Series & Netflix #2

Ik ga straks ook weer beginnen aan Dark! Heb echt heel veel series gezien, maar Dark blijft zowel van mijn vriend als mezelf één van de beste series ooit. Als je van mindfucks en duistere zaken houdt vind je het vast top haha.

Van de week keken we trouwens de film Midsommar (staat ook op Netflix) en wtfffff wat was dat gek, maar ergens ook weer heel goed.

5 likes

Sorry mensen terug over Dark:

Spoilers aflevering 2

Jana die tijdens de begrafenis van Mads Tronte confronteert.
Tronte die een moment had met Regina en dan scène erna haar dood in 2020
Noah in 2020 met Elisabeth. Love is in the air…
Adam… Ik weet nog steeds niet of dat Jonas is. Misschien Bartosz?
Katharine die Ulrich terug ziet. Voor Ulrich heeft dit 34 jaar geduurd. Hartverscheurend

1 like

Is het echt niet het kijken waard? Ik twijfel nog haha

Laatste voor vandaag! Dark aflevering 5 seizoen 3. Gigantische spoilers

RIP Peter (hoe goed was zijn jongere versie gecast!)
RIP Katharina, een van de meest tragische personages. Arme Ulrich ook.
RIP Jonas.

Zo goed gevonden. Echt een mirror. Adam doodt Martha en Eva doodt Jonas. Mind blown.

2 likes

Ik ga die slechte seksfilm kijken vanavond ben benieuwd

3 likes

Ik vind Reddit altijd wel chill, maar ik vermijd het nu ivm de spoilers. Maar ik zag daar laatst ook stambomen per aflevering, zodat je alles rustig terug kunt lezen, maar dat bepaalde verhoudingen die in een latere aflevering aan bod komen nog niet gespoiled worden.

2 likes

Inderdaad Reddit, daar staan hele stambomen met alle gezichten op

2 likes

Haha wij lopen precies gelijk! Ik heb ook net aflv 5 gezien. Ik ga er vnv nog 1 of 2 kijken.

Spoiler aflevering 5 spoiler niet klikken als je het niet gezien hebt!!!!
  • Peters dood was echt het meest gewelddadige dat we in de hele serie hebben gezien volgens mij.
  • Jonge Peter is echt onwijs goed gecast. Ik las ergens dat er 2 cast members ook in het echt familie zijn (ik ben niet meer zeker of dit waar is trouwens, maar durf het nu niet meer op te zoeken ivm spoilers) en ik dacht echt dat jonge Peter en middelbare leeftijd Peter dat waren, maar ze hebben een andere achternaam. EDIT: ZE ZIJN WEL VADER EN ZOON IN REAL LIFE!
  • Mega tragisch dat jonge Katharina altijd mishandeld werd door haar moeder en dan op volwassen leeftijd uiteindelijk door haar vermoord gaat worden. En heel zielig voor Ulrich dat hij weeer niet hier uit gaat komen
  • Katharina is dus de dode vrouw in het meer waar de tieners het in 2019 over hebben. Heel luguber, dat is dus de moeder van Martha en Magnus, maar dat weten ze niet
  • Ik ben trouwens heel benieuwd hoe het nu zit met die st Christopher ketting. Egon gaf hem aan Hannah, Hannah gaf hem aan de moeder van Katharina, toen is de ketting bij dat meer blijven liggen en vinden Jonas en Martha het in 2019. Dan als Jonas vermoord wordt door Martha heeft Jonas de ketting vast, maar waar in het verhaal krijgt Egon de ketting dan weer om aan Hannah te geven??? Maar misschien komt dat allemaal nog in de volgende afleveringen.
  • Love het familiemomentje met middelbare leeftijd Franziska, Elizabeth en Charlotte toen ze afscheid gingen nemen :heart:

Ik heb seizoen 1 en 2 net voordat ik aan seizoen 3 begon teruggekeken en dat is wel écht aan te raden. Anders snap je er niks van. Heb nu eindelijk het gevoel dat ik zowat alles snap

2 likes

Ik ben vandaag begonnen met virgin river en halloo Jack

1 like

Ja ik heb ook beide seizoenen herbekeken! Anders ben je helemaal verloren!
Met al je comments trouwens eens. Geen idee van die ketting. Mijn hoofd doet pijn als ik er aan denk.

Voor mensen die een stamboom willen, ik vind deze handig: http://davidklein.de/dark/
Handig alle foto’s uit alle tijdslijnen :sweat_smile: nog geen spoilers voor seizoen 3 dus veilig!

1 like

Ik ben vorige week begonnen aan When calls the heart en hoewel ik het best een vermakelijke serie vind is Jack basically de voornaamste reden dat ik dat vind.

Oh en ze moeten echt ophouden met ‘oh I don’t want to impose’ zeggen als iemand iets aanbied voor ze te doen want 5x in 1 aflevering is echt genoeg, jezus wat irritant.

1 like

Ik ben Normal People aan het kijken en vind het wel echt mooi. Wel vrij dramatisch en intens dus je moet er denk ik wel een beetje voor in de stemming zijn maar ik ben nu helemaal meegezogen in die melancholische vibe. Ik was bezig met het luisterboek ervan maar daar kwam ik steeds niet zo goed in, ik vind de dynamiek in de serie tussen de personages echt veel sterker, sowieso goed geacteerd.

4 likes

Er zitten 1/2 kleine scenes in die wel leuk zijn maar het is echt een ontzettende flutfilm.
Ik hou altijd wel van een haaienfilm, is een guilty pleasure, maar dan moet er ook wel wat gebeuren. Omdat het pg13 is zie je eigenlijk helemaal niks en vallen er amper dooien. En die haai ziet er rampzalig uit.
“Goeie” haaienfilms: Jaws (die oprecht steengoed is), Deep Blue Sea, The Shallows en The Reef. Ik vind “47 meters down” ook wel aardig maar die valt niet in de smaak bij velen merk ik.

1 like

Waar kijk je dit?

Ik zit helemaal in Selling Sunset, heeeerlijk dat gebitch onderling en die overdreven luxe huizen. Niet verwacht dat ik dit zo leuk zou vinden.

12 likes

Alles van Dark gezien. Het is voorbij :sob:

Spoilers heel seizoen 3

Samenvatting

Ik wist eerst niet wat te denken van het einde maar het was echt het meest happy ending dat mogelijk was.

• Ik vond ‘it’s a wonderful world’ heel goed passen bij het einde, maar stiekem had ik liever ‘Mad World’ gehoord zoals bij het Donnie Darko einde. Dan zou ik echt aan het janken zijn.
  • In shock dat Tronte niet Regina’s vader is! Goeie twist! Claudia was echt een van de beste en slimste karakters. Well played.
  • Jonas en Martha en al de rest die vervagen. :broken_heart: Zo triestig maar eigenlijk zo logisch.
  • Ik had nooit gedacht dat de Tannhaus familie zo’n grote rol zou spelen. Hij heeft ze kunnen redden maar zal dit nooit weten.
  • Ik kreeg hoofdpijn van alle Martha’s.
  • Crazy dat Hannah haar dochter Silja was??? Ik was bijna zeker dat het iets met Alexander/Boris te maken ging hebben

Wat een zot einde. Ik ga het over een tijdje nog eens bekijken. Echt mijn lievelingsserie van de afgelopen jaren.

1 like

@Lemongrab ik ben door jullie nog nieuwsgieriger geworden ernaar maar kan het nergens online vinden… hoe keken jullie het?

Oh mijn vriend en ik wilde hier net aan beginnen, goed om te weten.

Ik heb net 365 days gekeken en het is echt ZO INTENS SLECHT. Het is een soort van The Room (inclusief een Betekenisvolle Jurk en volkomen misplaatste muziek) maar dan met explicietere seksscènes. Ik kan er gewoon niet bij dat dit zo gehyped wordt :joy:

4 likes

Hahaha ja het is echt verschrikkelijk.

1 like