Series & Netflix #3

Ik heb The Umbrella Academy S02 dit weekend uitgekeken, en ben wel een beetje teleurgesteld. Het was eigenlijk gewoon weer hetzelfde verhaal? En nog absurder, met die rare Zweden, alleen dan net niet absurd genoeg om absurdistisch en daarmee weer echt leuk te worden. Zaten zeker goede dingen in ook (Alisonā€™s verhaallijn dit seizoen was zoveel interessanter dan vorig seizoen, en Lila is awesome), maar ik vond het toch een beetje tegenvallenā€¦

1 like

This is us

Omg ik heb net de aflevering gezien waar Jack dood gaat en heb zĆ³ zitten janken. Echt gesnotter, rood aangelopen gezicht, alles. Heb (gelukkig) niet eens iets soortgelijks meegemaakt maar wat een mooie serie, heel gelaagd.

2 likes

Voor horror fans. ā€œHostā€ is kortgeleden uitgekomen op Shudder (maar is ook wel op andere plekken te vinden :shushing_face:) en ik was echt heel aangenaam verrast. Het is een korte film van een uur over een seance via een zoom meeting. Het is oprecht heel erg spannend en bij vlagen echt eng.

2 likes

Ik vind Selling sunset echt genieten. Vooral ook de outfits van Christine.

9 likes

Ik zag laatst dat er twee seizoenen van below deck op netflix stonden. Prima tijdvermaak voor deze bloedhitte. Jammer dat ik er alweer doorheen ben en er niet meer seizoenen opstaan

Hebben hier mensen little fires everywhere gezien en het boek gelezen? Ik twijfel wat ik eerst zal gaan doen.
Zat eerst wat ik nooit eerder heb gezegd te lezen omdat ik dacht dat dat de vertaling was (vond het stom dat de titel zo anders was gemaakt), maar dat is dus een eerder boek van haar :woman_facepalming:

Ik ben begonnen aan het boek maar heb het ook weer weggelegd, het begint echt een tikkeltje sloomā€¦

1 like

Ik heb alleen het boek gelezen, dus weet het niet zo goed (wil de serie nog wel gaan kijken) maar over het algemeen is mijn vuistregel voor boek/film serie wel altijd: eerst boek dan verfilming. Er zit natuurlijk altijd verschil in de twee dingen, maar als ik andersom doe merk ik dat het beeld al in mā€™n hoofd zit terwijl ik het leuk vind aan lezen om zelf een beeld te vormen.

2 likes

ik heb het boek gelezen en ik vond het heel goed heel filmisch, ik heb de trailer van de serie gezien en een van de actrices voldoet niet helemaal met het beeld wat ik in mijn hoofd had maar misschien ga ik hem wel nog kijken.

2 likes

@Pierlala @Evenveel ja eigenlijk is het allebei ergens jammer. Als je eerst het boek leest vorm je zelf een beeld van de personages, en als je dan de serie ziet is het jammer als ze daar niet aan voldoen. Maar andersom kan je dan zelf geen beeld meer vormen als je de serie al gezien hebt.
Ik ga toch maar het boek proberen lezen eerst. Heb gister haar andere boek gelezen dus eerst maar een andere ertussen gooien, misschien dat ik in 2022 aan de serie kan beginnen :sweat_smile:
al las haar andere boek wel snel binnen een dagje weg

1 like

En het haar van Chrishell :heart_eyes:

Spoiler afl 6-7

ik schrok van die echtscheiding, het hele seizoen sprak ze zo liefdevol over hem :frowning:

2 likes

@Howth
Ik zag dat je aan het eind van vorig topic Love on the spectrum noemde. Mooie serie inderdaad! Had verwacht dat het vergelijkbaar zou zijn met the (Un)Dateables, oftewel niet erg respectvol naar de deelnemers toe, dus ik was blij om te zien dat dit meeviel. Het onderwerp had zich erg goed kunnen leven voor sensatie-tv waarbij mensen voor schut worden gezet, maar in plaats daarvan was het juist inzichtgevend.

3 likes

Meer mensen die The 100 kijken?

Spoilers seizoen 7

Ben nu bij met Netflix, dus tot en met 7.10.
Ik vind Hope echt zo schijtirritant. Ik snap dat dā€™r jeugd kut was en ze nooit echt emotieregulatie heeft geleerd, maar damn ik zou het echt niet erg vinden als zij de volgende aflevering klaar zou zijn.

1 like

Ben nu bezig met het laatste seizoen van vis a vis, maar vind het eigenlijk zo jammer dat die uberhaupt is gemaakt. De eerste seizoenen waren zĆ³ goed, vind dit nu zo tegenvallenā€¦ Maargoed, ga het evengoed wel afkijken uiteraard want wil wel weten hoe het afloopt :sweat_smile:

1 like

Jaaa zo leuk! Ik ben gister begonnen aan seizoen 1 en nu halfverwege seizoen 2.

@Insouciance @Calypso ik ben gestopt in dat debiele seizoen van de primes en die groene rook, snapte er niks van

2 likes

Ik wil wel opnieuw beginnen eigenlijk want vond het altijd een superleuke serie!

Dirty John seizoen 2 staat online, ik weet wat ik de hele dag ga doen

4 likes

Same! Ben hooked!! Dacht dat het een vervolg was maar helemaal nieuw

1 like

Ben vandaag begonnen met Indian Matchmaking. Zo leuk!!! Vond het zo zielig voor Nadia dat het niet werkte met die ene jongen.
Aparna was ook hilarisch. Zou wel echt gek van haar worden. Altijd met haar reizen en oh ik ben hier, hier en hier geweest.

3 likes

Ik loop natuurlijk ongelooflijk achter, maar Netflix heeft net Borgen (weer?) online gezet en wat een goede serie, zeg. Als je van politieke series houdt, dan is dit een aanrader!

2 likes