Series & Netflix

Ik heb ook net abducted in plain sight bekeken, en wtf?? :exploding_head:

So many questions

Ik vond het zo vreemd dat na de eerste ontvoering de hele gemeenschap hem warm onthaalde, en medelijden had met zijn ā€˜ziekte’? En dat zijn broer niet mega-veroordelend overkwam, terwijl hij op de hoogte was van de pedofiele neigingen? En dat die nonnetjes dat hele CIA-verhaal geloofden? En dat hij slechts 1 jaar gekregen had voor de eerdere verkrachting? So many questions

Haha wtf, dat Abducted in plain sight is zo bizar!! Ik vind het nog wel een beetje een vreemd verhaal, dat zoiets gewoon heeft kunnen gebeuren. Maargoed, de tijden waren toen ook wel Ć©cht anders en onderschat niet de invloed van zo’n kleine kerkelijke gemeenschap. Maar toch… wisten jullie trouwens dat Jan een actrice is? Dat is dus haar baan, dus vandaar dat ik ook wel een beetje ging twijfelen aan de echtheid van het hele verhaal.

2 likes

Ja ik had ook liever gezien dat haar personage er niet zo veel op leek.

Ik vond Russian Doll verder wel een leuke serie, heb gisteren alles gebinged, en ik heb een beetje een crush op Alan :heart_eyes:

Grace and Frankie

ik vond het helemaal geen leuk seizoen. :frowning: Er gebeurde niks en ze maakten alleen maar ruzie de hele tijd. Had gewoon moeite om erdoor te komen. Wat jammer zeg.

1 like

Ik heb deze week Girls Incarcerated en Hot Girls Wanted gekeken en ben op zoek naar soortgelijke docu’s? Kan deze in elk geval aanraden!

Ben eigenlijk ook op zoek naar iets over feminisme of geschiedenis…

Ik vond 13th een heel goede docu, over de (juridische) positie/onderdrukking van zwarte mensen in Amerika sinds de burgeroorlog tot nu. Docu voelde niet aan als propaganda, verschillende meningen komen aan bod

3 likes

Omdat ik nieuwsgierig was en ik denk dat ik niet de enige ben

2 likes

Ik moest denken aan een documentaire die nog in m’n watchlist staat op Netflix en googlede de naam, en toen vond ik dit: https://www.bustle.com/p/13-feminist-documentaries-on-netflix-all-women-should-see-34176

Zitten wellicht ook nog goede tips tussen! Degene in mijn watchlist stond er niet tussen maar is 'Feminists: what were they thinking".

Qua de wat meer Amerikaanse historical/society documentaires wil ik binnenkort nog ā€˜Get me Roger Stone’ en Flint Town kijken.

@slurfhondje 13th klinkt ook heel interessant, die zet ik op m’n lijstje. Bedankt voor de tip!

@Revelry ik heb dat liedje al de hele week in mijn hoofd, het is zo catchy haha!

3 likes

@slurfhondje @Alocasia bedankt voor de tips!

1 like

Qua geschiedenis heb ik laatst Bobby Kennedy for President gekeken (Netflix). Nu moet ik zeggen dat ik altijd een fascinatie heb gehad voor de Kennedy familie, maar eigenlijk nog niet veel wist over hem. Vond het een goede docu, veel oude beelden ook daar houd ik van.

5 likes

omg dit moet ik zien

@RupiKaur Vind ā€˜Seeing Allred’ ook wel zo’n docu op Netflix die in het lijstje zou passen! Vond het zelf heel indrukwekkend wat zij heeft gedaan voor de beweging van vrouwenemancipatie, haar betrokkenheid bij het gehele #metoo gebeuren en die rechtszaken tegen Bill Cosby, Weinstein, OJ simpson en Tr ump.

2 likes

Janken om het einde van The Bridge, ik wil niet dat het voorbij is :sleepy:
Ik las net in interviews dat de actrice die Saga NorƩn speelt niet terugkomt, dus als er toch ineens een nieuw seizoen komt wil ik niet kijken :tired_face:

1 like

Oh, dat is geen spoiler over het einde van de serie, trust me! Mijn opmerking slaat op het feit dat de actrice in interviews heeft aangegeven te stoppen met de serie, dus als The Bridge al met een vijfde seizoen komt, zit zij er sowieso niet in. :disappointed_relieved:

Ik ben voor de derde keer Prison Break aan het kijken en het blijft leuk. Een van mijn favorieten. Heb het 5e seizoen nog niet gezien, dus ga die er nu meteen achteraan kijken.

1 like

Ja ik hoorde het, echt leuk! Wel mega ongeloofwaardig altijd allemaal, maar ik vind de karakters zo leuk om bezig te zien

Kijkt iemand ook Grey’s Anatomy gewoon op de tv dinsdagavond? Ik heb letterlijk 3 min gehuild om dat einde haha

3 likes

Ik ben begonnen aan Pose en ik vind het fantastisch

4 likes

Ja, ik had hetzelfde. Alleen zat ik wel te wachten op een twist. Dat daar ineens iemand bij zou staan waarvan je het zeg maar niet verwacht.

Welke serie is te vergelijken met The Killing? Ik vond Linden en Holden echt zalig. Tot nu toe mijn favoriete serie op Netflix. Happey Valley, Doctor Foster, Green Leaf vond ik ook super. En verder vind ik crime docu’s ook heel interessant.
Nog tips iemand? Is the bridge goed?