Schrijfwarentopic

Heeft iemand hier een tip voor een a5 formaat ringband waarbij die band aan de bovenkant zit? Zeg maar horizontaal. Bij de Hema hadden ze dat niet alleen hele smalle to do list formaat of werkplanners. Ik zoek gewoon een schrift formaat. Het liefst in een fysieke winkel

@Icedlatte als je niet precies dit kan vinden, zou je kunnen kijken naar een dagagenda. Dan heb je een afgebakend stukje waar je kan schrijven en overzichtelijk met de datums. Je kan dan misschien hier wel wat tips weghalen

Bedankt, ik ga eens kijken naar je link!

1 like

Ik heb er niet zo veel verstand van… ik heb nu een Platinum Plaisier met vullingen, als ik in plaats van de gewone vullingen een potje wil gebruiken, ben ik dan deze converter nodig? Ik wil wel eens wat anders dan de standaard kleuren.

1 like

Haha, klopt. ‘Ik heb’ klinkt mij ook gewoon raar in de oren :joy::joy:. Bedankt voor de tip!

1 like

Deze van Rhodia vind ik top. Paar jaar geleden (?) gekocht bij boekhandel Hoogstins in de Kinkerstraat (020), weet niet zeker of het daar nu nog wordt verkocht.

1 like

Wie heeft er tips voor een mooi dagboek met slot en wat ook nog beetje prima is qua kwaliteit.
Kan ik daar mooi mijn wjekw posts in kwijt.

1 like

Iemand aanraders voor pennen die niet vlekken (linkshandig)? Liever geen pennen die erg ‘krassen’ (al zijn dat volgens mij wel de pennen waarbij ik minder last heb…).

1 like

Sarasa dry in 0.7mm?

2 likes

Mede-linkshandige hier, ik heb laatst een uniball signo gekocht, die schrijft erg vloeiend en droogt relatief snel, hij vlekt alleen als je er direct overheen gaat. Hangt er dus ook een beetje vanaf wat voor linkse schrijver je bent, ik schrijf boven de tekst, maar als je je pen duwt en achter je letters aan gaat is hij misschien minder geschikt. Ik vind hem ook fijn omdat het een klikpen is, en dus geen dop heeft, dat zorgt bij mij namelijk voor de meeste vlekken omdat ik de pen mis doe in de dop en vervolgens mijn rechterhand onder de vlekken zit.

2 likes

@PizzaFunghi @Acculader Thanks! Ik kan ze wel alleen online vinden, klopt dat? Ik zoek het liefst een pen die in de winkel ligt, zodat ik hem kan proberen.

@Acculader Ik schrijf trouwens ook boven de tekst :relaxed:

Ik heb heel fijne soepele pennen van Zebra die niet vlekken. Gekocht bij TK maxx. Ik weet niet of ze ook elders verkrijgbaar zijn.

Grote kans van wel. Moet zeggen dat ik mijn pennen vooral online bestel omdat de meeste fysieke winkels maar een beperkt assortiment hebben.

Zou dan sowieso voor een punt dikte van minimaal 0.5 gaan, 0.7 en 1.0 schrijven fijn.

1 like

Ik heb die van mij bij een schrijfwarenwinkel in Duitsland gekocht, dus daar heb je niet zo veel aan vrees ik.

1 like

@Lort Oh daar kan ik wel kijken! Die is redelijk in de buurt.

@PizzaFunghi Snap ik! Online is ook gewoon handig. Maar ik ken mezelf, uiteindelijk heb ik dan 24 pennen waarvan er twee goed zijn :crazy_face:

@Acculader Jammer, daar kom ik inderdaad niet zo snel!

1 like

Mensen met een Remarkable, weten jullie of er ook andere pennen op werken?
Bij mijn pen is een stukje afgebroken aan de bovenkant waardoor de penpunt een beetje zwabbert. Super irritant. Maar vind een nieuwe kopen veel te duur :sob:

Heeft iemand een aanrader voor een gitzwarte stift van ongeveer 1mm? Ik heb nu die van stabilo maar die is niet gepigmenteerd genoeg voor wat ik wil.

Sakura pigma vind ik heel fijn

1 like

Dat is een goede, ik vind de fineliners ook heel fijn!
@Sedana ik zie dat het verfmarkers zijn, weet jij hoe het zit met doordrukken op papier? Ik ben vanwege de pigmentatie ook wel nieuwsgierig naar andere kleuren.

Hebben jullie tips voor fijne notitieboeken met paginanummers? Het liefste dotted in plaats van met lijntjes.

1 like

Ik zweer echt bij Leuchtturm, die hebben ook dotted notitieboekjes!

4 likes