Scriptie schrijven

IK BEN AFGESTUDEEEEERD
Aaaaahhhh zoveel stress gehad, zovaak hier lopen zeiken haha. Eindelijk vanaf!

20 likes

Je forumnaam lijkt er zelfs op! Maar gefeliciteerd, super goed gedaan!!

1 like

Yes dankjewel! Oh zeker weten. Ben pas van plan rond oktober te gaan solliciteren haha; eerst lekker vakantie houden!

Oke ik heb feedback op mijn conceptversie. Volgende week zaterdag is de deadline. Het is vooral feedback op structuur, zinsopbouw en dingen als ‘kan je dit duidelijker omschrijven?’. Ik weet niet zo goed of de inhoud nou zo beduidend slecht is dat ik daar geen commentaar op krijg? Word er helemaal onzeker van. Maar goed, het zijn wel lekkere constructieve feedbackopmerkingen waarmee ik gewoon aan de slag kan, kan afvinken en dan maar inleveren?

Of toch nog inhoudelijk veranderen - ook al is daar geen opmerking over gemaakt? Wat moet ik nou :cry: Ik wil zo graag een voldoende haha

Nou ik denk dat de inhoud gewoon snor zit maar dat het hier en daar wat minder lekker loopt ! Hartstikke goed al dus :smile:

2 likes

Ik wil/moet vandaag aan mijn scriptie werken, maar ik ga telkens hyperventileren als ik eraan begin. Ik heb er zoooveel stress voor en ik weet niet waarom. Ik merk het echt aan mijn lichaam

Dankjewel!! Ik hoop het ook!

@Hatsmetflats
100% herkenbaar, ik heb echt meerdere keren per dag een soort van pijn op mn borst door de stress. Echt mega bizar dat zulke dingen zoveel stress kunnen opleveren!

Kan je een bepaalde tijd afspreken? Bijv. 13:00-17:00 en dan klaar? Wat je gedaan krijgt is fijn, en anders morgen weer een dag? Dan is het wat meer te behappen!

Ik heb mijn scriptie ingeleverd en vind het echt zo spannend. Mijn begeleider heeft geloof ik 4 weken de tijd om het na te kijken dus dat is ook nog lang.

4 likes

Godver kan iemand ff peper in m’n reet stoppen pffffff NUL motivatie :unamused::unamused: ben naar m’n studenten stad gereisd om in de mood te komen maar heb alleen maar geluncht in t cafĂ© van de uni en een beetje naar m’n analyses gestaard UGH.

sorry Weer echt saai zeik bericht

Kom op, you can do it!
Ooit moet 't toch wel af, dus beter zo snel mogelijk!!!

2 likes

Ah lief dankjewel, ik zat erg vast met m’n analyse en heb net even wat aan een statistiek wonder hier gevraagd en nu snap ik het :biggrin: zo fijn nu kan ik weer door (en heb ik m’n analyses af geloof ik omg).

1 like

Ik snap dat dit érg verschilt per studie, maar hebben jullie met vooraanstaande personen (anders dan directe begeleiders) gesproken over de inhoud van de scriptie? Of vragen voorgelegd? En dit vervolgens bijgevoegd in je onderzoeksresultaten?

Ik zit er een beetje mee dat dit voorlopig ontbreekt bij mij, maar ik ben al een beetje laat
 :worried: (Als dit onderdeel echt heel obvious is voor jouw studierichting/scriptie hoef je niet te reageren op mij hoor!)

Go go go, je kan het! Even doorknallen!

1 like

Bij mij was er op het beoordelingsformulier een kopje met multidisciplinair samenwerken. Ik heb dit ook niet in mijn scriptie zelf verwerkt. Voor mijn verdediging had ik een illustratie gemaakt met daarin met wie ik allemaal heb samengewerkt. Dit heb ik tijdens mijn verdediging nog kort besproken en verteld over wat ik precies heb gedaan met diegene etc.
Ik deed ohjeah verledentijd praten want ben nu klaar hbo dus idk of je hier wat aan hebt en of dit een beetje vergelijkbaar is.

Wat ik probeer te zeggen is, je kunt het misschien bespreken tijdens je verdediging. Of anders misschien in de bijlagen zetten? Maar volgens mij ontbreekt het stuk nog helemaal bij jou? dan zou ik gewoon even checken of het in de beoordeling staat of niet.

1 like

Nee, heb ik niet gedaan.

1 like

Ik werd opeens bang dat ik misschien een ongeschreven norm had gemist. Maar dat lijkt dan niet zo te zijn. Ik heb geen idee of het verder echt heel veel zou kunnen toevoegen

@lijnewiets thanks :grin:

1 like

8 likes

Vandaag mijn scriptie gepresenteerd en ik heb een 7 dus ben AFGESTUDEERD :dizzy:. Tijd voor een nieuw hoofdstuk.

16 likes

ik heb vannacht vier uur geslapen en moet vandaag echt weer aan m’n scriptie :cry:

hoe lang kunnen jullie op 1 dag geconcentreerd werken? ik maar Max 4 uur (op een goede dag), en dan probeer ik een pauze te nemen maar ben daarna echt nooit meer gemotiveerd om weer verder te gaan (misschien omdat ik mezelf aanpraat dat ik aan m’n limiet zit voor de dag) en ga dan gelijk naar huis :rolleyes:

Ligt eraan, ga je naar UB? Ik werk meestal in een eerste blok van 09:00-13:00 en neem dan echt wel lang pauze van 1,5 u. En dan om 14:30 werk ik door tot 18:30. Dat zijn voor mij chille tijden maar als jij eerder wilt beginnen kan dat natuurlijk ook! En soms begon ik later of eerder, gewoon om het menselijk te houden haha (en ik werkte dit schema ook in het weekend door).