest (leuke dorpjes of plekken in de buurt van waar ik heen ga, goede excursies, leuke restaurants etc), kom maar door!

Schotland staat ook hoog op mijn lijstje, maar komt ook grotendeels door de serie Outlander, geweldige natuur! Al die filmlocaties zijn trouwens prachtig, dus mocht je inspiratie nodig hebbenā€¦

Mallaig is ook super!

Wij hebben tijdens het fringe festival geboekt (zonder opzet haha) ben benieuwd of het heel druk gaat zijn of niet. Verder gaan we ook puffins kijken op een eiland, en hebben we een dag trip geboekt met de Harry Potter trein. (Ik ben een stoomtreinfanaat haha). Zoā€™n zin in! Volgende week gaan we al!

1 like

@paraplu @Otzi Hoiii, ik zag in WJEKW dat jullie in Schotland zijn, hoe hebben jullie het? Al hoogtepunten om te delen?

1 like

Helaas net weer terug, was prachtig! Wij hadden een appartement met buiten het centrum van edinburgh (in leith, richting de haven) en een auto gehuurd.
We zijn vooral in/rondom edinburgh geweest, ik was er al vaker geweest maar mn ouders nog niet. Arthurs seat (berg naast de stad, mooi uitzicht en leuke wandeling), the real mary kings close (ondergrondse tour door oude straten, fasci erend verhaal) en de hele sfeer tijdens t fringe festival op straat waren wel de hoogte punten daar! Oh en the national musuem is super leuk, wel echt gericht op kinderen maar super interactief.
En we zijn een dag naar glencoe gereden en dat is echt prachtig, prachtige natuur! Stuk van skyfall is daar ook opgenomen. T was koud en regenachtig maar ook vanuit de auto was het al de moeite waard

de laatste is vanaf arthurs seat

Glasgow vond ik niet echt bijzonder, vooral veel winkels maar weinig sfeer.

4 likes

Oeeeh er is een topic! Ik ga over 4 weken naar Schotland. Van Glasgow naar Loch Lomond, dan via Durban naar Mull en via Mull naar Glencoe. Daarna via Edinbourgh weer naar huis. We gaan zoā€™n 15 dagen en ik heb er zooo veel zin in!

1 like

Haha ik ga over 2 weken en doe deels dezelfde route! Eerst naar Londen en York en daarna Glasgow (1 dag), Loch Lomond, Fort William en omgeving, Isle of Skye, Cairngorms en dan Edinburgh. Kan ook niet wachten!

Ik ga volgende week waarschijnlijk naar Groot-Brittaniƫ (willen vooral in het Zuiden blijven dus stiekem niets te zoeken in dit topic) maar ik kan geen fijne site vinden voor overnachtingen! We gaan met hond dus allemaal hotels zijn dan niet zo fijn. Weet iemand een fijne site voor huisjes/appartementen?

2 likes

Ik woon ā€œin het Zuidenā€ van Engeland, en waar ik woon zijn juist heel veel hotels hond-vriendelijk! Maar kan me voorstellen dat je misschien liever een appartement hebt voor de ruimte. Hier kun je op booking . com ook appartementen zien.

Oh echt, dat is wel fijn om te weten. Ga ik even bij booking.com neuzen. Heb je aanraders qua gebieden? Onze hond is bang voor honden dus de omgeving hoeft verder niet populair te zijn bij andere hondenbaasjes.

Ik woon hier pas net dus ken eigenlijk alleen waar ik zelf woon en vind dat niet echt een aanrader. Is vooral drukbezocht door 65+ers. Brighton is leuk voor een dag maar wel super druk. Ligt er heel erg aan wat je leuk vindt om te doen? Wandelen? Dorpjes bezoeken?

Ja! Natuur, dorpjes, wandelen

Hoe ver wil je rijden? Ik zou naar Cornwall gaan!

Dat wordt wat te ver denk ik, ga met de hond liever wel minstens twee nachten per locatie en niet te lang rijden tussendoor!! Brighton kan wel @Solsikke ! Leek me sowieso al leuk. Ga verder wel liever naar dorpjes, maar 1-2 dagen een stad kan wel. Is met een hond (die niet de makkelijkste is met al zijn angsten!) toch anders dan gewoon met zn tweetjes.

Hoe hadden jullie de overnachtingen gedaan? Wij keken ook voor kamperen maar ben bang dat dat te fris is ā€˜s nachts want ik ben een koukleum

Ik stuur vanmiddag even een pb over de omgeving waar ik woon. Denk dat het namelijk precies het deel is waar jullie willen zitten.

2 likes

Ding is ook dat we dan nog een grotere tent moeten kopen omdat de hond nog niet eerder mee is gegaan met kamperenā€¦ en de alvast kinderproof tent die mijn vriend op het oog heeft (was zijn idee om daar alvast rekening mee te houden al kan dat nog wel een jaar of drie duren haha) kost 500 euro. En stel hij trekt het kamperen helemaal niet zo lekker en t is ook nog heel koudā€¦ teveel heikelpunten. Maar vind kamperen eigenlijk wel het leukst.
Kan inderdaad ook voor campings kijken om daar wat te huren. Fijn dat ik t hier vroeg heb nu al meer ideeƫn en inspiratie dan de afgelopen twee maanden.

Is goed @Rosemary dank!!!

Nou de reisgidsen worden besteld, de plannen lijken eindelijk wat vorm te krijgen!

Het was echt super leuk! Ben in Edinburgh geweest tijdens het fringe festival, wat echt super leuk was. Allemaal straat artiesten, gratis voorstellingen en zingende mensen op straat enzo, maar ben ook een paar dagen buiten de stad geweest. Ik ben met de Harry potter trein het land doorgereisd, naar Loch Ness geweest, Fort William, Dunkeld, Mallaig, The isle of May. En ben ook naar de ondergrondse kamers in Edinburgh geweest omdat het daar spookt haha, en heb een pub crawl gedaan. Het was gewoon super leuk en zou sowieso wel nog een keer tijdens het fringe festival willen gaan.

1 like