Scriptie schrijven

Ja klopt! Er is vanuit onze uni nu iemand bezig om een soort ‘corona voorwoord’ te schrijven, EN en NL, en die wordt als eerste pagina gedaan. Daar staat dan in dat bepaalde dingen zijn zo als ze zijn, door de COVID-19 etc.

We hebben bijv geen interbeoordelaarsbetrouwbaarheid etc…

Dat is ook volgens mij een beetje om in te dekken dat als ze ooit komen controleren er geen gezeik kan zijn over dat het ‘matig’ is zegmaar…

1 like

De scriptiestress is pas echt optimaal wanneer je ooglid uit zichzelf begint te trillen :joy::sob:

6 likes

Vandaag 2 hoofdstukken en de conclusies/aanbevelingen schrijven want het moet vanavond naar mijn praktijkbegeleider. Echt top.

Succes!

1 like

Verbaas mij altijd hoelang ik bezig ben en uiteindelijk heb ik als resultaat dan zo klein paragraafje. Voor mij gevoel heb ik een heel hoofdstuk getypt -.-

4 likes

ik herken dit heel erg, echt mijn nummer 1 frustratie. Voor mijn gevoel ben ik ook zo veel effectiever in niet corona-tijden, nu kan ik echt de hele dag achter mijn computer zitten en dan echt het gevoel alsof ik uiteindelijk niet zoveel heb gedaan…

1 like

Mijn deadline is over 2 weken en ik moet nog drie van de vijf hoofdstukken schrijven. Dat wilde ik even kwijt. :sweat_smile:

Waar gaar je scriptie over? (ik ben benieuwd vanwege je studie :wink: )

Over het bespreken van literatuur en specifieker hoe ik er aan kan bijdragen dat mijn studenten het boek gaan relateren aan de maatschappij / wereld. Want de besprekingen die ik nu heb, zijn vaak meer over het verhaal zelf en ze praten er niet over wat dat voor hen zou kunnen betekenen in de echte wereld. Snap je het of is het te abstract? (Ik ga trouwens eerst mijn stage afronden want daarvan is de deadline volgende week al. :rofl::sob::sob:)

1 like

Leuk onderwerp. Ik vind het jammer dat ik deze opleiding niet gewoon afsluit met een scriptie, was voor mij makkelijker geweest.

:flushed: In plaats van? Wat moet jij doen?

Je mag de mijne afschrijven… :rofl:

1 like

Ben echt niet vooruit te branden met mijn scriptie… :grimacing: Heb het ook nogal uitgesteld dus nu zat ik tijdens hemelvaartsweekend te blokken en nu weer het pinksterweekend :see_no_evil: oeps.
Ben echt jaloers op mensen die in een paar uur een heel hoofdstuk af kunnen hebben

2 likes

Ik ben ook best een snelle schrijver, maar ik zou dat niet kunnen als ik me vooraf niet goed heb ingelezen. Zonder op z’n minst een paar bronnen ben ik nergens. Van daaruit ontstaat vrij rap een verhaal. Hoe pak jij het aan?

Ik kan best snel schrijven alleen zo scriptie is totaal niet aan mij besteed. Alles moet je verantwoorden en beargumenteren met bronnen. Vind dat best lastig. Ik lees mij altijd eerst in en dan ga ik de bronnen verdelen onder kopjes. En dan ga ik typen. Alleen ik ben snel afgeleid en vind de manier van een scriptie schrijven heel saai :see_no_evil:. Ik doe een creatieve opleiding en ben echt goed met woorden alleen sinds ik met mijn scriptie bezig zit krijg ik juist commentaar. Dan is het te informeel geschreven :grimacing:

1 like

Het lijkt me heel vermoeiend om hier commentaar op te krijgen. Wat wil, kan, moet je met die feedback doen? Wordt er wel goed gekeken naar de inhoud ook?

1 like

Het ding is ook dat één iemand het dan juist fijn vind lezen, maar (vaak onderzoekdocent) de andere vind het niet goed genoeg. Nu probeer ik er een soort middenweg in te vinden. Ze kijken ook zeker inhoudelijk naar, alleen ik vind het soms zo moeilijk om theorie zo goed mogelijk te schrijven. En dan komt het niet goed over. Daarom typ ik ook langzaam. Doe dan best lang over om een goede zin te typen. Het vloeit niet echt uit mijn vingers helaas

1 like

Succes ermee, ik weet zeker dat het je uiteindelijk gaat lukken. :100:

1 like

Lief! Dankje :blush:

Ben nu bezig met mijn reflectieverslag, maar vind het erg lastig om verbeterpunten te bedenken met betrekking tot “aanbevelingen”. Iemand toevallig een goed voorbeeld? Eigenlijk ging het opstellen van mijn aanbevelingen heel makkelijk, waardoor ik dus niet direct een verbeterpunt zie. Maar vind het zo “egoïstisch” lijken als ik geen verbeterpunt opneem. Alsof ik alles perfect kan haha.

Ik kom hier echt ff niet uit: ik heb een paar mensen geïnterviewd (naast een groot vragenlijstonderzoek) maar hiervoor heb ik dus een paar oud-collega’s geïnterviewd en iemand die gerefereerd werd door mijn opdrachtgever. Kleine poule dus, maar het lukt me niet goed om in mijn methode te verwoorden hoe ik dat heb gedaan. ‘De medewerkers zijn geselecteerd uit het persoonlijke netwerk van de onderzoeker’ klinkt niet helemaal professioneel ofzo imo… Iemand een idee?

@Tamara ik weet niet of je ook een onderzoek hebt gedaan maar daar is meestal wel iets over te schrijven, steekproefgrootte/herhaalbaarheid/validiteit, ideeën voor vervolgonderzoek?

1 like