Scriptie schrijven

Over 12 dagen mijn scriptie inleveren en nog niet op de helft :grimacing:
Kan iemand mij helpen?
-om een indicatie te geven van de interbeoordelaarsbetrouwbaarheid heb ik het percentageovereenkomst gehanteerd, weet iemand hoe ik de norm kan onderbouwen? Dus waarom dit bijv minstens 70 procent moet zijn?

-weet iemand wat het design is als ik aan de hand van ongestructureerde interviews ondersteuningsbehoeften ga onderzoeken? Waarbij ik bij de tweede deelvraag de codes gekoppeld aan de ondersteuningsbehoefte indeel in de domeinen van de family quality of life?

Zou je niet de stappen van onderzoek aanhouden voor je inhoudsopgave en dan hier een korte beschrijving noteren van wat je gaat doen en wellicht hoe je dit gaat doen?
Dan heb je 1 Ć” 2 a4tjes denk ik zo.

2 likes

Scriptie is ingediend :partying_face: :partying_face: :partying_face:. Nu morgen nog de presentatie/verdediging en daarna ga ik huilen van ontlading, denk ik :joy:.

7 likes

Kun je niet aan je scriptiebegeleider of medestudenten vragen wat nu precies de bedoeling is? Ik denk zelf dat het nog een schets is van je introductie (inleiding, probleemstelling, vraagstelling, doelstelling etc.) en dat je alvast een inhoudsopgave moet maken. Ik weet niet precies wat voor soort scriptie je schrijft aangezien je rechten studeert, maar elke scriptie heeft wel een standaard inhoud(sopgave). Misschien kun je andere scripties van jouw faculteit bekijken?

Hmm, misschien moet je nu alvast een inhoudsopgave/hoofdstukindeling maken zodat je dat later niet meer hoeft te doen? Of misschien moet je alvast per onderdeel in de inhoudsopgave aangeven wat je daar ongeveer gaat doen of schrijven (dmv bulletpoints)? Als ik jou was zou ik aan je begeleider vragen wat de bedoeling is, dan weet je het meteen en kan je aan de slag.

1 like

Ik moet van 60 pagina’s 35 pagina’s maken :grinning: Heb alles al in een kleiner lettertype gedaan maar elk hoofdstuk moet op een nieuwe pagina beginnen. Dus soms heb ik dan zo’n half lege pagina ertussen zitten. Nu maar zoveel mogelijk in de bijlagen zetten. Echt vreselijk

Oh boy, wat een werk! Hebben jullie trouwens niet een bepaald lettertype/grootte dat je verplicht moet gebruiken? Pas op dat je niet teveel ā€˜belangrijke’ informatie in de bijlage zet trouwens!

1 like

Nee we hebben niet echt een verplicht lettertype. Had eerst een best groot lettertype omdat dat het lettertype was van de huisstijl. Ik denk dat ik nu vooral veel lange analyses in de bijlagen zet en de conclusies laat staan. Dus dat wordt nog een puzzelwerkje voor de komende dagen :slightly_smiling_face:

1 like

De presentatie en verdediging van mijn eindwerk gingen goed. Ik zag er zo tegenop, maar ik heb al een mail gekregen van mijn docent dat het heel goed en heel duidelijk was en dat ik de vragen ook goed beantwoord heb.

Het drong in eerste instantie nog niet echt door, maar ik heb een dutje gedaan en nu is het binnen gekomen dat ik klaar ben. Ik sta al een paar uur huppelend en dansend in m’n huis, ik kan echt niets zinnigs doen :joy::joy:. Omg, al die stress die ik de voorbije maanden gehad heb, moet eruit.

7 likes

Ik had net de proefpresentatie van m’n bachelorproef en m’n begeleider zei dat het echt heel goed was! Dinsdag de echte presentatie, dus nu heb ik daar alvast een goed gevoel over :blush:

4 likes

Heeft iemand ook een scriptie geschreven aan de hand van interviews die zijn of haar data-analyse methode aan mij wil laten zien? :grimacing:

Ik zou gewoon beste voornaam doen, dat lijkt me wel prima zonder dat het te amicaal is

2 likes

Ik heb vandaag mijn tweede masterscriptie van dit academiejaar gehaald :star_struck: (ik deed 2 masters tegelijk, never again haha). Ik kan het zelf nog niet zo goed geloven. Mijn prof en promotor zeiden dat ik enthousiasme over mijn onderwerp uitstraalde, imo een van de leukste complimenten want ik vond het oprecht boeiend.

11 likes

Heeft iemand na zijn of haar eigen scriptie ellende nog zin om mee te kijken met mijn discussie? Ik kom niet uit de wetenschappelijke of praktijk aanbevelingen

Ik heb m’n scriptie ingeleverd! Deze moet goedgekeurd worden en dan mag ik verdedigen. Het wordt waarschijnlijk wel kantje boord maar alsnog een hele last die nu al van mn schouders valt. Nu vieren met ijskoffie :partying_face:

8 likes

Gisteren voor het eerst mijn begeleider gesproken en hij was eigenlijk best tevreden over mijn scriptie aanzet, hij gaf wel aan dat ik nog flink moet aanpoten om het in 3 weken af te krijgen. Maar ben zooo blij dat hij het wel positief ziet!

Het moet mij nu gewoon lukken en moet gewoon aan de bak.

1 like

Wauw wat knap, lijkt me echt heel druk en stressvol.

1 like

Dankje! Ja het was idd heel druk en stressy, maar ik ben zo blij dat ik nu afgestudeerd ben en straks kan werken ipv nóg een jaar uni :tada:

1 like

Zijn er hier mensen die een hbo bachelor scriptie in deeltijd hebben gedaan? Ik schrijft mijn scriptie voor mijn werk, ik heb in het begin een aantal keer met mijn manager (begeleider) afgesproken. Plan van aanpak hebben we ook doorgenomen, ik ben nu bezig met de interviews. Vandaag gaf hij aan dat hij tussendoor graag een presentatie wilt van wat ik heb geschreven omdat zij hierna mijn scriptie gaan gebruiken om bepaalde processen te veranderen. Hebben jullie tussentijds stukken laten lezen aan je opdrachtgever? Of de conclusie bijvoorbeeld besproken? Ik ging er eigenlijk vanuit dat dit pas gebeurde bij het eindresultaat, ik had dit misschien vantevoren ook moeten overleggen.

Ik heb zo nu en dan ( niet echt structureel) een mail gestuurd met een update van wat ik aan het doen ben en waar ik de komende weken mee bezig was.
En dan kort zovan: " afgelopen 3 weken heb ik middels interviews gewerkt aan mijn dataverzameling, komende week ga ik ze coderen."

1 like