Scriptie schrijven

Goedgekeurd als in: niks meer aan doen? Dat is wel echt heel fijn. Hoeveel hoofdstukken moet je nog? Snap dat je er klaar mee bent, hier hetzelfde verhaal. Ken ook weinig mensen die er nog zin in hebben tijdens de laatste weken.

1 like

Idd hoef ik er niks meer aan te veranderen volgens docentbegeleider. Ik moet nog 1 deelvraag (analyse van eerste 2), conclusie/aanbevelingen, beroepsproduct en samenvatting/voorwoord, maar is wel te doen. Die eerste twee deelvragen waren zo vreselijk omdat die zo veel tijd kosten (eerste theoretisch, tweede empirisch met interviews/dossieronderzoek enzo). Ik doe HBO-Rechten trouwens.
Hoe gaat jouw onderzoek en welke opleiding?

Oh klinkt wel of het belangrijkste en moeilijkste achter de rug is inderdaad! Lijkt me wel een fijn gevoel dat de kern al goedgekeurd is. Hier gaat het om een literatuuronderzoek als masterscriptie fiscaal recht. Zelf hoop ik heel erg dat ik een voldoende kan krijgen, omdat dit jaar mijn laatste kans op afstuderen is. Morgen ochtend inleveren en dan hoor ik over twee weken of ik mag verdedigen in augustus. Is de scriptie ook het laatste dat je moet afronden binnen jouw studie?

Oeh spannend, hoop voor je dat je kan afstuderen! :smile: Fiscaal recht lijkt me erg pittig
Ik moet alleen nog een toets herkansen in november helaas. Maar goed, ben iig blij dat ik daarna klaar ben

Per september start ik aan mijn scriptie, het wordt een meta-analyse, spannend! Wel heel interessant onderwerp. Naar de predictieve validiteit van een bepaald instrument om het risico op recidive van jeugdige zedendelinquenten te voorspellen.

2 likes

Iemand toevallig nog suggesties voor onderwerpen voor een rechten scriptie (hbo) :joy::sob:

maakt niet uit haha

2 likes

Ik zou kijken naar relevante wetswijzigingen en wat voor invloed dit heeft op de praktijk bij de plek waar je stage gaat lopen (als je tenminste een stage doet)

2 likes

Nee moet geen stage lopen

Is er heel toevallig iemand die mij kan helpen met het aanmaken van een variabele voor de standaard error die hoort bij elke effectgrootte? Ik werk met correlatiecoefficienten en heb begrepen dat ik die eerst moet omrekenen naar fisher-z waarden, maar ik snap niet zo goed hoe.

Nou ik heb nog precies een maand om alles te schrijven (op de inleiding na, daarvan heb ik al een concept) en te laten nakijken. Benieuwd of ik dat red :joy: nu weer voor het eerst sinds een week bezig ermee :+1:t3:
Denk dat het wel mogelijk is, heb mijn hbo scriptie ook in een paar weken gemaakt maar idk om de een of andere reden voel ik nu minder druk.

1 like

Ik mag ook gaan beginnen, begin maart is mijn deadline maar poeh zie er zo tegenop. Twijfel ook tussen 2 onderwerpen. Heb mezelf aankomende week gegeven om de knoop door te hakken.
Wie is er nog meer bezig?

@Nysmn hoe gaat het bij jou?

1 like

Ik loop een beetje vast bij de methode/resultaten sectie, vind dat deel een beetje saai. Inleiding is nu af en verwacht ook minder moeite te hebben met de discussie maar heb al echt weken niks meer getypt… zo slecht.

Nou ik heb misschien in 3 of 4 zittingen mijn hele methode en resultaten sectie geschreven (concept). Wel echt teveel pagina’s (1 a4 teveel bij methode en 0.5 bij de resultaten) maar ok gaat de goede kant op. Net opgestuurd voor feedback.

2 likes

Wauw lekker bezig! Ik ben nog geen steek verder.

Hoe is het je gelukt om ineens zo ver te komen?

1 like

Ik kan me nooit ergens toe zetten, maar als ik eenmaal bezig ben zit ik in een flow en zit ik zo non-stop (zonder te drinken, eten, wc te gaan etc) 5/6 uur achter mijn laptop.

Dus ik weet niet of dat voor jou ook zo werkt, maar gewoon beginnen, jezelf ertoe zetten minstens een paar zinnen te typen en de rest gaat vanzelf.

Had er weken lang ook wel moeite mee, want wist gewoon niet hoe ik verder moet. Toen heb ik veel voorbeelden bekeken en gelezen, handleidingen etc. en dat was de grootste moeite. Het begin is altijd het lastigst vind ik.

Ik heb vandaag eindelijk mijn onderwerp gekozen :joy::raised_hands:
En ja die hyperfocus herken ik ook maar dat is bij mij vaak vlak voor de deadline, nu is pas in maart maar ja. Het is wel voor de pabo dus heel anders dan wat jij doet.

Pff het einde van mijn scriptie is in zicht! Ik wil hem vandaag of morgen definitief inleveren. Wel vervelend dat ik nu op het eind toch als feedback heb gekregen voor de leesbaarheid om bepaalde dingen in tabelvorm te zetten, terwijl ik van mening ben dat dit de leesbaarheid helemaal niet ten goede komt (mijn scriptie gaat over een juridisch onderwerp waarbij tabellen niet gebruikelijk zijn en ook zitten in de resultaten bepaalde kleine nuance verschillen die in een tabel niet bijdragen aan leesbaarheid…). Vind het wel even lastig wat ik hier nu mee moet, ik kan de docent wel weer gaan mailen maar dan gaan er weer een paar dagen overheen tot ik reactie heb

4 likes