Beetje laat, maar herkenbaar hoor. Ik loop ook stage naast mijn scriptie en de eerste maand (vorige maand) heb ik echt niets aan mijn scriptie gedaan. Totdat mijn scriptiebegeleider een mailtje stuurde met dat hij op vakantie zou gaan, wat er dus voor zorgde dat mijn deadline voor de scriptie naar voren werd geschoven zodat hij er voor zijn vakantie nog naar zou kunnen kijken. Toen werd het ineens ‘echt’; van tevoren had ik niet echt een datum in mijn hoofd zitten waar het af moest zijn.
Ik zou proberen om een doel voor ogen te nemen, een datum wanneer je wil dat je scriptie af is. En afgaande daarop een doel stellen voor elke week. Zo had ik voor mezelf een weekje transcriberen ingepland, een weekje coderen, een weekje resultaten schrijven, etc. Wat bij mij ook wel helpt is om niet direct als ik thuis ben aan de slag te gaan, maar minimaal 1,5 uur rusten. Dus even de tijd nemen om te koken, rustig te eten, nog even rustig zitten en dan aan de slag.
Ben zelf niet het beste voorbeeld want heb de werkdruk totaal niet goed verdeeld, maar hoop toch dat je er wat aan hebt.