Ik was in de veronderstelling dat The One een heerlijk trashy realityprogramma zou zijn, wat de toon al zette voor een grote teleurstelling.
Desalniettemin vond ik het blijkbaar vermakelijk genoeg om alle afleveringen in minder dan een week te kijken, en was ik erg onder de indruk van hoe onuitstaanbaar de hoofdrolspeelster (die me een beetje aan Jaimie Vaes doet denken qua looks) vanaf het begin was.
Spoilers
Laat ik voorop stellen dat ik heel chagrijnig ben om het open einde! Ik vond de verhaallijnen zeker niet boeiend genoeg om er meer dan één seizoen aan te wijden, maar weet nu al dat mijn nieuwsgierigheid over Hannah’s match het waarschijnlijk zal winnen. Ik vond de verhouding tussen Hannah, Mark en Megan het boeiendst in de serie, Kate en Sofia’s relatie daarna, en dan pas Rebecca, Ben en Matheus… dat kan de bedoeling niet zijn geweest. Ik ben aflevering na aflevering teleurgesteld door deze serie: ik verwachtte trash tv, maar het bleek totaal iets anders; de eerste aflevering deed me denken aan Black Mirror, maar de serie bleek bij lange niet zo complex; ik verwachtte een spannende verhaallijn achter Bens dood (en die van Fabio, en Sofia’s identiteit, etc), maar bleek elke keer blij met een dode mus. De sfeer vond ik erg goed op beeld gebracht en ik vond alle acteurs het erg goed doen, maar voor de rest vond ik het een stomme serie.
)