Scriptie schrijven

Ja, da’s wel waar. Ik vraag het hen eens!

Ik kijk best vaak studiewerk van vrienden na en voel me inderdaad altijd heel gevleid als ze me vragen en ik help dan ook graag! Ik vind nakijken en corrigeren ook echt leuk om te doen dus dat scheelt wel haha, ik denk er soms ook over na om later scripties te gaan nakijken als bijbaantje, lijkt me fantastisch werk.

Heb je misschien iemand in je omgeving waarvan je ook weet dat die het oprecht leuk vind om te doen? Gewoon vragen dan! Als het echt veel werk is (geen idee wat je vakgebied is en hoeveel worden je hebt) zou ik inderdaad een vergoeding geven en een aardigheidje, dan zit het sowieso wel goed toch?

Succes nog even met de laatste loodjes!

1 like

Ik zal sowieso wel iemand iets geven, want het is veel werk haha. Het is ook wel vervelend dat de methode die ik gebruik nogal moeilijk is (eigen woorden van de promotor) en niet veel hiermee vertrouwd zijn. Maar eens nakijken kan al geen kwaad, want zelf zie ik de logica en structuur soms echt niet meer. Na 2 jaar ben ik het nu echt wel beu :stuck_out_tongue:
Bedankt!!

1 like

Passen jullie ook dingen aan waar je begeleider niets over heeft gezegd? Ik ben dat nu aan het doen omdat ik denk dat het er beter van wordt, maar aan de andere kant ben ik heel bang dat ik het slechter maak ofzo. (Ik heb ook geen feedbackmoment meer.)

Weet je al of je het hebt gehaald? :smiley:

Ik zou het gewoon doen, als jij denkt dat het door die aanpassingen beter is. Ik heb zelf ook op het laatst nog enkele dingen aangepast die echt fout waren, terwijl mijn begeleider dat niet had opgemerkt (paragraaf ging over relatie X-Y maar ik noemde in de tekst een paar keer Z-Y). Dus comments van de begeleider zeggen ook niet alles

1 like

Gefeliciteerd! :star_struck:

1 like

Is er een algemeen ander topic over scripties? Bv met tips of zo? Ik gebruikte de zoekfunctie maar vind enkel dit topic

Volgens mij is dit het enige topic. Wat voor tips zoek je?

Ik heb hem ingeleverd en wacht nu op mijn cijfer. Als het goed is hoor ik deze week iets. Ik ben ineens super onzeker of ik het überhaupt wel haal maar ik heb de comments van mijn begeleider steeds opgevolgd dus dan moet het denk ik wel goedkomen?

Ik heb 3 weken vakantie gehad en moet vandaag weer verder met mijn scriptie, maar ik heb er zooooo geen zin in

1 like

En hoe ging het? Ik probeer ook weer dagelijks aan mijn scriptie te werken maar het was vandaag echt flink afzien in die hitte :neutral_face:

Ging dus niet, ik vond het ook veeeel te warm. Ik kan zo echt niet eraan werken. Heb jij nog iets kunnen doen?

Ik heb mijn thesis ingediend, maar het is totaal niet geworden zoals ik wou. Conclusie niet af, inhoudslijst niet volledig,… Hopelijk kan ik het goedmaken met de verdediging :sob:

Dat is heel begrijpelijk. Ik heb mijn best gedaan, maar ik heb in totaal denk ik 2,5 uur echt gewerkt. Ik kan sowieso slecht tegen warmte. Wanneer is jouw deadline?

@MrJones Jammer dat het niet gegaan is zoals je wilde, maar je hebt hem tenminste wel ingediend! Misschien mag je er nog iets aan veranderen?

@anon31495790 @Filia
Ik weet niet of ik al expert genoeg ben om tips te geven (ik heb de mijne dus nog maar net ingeleverd) maar wat ik had gedaan is afgesproken met een vriendin dat zij hem zou nakijken op spelling en daarom moest ik wel met haar een deadline afspreken. (Ongeveer een week voor mijn echte deadline maar achteraf zou ik langer wel aanraden.) Ik vind het heel moeilijk om me aan mijn zelfgestelde deadlines te houden, zeker in deze hitte, maar een afspraak met een ander kom ik wel na.

2 likes

Ah 2,5 uur is in ieder geval nog wat! Mijn deadline van mijn hele thesis is in december en we zijn nu bezig met de dataverzameling (het opzetten van de enquete en organisaties contacteren voor participatie). Maar ik vind het zelfs daar te warm voor. Wanneer is jouw deadline?

@Flamoes Dat is een super goede tip! Dankjewel :slight_smile:

1 like

Nee herwerken mag niet meer. Gisteren was de deadline :pensive: Ik ga me gewoon goed voorbereiden voor de verdediging. Wel echt balen!

Ik merkte dat ik dit topic weer expres heb vermeden de afgelopen maanden en dat deed me weer denken aan hoe dit topic ooit tot stand is gekomen. Dus ik vroeg me af hoe het is afgelopen met jullie scripties uiteindelijk @Violoncello @L.C @Blonde. Weet niet of iedereen nog actief is op het forum. Mocht een van jullie deze vraag vervelend vinden trouwens, let me know dan zal ik het aanpassen!

Haha oh wat grappig, ik heb er inderdaad ook nooit meer in gekeken. Ik ben uiteindelijk eind vorig jaar gestart, nu bezig met (hopelijk) de laatste loodjes, moet het over een maand ook uiterlijk af hebben. Valt niet mee met dit weer, maar fijn dat het einde in zicht is in iedergeval! Jij bent ook nog bezig? Of moet je nog beginnen? Weet dat ook niet meer precies van iedereen!

2 likes

Ik was een hele tijd geleden begonnen en heb dat steeds laten versloffen. Nu sinds kort weer besloten om serieus te starten dus hopelijk kan ik ook over niet al te lange tijd afstuderen!