Masterscriptie gehaald met het cijfer dat ik wilde!! De tip hierboven heeft zich dus bewezen. Ik vond het echt mega pittig en dat terwijl ik âgewoonâ een literatuuronderzoek doe van 40 paginaâs, itt tot sommigen van jullie bikkels. Heel veel succes iedereen!
Jeeeej gefeliciteeerd
Toevallig! Huh, ik wist helemaal niks over een financiele compensatie dus goed dat je het zegt! Ik vraag me wel af hoe het met mijn studentenov zit, ik ga het eens uitzoeken.
Hier staat meer informatie over de compensatie: https://duo.nl/particulier/corona/tegemoetkoming-voor-studenten-vanwege-corona.jsp. Ik hoop dat je hiervoor in aanmerking komt, want het scheelt bij mij maar liefst âŹ535! Het is een goede stok achter de deur om niet nog verder uit te lopen.
Dankjewel! En wow fijn dat je zoveel terugkrijgt!
Oeps zie het nu pas, ik heb het gehaald gelukkig!! Ben er terugkijkend niet zo heel tevreden over eigenlijk, op het eind heb ik het voor mân gevoel wat âafgeraffeldâ, maar ik liep op dat moment ook fulltime stage, zat helemaal in de stress en wilde persĂ© die deadline halen. Dat is uiteindelijk dus wel gelukt, maar heeft me heel wat moeite gekost haha
Heel veel succes met het oppakken iig, lijkt me lastig om weer terug te kunnen in die focus, maar het komt vast goed! @L.C Jij ook heel veel succes met de laatste loodjes!
Oh en @Flamoes gefeliciteerd!!
Ik moet nog 1 vak, waarvan ik niet zeker wist of het nog ging lukken dit studiejaar door corona, maar het lijkt erop van wel
Eind deze week evaluatie gesprek van mijn scriptie. Wil mijn begeleider ook een bedankje geven, maar weet eigenlijk niet wat. Hebben jullie nog iets gegeven of een idee?
Ik had een beetje tijdsnood, maar ik heb chocolaatjes gegeven. Maar het leek me eigenlijk leuker om iets te geven wat gekoppeld kon worden aan mijn scriptie
Officieel is mijn zomervakantie morgen pas voorbij, maar mijn begeleider stelde voor de zomervakantie voor dat ik alvast aan het onderzoeksvoorstel voor mân MA scriptie zou beginnen omdat de eerste versie daarvan al half oktober ingeleverd moet zijn. Nu ben ik al zoân twee weken bezig met literatuur lezen en nadenken maar ik kom maar niet op een goede onderzoeksvraag. Het levert me nu al zoveel stress op. Vooral omdat ik denk dat mijn begeleider al van alles verwacht en ik nog niks op papier heb. Ik haat deze fase van scriptie schrijven. Bij mijn BA scriptie en andere onderzoeken ging het me altijd vrij goed af als ik eenmaal de hoofd- en deelvragen bepaald had. Hopelijk is dat nu ook het gevalâŠ
Ja klopt! Ik studeer communicatie. Scheelt dat ik al wel een thema heb (weg Ivm herkenbaarheid) maar nog niet specifiek een invalshoek dus.
Had ook al in het studietopic gepost maar zie nu pas dit topic dus post het ook even hier:
Ik moet over 6 weken mijn onderzoeksvoorstel voor mn bachelorscriptie inleveren en heb nog geen onderzoeksvraag. Ik blijf twijfelen tussen verschillende onderwerpen. Waar kan ik het beste op letten als ik het mezelf niet te moeilijk wil maken? Ik werk namelijk fulltime naast mijn studie en wil daarom zsm afstuderen.
Ik zou vooral iets kiezen waarvan je denkt dat je het interessant genoeg vindt om je langere tijd intensief mee bezig te houden. Daarnaast moet het haalbaar/realistisch zijn om te onderzoeken met de middelen en binnen de tijdsperiode die je hebt!
Ik weet niet welke studierichting je doet maar als je een desk/literatuuronderzoek doet zou ik voor een onderwerp gaan waar veel over is geschreven.
Misschien een domme vraag; maar hoe bepaal je of ergens veel over is geschreven? Aan de hand van resultaten in catalogs, of moet je dat zelf inschatten op basis van hoe vaak dingen voorbij komen tijdens de studie? Of is daar weer een andere manier voor?
Ik ben Flamoes niet maar voordat ik mijn scriptieonderwerp heb gekozen, heb ik literatuur gelezen via diverse databanken (Google Scholar, EBSCOhost, Sciencedirect, Springer etc.) en dan merk je vanzelf waar veel over geschreven is en waar niet. Maar goed, ik kreeg vanuit mijn uni al een hoofdonderwerp toegewezen en ik moest daarbinnen zelf een subonderwerp kiezen dus dan is het wat makkelijker. Ik had toen rondom het hoofdonderwerp literatuur gelezen in het begin.
Bij ons moest je eerst een onderzoeksplan indienen en daarvoor moet je eigenlijk al je idee hebben van je hele onderzoek (hoofd en deelvragen, hoofdstukken) plus de bronnen. Natuurlijk veranderen daar nog wel dingen aan gaande weg, maar je wordt zo wel gedwongen om eerst bronnenonderzoek te doen. Als je weinig bronnen kunt vinden, kun je misschien beter wat anders kiezen.
Sorry voor de mega late reactie, ik was even een weg van het forum.
Na het aanmaken van dit topic heb ik het eerst heel lang op negeren gezet, dat zegt al genoeg haha, maar ik heb me afgelopen zomervakantie een week bij mijn ouders thuis opgesloten en nu is na 3,5 jaar mijn scriptie eindelijk af! Of nouja, ik heb mijn definitieve versie nog niet ingeleverd (het contact met mijn begeleider loopt niet heel vlot), maar ik heb in ieder geval wel een conceptversie.
De afgelopen 2,5 jaar stortte ik me op mijn nieuwe studie en mijn werk en probeerde ik heel hard te negeren dat die scriptie er ook nog lag. Ik durfde op een gegeven moment het mapje met bestanden op mijn laptop gewoon niet meer te openen, maar ergens op de achtergrond zat ik er wel de hele tijd over te piekeren. Maar toen ik er (onder lichte dwang) eindelijk aan begonnen was viel het eigenlijk wel mee hoeveel werk en hoe moeilijk het was.
Sorry voor dit lange verhaal zo ineens, hoe gaat het met jouw onderzoek? Is het gelukt om het weer op te pakken en heb je al zicht op wanneer je kunt afstuderen?
Met mijn scriptie ging het niet zo goed. Ik heb vandaag na een half jaar eindelijk weer mân begeleider gemaild om met de vraag om verder te gaan. Ik krijg spontaan stress als ik al maar iets op papier zet. Een soort van overmatig perfectionisme wat ervoor zorgt dat ik maar niks meer inlever. Zijn er mensen die dit herkennen, en zo ja hoe gaan jullie hiermee om?
Ik herken het blokkeren door de stress wel. Het heeft bij mij niet direct te maken met perfectionisme, wel met een soort faalangst. Probeer eraan vast te houden dat iedere stap die je zet, een stap in de goede richting is. Je begeleider is er om je te helpen en het hoeft niet direct perfect.