Jessica Jones heb ik een tijd terug bekeken, idd leuk!
@slurfhondje ook Dirty John al gezien! Vond ik wel ok.
@anon28710462 Dead to Me is inderdaad geweldig. Good Girls en Sense8 heb ik nog niet gezien. Misschien ga ik Good Girls eens proberen!
@marley haha wel eens wat afleveringen geprobeerd maar niet helemaall mijn ding.
SPOILER aflevering 7 handmaids tale trigger warning
deel een SPOILER
what the FUCK dit was gewoon een verkrachtingsscene, hoe June Luke overviel. Nu is zij natuurlijk ook meerdere keren verkracht in de serie* maar ik vond dit echt een kut twist
edit: okee ik heb even wat dingen op reddit gelezen en deze quote van thecomicrantdiv beschrijft mijn gevoel heel goed en drukt me met de neus op de feiten, ik ga 'm even in een klapspoiler hieronder zetten
deel twee SPOILER
- That rape scene was painful to watch. I have no words. I just sat clenching my mouth. Even after the scene was over and gone, I still sat gaping. I really couldn’t process it. And, my reaction to this scene, made me realize that I have watched June’s journey through everything and the rape scenes were painful, but when it happened to Luke it was much more painful and unusual to watch? Why? I was wondering why it hurt watching Luke get raped and it never hurt as much as this when June and all the other handmaid’s were repeatedly raped? Yes those were painful too, maybe I’ve forgotten how it felt watching that, but is it because women being raped is SO NORMALIZED and happens everyday in our real world that I was just moderately affected? But now seeing a man being raped actually hurt me to the core, more? Why didn’t I feel this kind of pain every single time June was raped? This scene just fucked me over. In all bits. And no, Luke did not deserve this. It was all kinds of fucked up.
okee vierde edit, deze thread is heel boeiend https://www.reddit.com/r/TheHandmaidsTale/comments/nl4n7m/the_handmaids_tale_s04e07_home_prelive_episode/
SPOILER handmaids tale 4x07
Ja echt enorm heftig. Lijkt echt een weerspiegeling wat er met haar is gebeurd is al die jaren. Ik las ook ergens dat ze daarna meteen naar Serena ging om ook die rol van abuser op zich te nemen. Dat ze door al die trauma’s de rollen wil omdraaien.
Ja! En leek ook wel of ze daarna toen ze over Serena sprak ook zichzelf beschreef. Nou de aflevering heeft iig wel indruk gemaakt bij mij
Ja ik zit er ook al heel de dag aan te denken. Had altijd wel verwacht dat ze ooit nog zou vluchten, maar zonder Hannah had ik niet verwacht. En dat ze tegen Luke zei van ik ben het alleen maar De hele aflevering heeft ook indruk op mij gemaakt
Gisteren schitts creek uitgekeken en heb moeten huilen 🥲
Ja
Ja SAME
lucifer, zo blij dat er een nieuw seizoen is. omg een musical aflevering, mijn dag is compleet
VPN en dan de SBS site van australië
Heeft iemand underground railroad al gezien?
Ohh wist niet dat er een serie van is gemaakt! Ik heb wel het boek gelezen en dat is in elk geval een aanrader.
Ja, is nog niet zolang uit.
Nee nog niet, wel erg benieuwd naar. Maar heb het boek paar weken terug nog gelezen dus ik denk dat ik er iets langer mee wacht.
Waar heb je dit gekeken?
Het staat tot eind deze zomer dacht ik volledig (6 seizoenen) op vrtnu.be. Ik keek het hier in België op één elke avond.
Omg ik kijk underground railroad nu 40 min en vind het al heel heftig.
Ik ben er mee bezig, ik ben bij afl 8 nu. Ik heb er al slapenloze nachten van gehad. Zoveel films, series over de slavernij tijd gezien maar toch raakt het diep elke keer opnieuw. Ik vind het goed gefilmd, heftig verhaallijn en zeer goede actrice!
Ja vond de eerste 2 seizoenen ook geweldig. Juist dat ouderwetse. Seizoen 3 werd idd een overkill aan van alles, missh toch weer kijken, want ik mis het wel - moet er soms ineens aan denken haha
ik ga de trailer checken!
Okay het lijkt een prequel ofzo? 4 specials, een terugblik naar jaren 50. Terwijl seizoen 3 over jaren 60-70 ging
Net de Friends reünie gekeken, echt zooo leuk en nostalgisch!