Scriptie schrijven

Ja verschrikkelijk :smiling_face_with_tear: ja in principe wel, maar het streven is wat eerder inleveren zodat ik het kan vieren. Sinds mn klaagzang van een uur geleden ben ik wel echt flink opgeschoten dus dat biedt weer hoop

Edit van 7 uur later: hij is ingeleverd!!! Nu alleen nog een voldoende en dan mag ik mezelf arts noemen :smiling_face_with_three_hearts:

7 likes

Heel goed gedaan, gefeliciteerd! Laat je weten hoe dik je voldoende is?

1 like

Ik heb net m’n hele scriptie op papier uitgeprint om het nog een laatste keer door te lezen en dan ga ik hem inleveren! Deze laatste week was echt een en al stress, heb maandag mijn laatste analyses afgemaakt, dinsdag en woensdag pas mijn methodologie en theoretisch kader goed geschreven en gisteren mijn conclusie en inleiding gemaakt. :’) beetje een warrig proces dus, wel blij met het resultaat!

4 likes

Hebben jullie tips voor het schrijven van een abstract? Ik zie er echt tegenop :joy:

Ik heb veel gehad aan deze pagina van Scribbr! Samenvatting (abstract) voor je scriptie | Met voorbeeld Opzich is het allemaal best logisch wat er staat haha maar op deze manier vond ik het iets overzichtelijker

1 like

Dankjewel! Love scribbr :hugs:

1 like

7,5 in totaal van mijn senior tutor en 7 van de tweede beoordelaar! :partying_face: wacht alleen nog op wat stomme kleine deelcijfers voor mn professioneel gedrag maar het kan iig niet meer mis gaan

6 likes

Wat netjes, gefeliciteerd!

2 likes

Ik ga vandaag de verbeteringen doorvoeren die mijn lieve vriendinnen hebben aangemerkt en dan mijn resultaten en discussie voor feedback opsturen naar m’n begeleider. Heb de laatste weken echt nul contact met hem dus dat is een beetje irritant, hij mailt gewoon nooit terug. Dus ik volg gewoon mijn eigen planning en hoop maar dat hij een beetje meewerkt met op tijd nakijken.

Ohja en een tip voor degenen die nog aan het schrijven zijn/moeten beginnen: parafraseer tool QuillBot! Als je niet uit een zin komt of een iets academischere manier van schrijven zoekt, helpt het om 'm hierin te gooien en aan de hand daarvan wat woorden te veranderen (niet copy pasten natuurlijk). https://quillbot.com/

3 likes

Ik heb net mijn eerste complete versie ingeleverd voor feedback! Hopen dat mijn begeleider zich aan de planning houdt en binnen een week feedback geeft.

1 like

Na deze hele week in spanning te hebben gezeten (had mijn cijfer vorige week moeten krijgen) toch maar m’n supervisor gemaild: blijkt dat ze al lang bericht had gestuurd, maar door het nieuwe thesis-dossier systeem dat bericht dus niet was doorgekomen. :face_with_spiral_eyes::face_with_spiral_eyes::face_with_spiral_eyes::face_with_spiral_eyes:

Maar ik heb het gehaald! Met een 8,5 zelfs, dus ben echt ontzettend blij (en geshockeerd haha). Nu Ʃcht vakantie gaan vieren. :heartpulse:

8 likes

Hij zou vandaag feedback op de mail moeten zetten, maar heb nog niks ontvangen… Ben benieuwd, denk niet dat het vandaag nog komt. Zo niet ga ik morgen meteen mailen. Ben echt klaar met dit gezeur

Zo irritant he die afhankelijkheid en dat ze zo makkelijk je planning in de war schoppen

1 like

Echt arrogant gewoon

1 like

Hoezee mijn masterscriptie is AF! Nu nog durven inleveren :thumbsup: :joy: Heb 1 augustus afgesproken, maar ik denk dat ik 'm vandaag nog even laat marineren en vanavond nog 1 keer doorlees en dan op de mail zet.

11 likes

Hoi meiden, ik meld me hier maar eens. Ik ben echt voor de duizendste keer begonnen aan mijn scriptie. Het ding is dus dat het op mijn opleiding allemaal niet zo heel serieus is, het is eigenlijk meer een soort werkstuk waarin je bewijs dat je kan reflecteren over het vak. Dus je hoeft geen theoretisch kader of methoden ofzo of dingen met statistiek.

Ik heb allemaal dingen gedownload van scribbr maar dan merk ik dat ik driekwart daarvan gewoon niet nodig heb, maar ik weet nu alsnog niet wat ik moet doen. Is er iemand die misschien een vergelijkbare situatie heeft?

Ik weet dat het echt heel simpel klinkt want het is gewoon een soort werkstuk, maar alsnog glipt het gewoon tussen mijn vingers door en lig ik hele dagen op bed series te kijken.

Ik heb overigens wel hoofd en deelvragen en een inleiding. Maar ik snap gewoon niet zo goed hoe ik nu dingen uit de praktijk om kan zetten naar geschreven tekst.

Ik vind dit eigenlijk klinken alsof de opdracht niet duidelijk/concreet genoeg is voor je? Ik zou zelf even in het kort op papier zetten welk idee jij hebt bij het schrijven van je scriptie en dan een afspraak inplannen met een docent op je opleiding om dat te bespreken. Ik zou vooral eerst vragen wat de opdracht precies is, en dan uitleggen wat jij zelf van plan bent/hoe jij de opdracht geĆÆnterpreteerd hebt en vragen of je daarmee dan dus op de juiste weg bent.

Denk dat als je weet wat er verwacht wordt en je een plan hebt het ook makkelijker is om jezelf te motiveren…

1 like

Ja er is dus geen opdracht. Er is gewoon niks. We moeten gewoon een scriptie schrijven maar er is geen raamwerk. Ik heb heel veel scripties van klasgenoten gelezen en iedereen doet het anders. We krijgen ook geen begeleider, je mag het tussentijds 3x inleveren voor feedback en dan kijkt elke keer een andere (random) docent het na. Dus ik moet het helaas echt zelf uitzoeken… mijn mentor kan me hier ook niet mee helpen, dus ik moet even afwachten tot het nieuwe schooljaar begint voor verdere hulp denk ik

1 like

Huh wat raar! Hoe beoordelen ze het dan? Mij lijkt dat ze dat wel volgens bepaalde criteria doen? Die criteria moeten ook ergens op gebaseerd zijn lijkt me? Wat je zou kunnen doen is de beoordelingscriteria opzoeken en die als leidraad gebruiken, dat je daar een soort raamwerk van maakt zeg maar.

Oh dat is wel een goede ja! Ik weet het zelf ook niet, ik ben er al heel lang mee bezig en ik kom qua begeleiding gewoon geen stap verder. Ik ga eens op zoek naar een beoordelingsformulier oid, thanks!

1 like