Wat houden jullie aan als planning? Eerst alle hoofdstukken, daarna alle feedback verwerken of feedback verwerken zodra je het ontvangen hebt en daarna door met het volgende hoofdstuk?
Ik zou de feedback verwerken zodra je deze krijgt, aangezien je in latere hoofdstukken vaak toch verder bouwt op dingen die eerder aan bod zijn gekomen en die misschien wel veranderd moeten worden op basis van de feedback, maar als je daardoor lang blijft hangen in/bij een bepaald hoofdstuk omdat je daar maar steeds dingen in blijft veranderen en de andere hoofdstukken dus niet geschreven worden, dan eerst alle hoofdstukken en daarna pas de feedback verwerken. Uiteindelijk heeft het beide dezelfde uitkomst: een hele goede scriptie .
Zoals @Baymax en @Tuinstoel al zeiden: idd gelijk feedback verwerken. Schrijf wel al aan andere hoofdstukken in afwachting van je feedback, want ik moest bv altijd erg lang wachten.
Ik heb nu een planning gemaakt waar ik achter elkaar steeds 2 weken aan een hoofdstuk schrijf, 1 week feedback verwerk van het hoofdstuk daarvoor, nieuw hoofdstuk schrijf, feedback van het hoofdstuk daarvoor enzovoort.
Feedback komt bij ons in beginsel binnen 14 dagen.
Eens zien of deze planning realistisch is.
Pfoe, dat klinkt inderdaad niet als een goeie begeleiding. Jammer dat het voor jou ook voor vertraging heeft gezorgd! Hoe gaat het afstuderen nu?
Ik heb ondertussen gesprekken gehad met mijn begeleidende docent (waaruit voor hem ook bleek dat ik geen idee heb/had ) en mijn mentor, en ik heb nu wel iets duidelijker welke richting ik wil opgaan. Voor de opleiding is het vooral belangrijk dat ik iets doe dat voor het bedrijf interessant is en duidelijk heb wat hun vraag is, maar het bedrijf heeft me een heel breed onderwerp gegeven, omdat ze kennis en ervaring op dat gebied nog wat missen en daar nog groei zien. Ze zetten er dan een stagiair op om het te âverkennenâ en te zien wat mogelijk is. Zowat alles is interessant voor hen en ik heb tijdens mijn opleiding helemaal niets gezien hierover (is op zich ook 1 van de redenen dat ik dit onderwerp wilde doen). Mân project is ook best groot en ik zou over heel wat onderdelen een hele scriptie op zich kunnen schrijven. Het is volgens mij ook geen slecht bedrijf om een project te doen, want het is enorm interessant, je wordt erg vrij gelaten en mag zelf kiezen welke richting je opgaat. Het is alleen nogal overweldigend in het begin, âdoe maarâ.
Mijn PVA moet pas in april ingediend zijn, dus die heb ik nog niet . Maar mijn docent heeft me wel goeie tips gegeven en ik heb deze week van mân stage gebruikt om te lezen en te leren over het onderwerp (en heb dus niets aan mân project zelf gedaan). En in combinatie met de gesprekken heb ik ook al een stuk duidelijker waar ik me op wil focussen. Dus het komt in orde
.
@Canvastas Hoe gaat het bij jou ondertussen?
Ah, fijn dat het voor jou ook al iets duidelijker is! Het gesprek opnemen is inderdaad wel een goeie tip. Mijn gesprek gisteren ging ook heel erg over het doel van mijn scriptie. Heb je het hen al rechtstreeks gevraagd? Want dat is volgens mij ondertussen mijn meest herhaalde vraag . Ik heb gisteren wel duidelijkere antwoorden gekregen over hoe zij mijn resultaten/project concreet zouden kunnen toepassen in hun projecten voor klanten, waardoor het voor mij weer duidelijker was welke aspecten ze kunnen gebruiken en waar ze naar op zoek zijn.
Nee, alles is volledig thuis. Niemand van het bedrijf zit op kantoor. Ik had dit bedrijf/project nooit kunnen kiezen als alles in het bedrijf zou zijn (te ver), dus dat is wel een voordeel (want het is wel echt gigantisch interessant allemaal), maar je mist toch wel veel, dingen die je terloops opvangt, werksfeer, netwerken, etc. en de stap om vragen te stellen is ook groter.
Ik loop al 4 weken stage maar heb vandaag pas kunnen samenzitten met mân stagementor en stagebegeleider over het onderwerp van mân bachelorproef. Was al bang dat ik er te traag mee was en nog geen goed idee had maar de mentor is één van mân chillste docenten denk ik en we hebben vandaag een onderwerp vastgelegd. Nu kan ik morgen aan de slag met een beetje de âgrote lijnenâ en opmaak en daar ben ik al heel blij om Ik ga dit topic ook eens doornemen als ik tijd heb want ik kan er vast wat uithalen
Ik meld me hier weer! Na een sollicitatieprocedure ben ik aangenomen bij een onderzoeksproject en ik moet mijn masterscriptie schrijven over een deel van de data. Ik krijg het wel een beetje benauwd, want er komt heel wat meer bij kijken dan bij de bachelorscriptie⊠Ik heb nu toegang tot de data en kan ze dan exporteren naar SPSS (dat is me na lang zoeken gelukt -_-). Maar ja, nu heb ik allemaal bestanden met cijfertjes en moet ik op basis hiervan een onderzoeksvraag gaan bedenken⊠Help, ik snap hier niks van en heb 0 overzicht⊠Hoe leer ik dit?
TLDR: heeft iemand een aanrader voor een boek over SPSS? waarin dingen simpel staan uitgelegd?
Ik kan geen tips geven wat betreft boeken maar YouTube filmpjes kunnen ook een goede toevoeging zijn.
Vond dit nog geinig om te lezen ook. Hij legt het heel simpel uit, stap voor stap, en aan de hand van katten. Pdf staat zelfs online geloof ik.
Ik had het boek âSPSS voor dummiesâ oid en daar staat het super simpel in uitgelegd!
Mijn god als ik alleen al naar dit boek kijk krimp ik weer ineen
Bedankt voor de tip, heb 'm net bij de bieb gereserveerd.
@anon42392789 en @Rozevarken ook bedankt! Vooral een uitleg aan de hand van katten klinkt wel als iets voor mij haha. Ik zal SPSS vandaag weer eens te lijf gaan
Is het gebruikelijk de feedback op papier te krijgen of niet? In verband met drukte heb ik straks alleen een bespreking (ik vroeg om vooraf de feedback te ontvangen maar daar had ze geen tijd voor), dus krijg ik alleen mondelinge feedback. Is dat standaard?
Scholen en universiteiten pakken dit op verschillende manieren aan. Maar over het algemeen krijg je wel schriftelijke feedback. Op sommige scholen krijg je hooguit feedback op enkele hoofdstukken en bij andere educatieve instellingen op elk onderdeel dat je hebt ingeleverd. Maar het klinkt alsof ze echt zo min mogelijk tijd aan je willen besteden. Staat er niet ergens beschreven waar je recht op hebt qua begeleiding etc?
In beginsel krijg je op onze faculteit volgens de scriptiehandleiding op ieder onderdeel (meestal een hoofdstuk) feedback en daarna nog een keer op het geheel, maar afwijken daarvan is mogelijk. Daar wil mijn scriptiebegeleider zich wel aan houden. Er staat alleen niet bij of je dit schriftelijk krijgt of niet helaas.
Ik heb ook wel het idee dat ik niet in haar te drukke agenda pas inderdaad, maar dat is weer een ander verhaal haha.
Kun je niet vragen of het ok is om het gesprek op te nemen? Dan kun je het nog terug luisteren
Wie is de doelgroep van je kwanti onderzoek? Ga je de vragen stellen aan de organisatie of aan de doelgroep van je organisatie?
Dan zou ik een ander theoretisch model pakken om de vragen op te baseren. Dus modellen over hoe de studenten communicatie tot zich nemen (cialdini, ELM of IAM model, customer journey mapping of brand touchpoint wheel etc). Dus dan kun je vragen hoe zij tegen organisaties aankijken en hoe zij in aanraking willen komen met het bedrijf om klant (oid) te worden.