Serietopic #4

Ik heb ook effe gejankt haha!

Ondanks dat ik Eddie helemaal niet zo’n leuk personage vond, maar die bromance met Dustin - mijn all time fave - was echt fantastisch.

1 like

Vecna is niet dood, nadat hij brandend op de grond flikkerde was hij een minuut later pleitte. Ik denk dat hij in seizoen 5 echt een grote terror gaat veroorzaken, love it.
Ik jank nog steeds om die scene met Max en hoop ook dat ze samen met El een powerduo gaat vormen. Hoop wel dat het niet allemaal in haar onderbewust zijn gaat gebeuren maar dat ze uit die kut coma komt!!

5 likes

Ik op Steve :laughing: maar love Eddie, een echte held :metal:t3:

7 likes

Ja Steve is mijn tweede favoriet!

Ik ging ook eens op Reddit lezen, jeetje daar ben je ook wel een week zoet mee zeg.
Paar opvallende dingen:

er is een post over veel gelijkenissen Will en Henry
https://www.reddit.com/r/StrangerThings/comments/vqy1eq/interesting_parallel_i_saw_on_tumblr_credit_is/?utm_medium=android_app&utm_source=share

En ik zie ook wel wat overeenkomsten tussen ST en Harry Potter. El die door de liefde van Mike weer kracht krijgt lijkt wel erg op het einde van Harry Potter en Voldemort. De gelijkenissen tussen vecna en Voldemort zijn ook wel opvallend.

4 likes

Ja maar Stephen King fans beweren weer dat de gelijkenissen uit zijn verhalen komen enzovoort. (wat ik overigens voor de hand liggender vind), ik denk dat de serie gewoon zo hevig door popcultuur geïnspireerd is dat elke fanbase wel herkenpunten heeft.

2 likes

Ja hebben de Duffer brothers zelf ook aangegeven dat hun inspiratie daar vandaan komt

4 likes

Ik las dat ST 5 een time jump krijgt. Ben benieuwd of dat echt zo is, want:

Het einde zag er niet uit alsof ze een time jump kunnen gebruiken :sweat_smile:

1 like

Nou ja Vecna moet ook ff tijd hebben om te herstellen voor hij weer kan toeslaan want heel florissant zag hij er niet uit :grimacing:

3 likes

Ik denk dat de timejump met Max’s coma te maken heeft, ik lees zoveel comments online van mensen die denken dat ze een lost cause is maar ik snap dat echt niet, ze hebben haar niet voor niets voor 1 minuut dood laten zijn om vervolgens voor de rest van de serie fysiek dood/comateus te zijn. Deze meid is DE ster van de serie op dit moment. Ze gaat dit sowieso overleven. ST kennende is de cliffhanger niet per direct een dreiging. Ik stel me zo voor dat het dan bijvoorbeeld 5 maanden later is in de 1e aflevering en iedereen dealt met een hybride van de upside down en de echte wereld en de rest van t seizoen draait om alles proberen weer normaal te maken.

5 likes

Ik denk dat ze het overleeft, maar eigenlijk vind ik het jammer. Ik zou het veel meer impact gevonden hebben als ze dit niet had overleefd. En ik ben ook nog niet helemaal overtuigd dat het goedkomt met haar, aangezien Eleven haar mind ook niet kon vinden in het donker.

4 likes

Iemand zei toch (ik kan me even niet meer herinneren wie) dat Vecna niet alleen mensen vermoordt maar ook alles van ze overneemt, dus ook hun brein en gedachten ofzoiets (ik zeg dit nu heel krom omdat ik niet meer precies weet wat het was haha). Maar ik denk dus dat er iets moet gebeuren met Vecna om Max te redden oid en dat verklaart ook waarom Eleven haar niet kon vinden. Ja of ze is echt dood maar dat weiger ik te geloven. Mijn hart breekt nog steeds een beetje als ik denk aan die scene met Lucas en Max :broken_heart:

6 likes

Ik zou het te tragisch vinden om haar dood te laten gaan na alles wat ze heeft doorstaan. Het is wellicht realistischer maar ik zou er echt een te naar gevoel aan overhouden. Als ze doodgaat hoop ik dat ze het in ieder geval in vrede doen want het is nu echt van “Ik wil niet dood, ik wil niet dood!!!”

2 likes

Haha gezellig topic zo met al die spoilers. Iemand nog een aanrader voor een luchtige serie met veel afleveringen? Ik heb net The OC uitgekeken en zoek eigenlijk weer zoiets. Was begonnen met one tree hill maar vond de eerste aflevering niet zo… of zal ik toch doorkijken?

11 likes

Stranger Things (sorry, toch weer een spoiler :hugs:)

Omdat El alleen maar duisternis zag denk ik dat Max het helaas niet gaat halen. Ik vind het wel een mooie theorie dat ze samen zou gaan strijden met El maar eerlijk gezegd hoop ik het niet. Het wordt nooit echt spannend als de vaste cast telkens alle seizoenen overleeft. We krijgen ook telkens een super likable ‘wegwerp-karakter’ en dat vind ik echt zo jammer! Seizoen 5 is volgens mij echt het laatste seizoen, misschien redt El iedereen wel maar moet dan achterblijven in the upside down… (hoop het niet!)

Ik vind Hart of Dixie echt een heerlijke wegkijk/feelgood serie, aanrader!

4 likes

Ja lekker doorkijken hoor, vind het echt een leuke serie en wel beetje zelfde stijl/gevoel als the OC.

5 likes

Ik ben op zoek naar fijne series om te bingen op het moment dat je je niet zo fijn voelt en even geen drama wil. Categorie Friends, The Office, etc, waar natuurlijk ook weleens iets gebeurt maar niet eng / akelig / heel verdrietig.
Gewoon feel good. Heeft iemand goede aanraders?

Welke streaming diensten heb je?

Ik vind Grace & Frankie leuk en feelgood. Hart of Dixie, Chesapeake Shores zijn ook leuk en niet zo zwaar of dramatisch.

Oh en the good place en how i met your mother

3 likes

Netflix, Videoland, HBO Max en Disney+.
Dank, ik noteer je aanraders! Zijn allemaal nieuw voor mij.

Jaaaa The Good Place vond ik ook leuk! :heart:

2 likes

Modern Family!

Of als je geen Disney plus hebt Working Moms misschien.

3 likes