Schrijftopic

Heb even teruggezocht en de cursus heette ‘creatief schrijven: inspiratiebronnen’

1 like

Ik ken iemand die een opleiding aan de Schrijversvakschool volgt, volgens mij bieden zij ook losse cursussen aan!

1 like

Ik heb de online basiscursus van de Schrijversacademie gedaan. Vond de opdrachten wel leuk, ook omdat er echt deadlines zijn want anders doe ik ze gewoon niet.:rofl: Elke opdracht gaat over een bepaalde schrijftechniek, bijvoorbeeld show don’t tell. Meeste wist ik al wel maar het was leuk om die technieken apart te oefenen. De online lessen vond ik persoonlijk weinig toevoegen. Ik kan me nu ook weinig herinneren van wat erin verteld werd. En we moesten dan ter plekke schrijfoefeningen doen en 10 min later voorlezen, maar ik vond die tijd vaak te kort om echt iets fatsoenlijks te schrijven.

Nu doe ik een schrijftraject bij de Online Schrijfschool, feelgood novelle schrijven. En die is echt top. Ik leer nu een novelle van a tot z schrijven ipv alleen maar losse stukjes. Met hele fijne feedback tussendoor. Echt een aanrader wat mij betreft!

2 likes

Bedenk me nu dat ik hier verder nooit meer wat mee gedaan heb! Blijkbaar is het dan toch te vrijblijvend voor mij ofzo :see_no_evil: En dan doe ik gewoon niks haha.

2 likes

Ja dit was nogal een mislukt experiment hhe

Aw, balen. Uiteindelijk heb ik wel iets geschreven, maar vond ik het niet goed genoeg om te delen hier. En een paar weken geleden ben ik met vrienden begonnen om allemaal te gaan schrijven en elke week een hoofdstuk te delen. Dus ik heb het inmiddels wel weer opgepakt!

2 likes

Thanks voor jullie tips allemaal!

Is er iemand die een schrijfcursus van LOI heeft gevolgd? Ben wel geinteresseerd in de cursus Roman schrijven maar vraag me af of het wat is. Het is maar voor een relatief klein bedrag per maand, dus klinkt best aantrekkelijk.

Ik quote mezelf even in de hoop dit topic wat leven in te blazen. Heb me ingeschreven bij LOI voor Roman schrijven met de extra module ‘Schrijven’. Krijg morgen het lesmateriaal binnen en heb dan 14 dagen de tijd om te bedenken of het wat voor me is. Ben benieuwd.

Ik speel dus al een aantal weken met een verhaal in mijn hoofd. Ik schreef vroeger heel graag, maar heb het al een lange tijd niet gedaan. Gisteravond toch begonnen en heb er wel weer zin in. Is er iemand in dit topic die op dit moment ook bezig is aan een nieuw project en het leuk vindt om er af en toe wat over te sparren via DM oid? Lijkt me leuk om af en toe even te kunnen overleggen of zo.

Ja ik! Creatief Schrijven, maar ik hik al een jaar tegen de eerste opdracht aan. Dat is ook de module Schrijven met daarna Creatief Schrijven.

Ik vind zo nu en dan praten over schrijven sowieso leuk! Ik volg geen opleiding maar ik doe soms wat opdrachtjes uit een schrijfboek en ik wil graag meer oefenen. Eventueel ook met prompts werken en dan elkaars werk lezen.

1 like

Hoe begin je met schrijven? Ik zoek een hobby en wil graag meer schrijven. Ook omdat ik hoop dat dit mijn brein wat rustiger, creatiever en slimmer maakt.
Ik ben een dromerig persoon met best veel fantasie, maar als ik het probeer opt e schrijven komt er niks.

Zijn er ergens opdrachten/boeken te vinden met waar en hoe te starten?

Ps. Schrijft er iemand met de hand? Ik heb momenteel geen laptop en een slordig handschrift. Misschien kan ik die zo ook wat verbeteren.

Ik vond writing prompts fijn. Ik had een boekje met ideeën of opdrachten om over te schrijven en dat hielp tegen witte bladzijde angst :joy:

1 like