Series & Netflix #3

Ik ben bij aflevering 4 van The Serpent, maar ben nog steeds niet heel enthousiast.

Ohhhhh maar nu ben je bij de spannendste afleveringen met Dominique en Nadine.

Misschien heb ik te hoge verwachtingen door alle positieve reacties haha :grimacing:

1 like

Op prime staat Truth Seekers van Simon Pegg en Nick Frost van Shaun of the dead enzo.
Wel een aanrader als je van hun humor houdt en er zit een beetje lichte spanning/horror in maar meer humoristische horror natuurlijk.

3 likes

Iemand al begonnen met shadow and Bones? Ik ken de boeken verder niet en had niet helemaal door dat het in Rusland af moet spelen in de 19de eeuw. Het verhaal an zich is nogal zoals elke Young adult, maar de aankleding ziet er tof uit. Vond de eerste aflevering wat wazig, maar de tweede word al concreter. Ik ben benieuwd naar de rest.

3 likes

Love the housewives of Beverly hills.
Zo over de top allemaal

4 likes

Heeft iemand al Snabba Cash gekeken op Netflix? Ik heb vroeger de boeken wel gelezen en dit is daar geen verfilming van maar speelt zich wel af in hetzelfde criminele milieu/universum, en het is zó spannend en goed gedaan!

Ik heb het net afgekeken :see_no_evil: Heb de boeken lang geleden wel gelezen, maar vond de eerste aflevering alsnog erg chaotisch en vaag. Snap dat ze ze veel achtergrondinformatie uit twee boekenseries moesten uitbeelden, maar kwam er in filmvorm niet helemaal lekker uit.

De boeken hebben ook sowieso niet het sterkste plot, maar vond het na die eerste aflevering toch erg vermakelijk. Ben benieuwd of ze de rest ook gaan verfilmen!

1 like

Ja ik heb toevallig vandaag de serie helemaal afgekeken. Ik vond het wel een goede serie want ik hou wel van dat genre. Heb jij hem ook gezien of wil je hem gaan kijken?

1 like

Dat klinkt wel veelbelovend! Boeken zijn niet perse aanraders dus? (Vind de covers ook niet de meest aansprekende ooit.) Ik hoop dat ze het wel afmaken en niet zoals met divergent stoppen. Vond dat toen zo stom.

2 likes

Kijken hier nog mensen naar The Circle? Ik geniet zo van seizoen 2. Echt zo ontpannend.

10 likes

Hmmm vind ik lastig te zeggen. Ik weet dat veel mensen de eerste serie (Shadow and Bone) niet zo heel goed vonden, maar Six of Crows is wel supergeliefd. Zelf vond ik deel 1 van Shadow and Bone heel leuk en de Six of Crows duologie ook goed, de rest was wel ok. In de tweede serie zit veel meer plot en zijn de karakters beter uitgewerkt/ Shadow and Bone is meer de standaard YA fantasy zoals in die tijd veel uitkwam (bijv. Divergent idd). Qua vibe is het vergelijkbaar met de tv-serie, wel leuk vermaak maar niet perse kwalitatief een supersterk verhaal. Ik vind dat niet zo erg, maar dat moet je dus voor jezelf bepalen :yum:

Hoop dat ze er mee verder gaan inderdaad! Divergent was volgens mij naast de slechte kijkcijfers van film 2 gecancelled omdat het einde van dat verhaal sowieso al veel haat kreeg. Dat hebben deze series in ieder geval niet haha

2 likes

Ik vond hem tof en vind de boeken ook tof. Ravka is overigens gebaseerd op Rusland, maar is Rusland niet. En Ketterdam is gebaseerd op een 19de eeuws Amsterdam, maar is Amsterdam dus ook niet.

Ik vind de actrice die Inej speelt trouwens echt perfect gecast, net als die dude die de Darkling speelt. Kaz vind ik moaw, maar vooral omdat ie gewoon echt een ouder hoofd dan in mijn hoofd, haha.

3 likes

Jaa! Ook echt leuke toevoegingen. Alleen zo jammer dat we steeds een week moeten wachten op nieuwe afleveringen. Gelukkig staan er dan steeds wel meerdere afleveringen op.

1 like

Jaaa! Ik had eerst mijn twijfels over Ben Barnes als de Darkling (Moet bij hem teveel aan Narnia denken), maar was positief verrast. Kaz vond ik qua uiterlijk goed passen, maar zijn karakter blijft je niet echt bij ofzo? Bij Jesper had ik na de boeken een compleet ander beeld, maar vond deze acteur erg leuk. Nina had nog niet zo een grote rol, maar vond ik tot nu toe ook al top.

Vond het acteerwerk sowieso best goed voor een YA serie. Stuk beter dan Shadowhunters bijvoorbeeld :sweat_smile:

O, nee, ik vind Kaz juist niet goed passen qua uiterlijk, maar hij speelt wel goed. Ik was inderdaad ook bang voor een soort Shadowhunterherhaling. Maar bij de Shadowhunters vind ik vooral Kat moaw en zeker met Dominic, vond die 2 zo geen chemie hebben.
Mal vind ik ook goed gecast trouwens en Jesper vond ik het begin nog wat meh, maar die is in aflevering 2 al een stuk leuker.

4 likes

Ja, ik moest alleen nog de laatste aflevering en die heb ik vanavond afgekeken :scream::scream::scream:

zat er natuurlijk aan te komen dat we iets gigantisch mis zou gaan, maar Salim :sob::broken_heart:

1 like

Ik vond Love & monsters echt een leuke/lieve film :grin:

5 likes

Ja, dat vond ik ook echt niet leuk :sob: Denk je dat er nog een 2e seizoen komt?

1 like

Is de serie gebaseerd op zowel Shadow and Bone als Six of Crows? Aangezien je Kaz en Inej noemt… Zoja dan ga ik er morgen meteen aan beginnen ,:grin: ik dacht enkel Shadow and Bone en dan had ik hem geskipt denk ik

1 like