The gilded age op HBO is echt een aanrader. Goed geacteerd, over the top huizen, boeiende personages en soepele dialogen. En de kostuums zijn mooi.
Het gaat trouwens over oud en nieuw geld in New York van 1882. De strijd die dat onderling oplevert. Het is van dezelfde schrijver als Downton Abbey. Het sfeertje is vergelijkbaar, veel personages zijn bijv sympathiek. Het is alleen verre van dat Engelse. Dat maakt dit misschien nog wel leuker.
spoilers tm aflevering 5
Ik ben heel benieuwd of George Russel idd niet met de kamernierster van zijn vrouw het bed deelt. Zou wel eens leuk zijn als een man dat niet doet in een serie.
Gladys vind ik wel zielig zoals haar ouders met haar omgaan. Alleen ik kan er niks aan doen maar moet steeds denken aan

Ik vind Peggy echt een fantastisch personage. Ik ben heel benieuwd of ze nu wel of niet haar eigen adres had genoteerd toen Agnes daar naar vroeg.
Raikes vind ik maar een irritante vent. Die zoon van de Russsels is veel leuker. Hopelijk gaat Marian daarvoor.
Zo kunnen we nog wel even doorgaan over alle personages haha.
Edit: ik lees net dat de dochter van Meryl Streep Marian speelt. Ze kwam me al zo bekend voor. Wat grappig.