Series & Netflix

Ik kijk nu The Wire via Videoland. Op IMDB heeft hij een 9.3 en hoor altijd dat het zo’n vette serie is. Heb net aflevering 3 gekeken en vind er weinig aan. Wordt het nog wat? Ik geef het nu een 6.5 denk ik.

2 likes

Haha ok! Wat raar joh die hoge score dan. Waarom hoor ik vaak enthousiaste reacties? Strangeeeee

Ben inmiddels verslaafd en in seizoen 3. Bedankt voor de tip destijds! Nu hopen dat seizoen 4 snel op netflix komt haha

2 likes

Aah wat ontzettend leuk dat je er na maanden nog aan mijn aanbeveling denkt en dat de serie zo goed bevallen is! :smile: Ik wacht ook met smart op seizoen 4 en probeer in de tussentijd zoveel mogelijk mensen te ‘bekeren’ om ook te gaan kijken hahaha

1 like

Ik ben Jane the Virgin nu voor de derde keer aan het kijken. Het blijft zo leuk!!

2 likes

Hahaha ja, het is gewoon gezellig om aan te hebben op de achtergrond, of in het ov! Ik moet elke keer lachen om dat flamboyante gedrag van Rogelio, en die optredens en liedjes tussendoor.

1 like

Jaaa Rogelio! Ik ben ook fan van Luisa, zij is zo aandoenlijk ergens. En Petra is toch ook wel een favorietje. Wat zijn jouw favoriete personages?

2 likes

Dit artikel legt het wel een beetje uit. Het gaat meer om de achtergrond van deze serie (de eerste serie met minderheden in de hoofdrollen waardoor Idris Elba bijv heel bekend werd) en de tijd waarin het is gemaakt, dan perse de verhaallijn. De serie is gemaakt door mensen die uit echt uit Baltimore kwamen met een soortgelijke achtergrond (leraren) en daarom ligt de serie redelijk dichtbij de werkelijkheid. Daarnaast zijn veel van de issues uit de serie nog hetzelfde als nu, wat de problematiek weergeeft.

Ik vond het echt tof omdat je de characters echt blijft volgen en omdat het een vrij ‘harde’ serie is. Je moet wel houden van een langzame verhaallijn, anders is het niks voor je.

5 likes

En seizoen 5 is nu aan het draaien. Heb al een spoiler bekeken en het is: :scream:!

Ah, leuk, bedankt voor de uitleg! Mooi. Misschien geef ik het nog een kans dan!

Wie heeft er Springvloed gezien?

Ik moet gewoon even praten over het eind van het eerste seizoen!

Spoiler eind seizoen 1

Wat een raar einde zeg! Het verhaal was klaar, afgerond en ik vond het echt een beetje too much en veel te toevallig dat er dan helemaal op het eind nog even een plottwist komt waarin blijkt dat zij dat kind is.

Toen Tom op een gegeven moment begon te vertellen dat er nog iets was wat ze moest weten kreeg ik al zo’n vermoeden waar het heen zou gaan en ja hoor.

Ik vond het trouwens wel een beetje vreemd dat Jackie niet eens meer genoemd is in de laatste aflevering. Het was me nog niet helemaal duidelijk of ze nou wel of niet iets wist.

Het hele eerste seizoen vond ik trouwens leuk en spannend, maar soms ook wel een beetje ongeloofwaardig.

3 likes

Ik vond precies wat jij zegt. Had liever die ongeloofwaardige verhaallijn eruit gehad en closure rond die andere. Mijn collega zei trouwens dat ze de eerste aflevering van seizoen twee op Netflix heeft gezien, maar dat-ie er toen af is gehaald wegens een ‘technische fout’. Ik zou seizoen wel willen zien, vond de hoofdpersonen en leuke twist op het bekende ‘onwaarschijnlijke duo’.

1 like

Ik zag net dat seizoen 2 op npo.nl staat!

Over Springvloed, ik heb de boeken gelezen (zijn via kobo plus te lezen voor de liefhebber) en het is al even geleden maar volgens mij is het einde in het boek ook zo… Als ik zin heb ga ik nog wel even zoeken

Helemaal mee eens! Mijn favoriete personage… hmm lastig. Alle karakters vullen elkaar perfect aan, dus ik zou ze geen van allen willen missen. Ik denk dat Petra mijn favoriet is, al hou ik ook erg van Alba en Xiomara (en vooral de combinatie van die twee). En kleine Mateo is natuurlijk heel schattig :smiling_face_with_three_hearts:

3 likes

Ik ben eraan begonnen! Wel lastig dat er geen ondertitels van zijn (nl of en), ik vind het soms lastig volgen zo.

Ik ben vandaag meteen met seizoen 2 van Sabrina begonnen :smiley:

Ik heb de Belgische netflix, misschien daarmee?

Ik heb het ooit gevolgd, vond het idee en de opzet wel goed destijds, maar inderdaad zooo dramatisch. Het staat nu wel op videoland dus misschien dat ik binnenkort weer een paar afleveringen ga kijken.

1 like

Wat is nog een leuke serie op Videoland of Netflix die vergelijkbaar is met CSI, bones, unforgetabble, lie to me?