Wat totaal anders dan bij ons! Ik doe echt een veel kleinschaligere opleiding. Wel echt jammer dat je voor zoiets groots maar mazzel moet hebben of je een leuk onderwerp kunt krijgen zeg, ik kan me goed voorstellen dat je motivatie behoorlijk keldert als alle onderwerpen die je interessant lijken aan je neus voorbij gaan. Er zou toch wel wat te bedenken moeten zijn waarbij je als student iets meer vrijheid hierin hebt zonder dat het logistiek onmogelijk is?
Ik loop vooral vast op het aanbrengen van structuur. Ik heb een enorme berg aan informatie, ik heb ontzettend veel gelezen, ik heb gesprekken met experts gehad en ik heb observaties gedaan. Maar omdat er geen scheiding tussen literatuur en praktijk is loopt alles door elkaar.
Maar ik weet ook van mezelf dat ik bij ieder nieuw onderdeel een enorme drempel heb om te beginnen. Steeds als ik een nieuwe fase inga lijkt me dat van tevoren onmogelijk en overzie ik niet wat ik moet gaan doen. Nu zit ik op het punt dat ik een definitief eindproduct moet gaan schrijven en daar word ik een beetje bang van.
Maar serieus, dit is even aan iedereen hier: Het helpt en motiveert me echt om te horen dat ik niet de enige ben die enorm loopt te prutsen met zijn (haar) scriptie. Ik denk dat ik vanavond mijn vader maar eens ga bellen, die is goed in zulk soort dingen, en dat ik dan morgen maar weer eens iets ga doen.