Serietopic #4

Natuurlijk heb ik dit nu ook gedaan haha! Kon het niet laten…
Ik heb jarenlang gewerkt in de anatomie, autopsies en mensen die hun lichaam afstaan aan de wetenschap dus voor mij zijn deze foto’s nog vrij goed te ‘verteren’.
Wel lijk het mij erg als familie om dit zo te zien van je geliefde, die hoofden in de diepvriezer, die foto’s op dat bed… Vreselijk dat dit ook zomaar op internet staat

2 likes

Haha ja daar was ik al bang voor, dat ik jullie nu op ideeën aan het brengen was, maar ik moest het ergens even kwijt. Ik vond het vooral zo heftig omdat ik even dat besef had ‘dit zijn echte mensen’, met echte families inderdaad, voor wie dit al helemaal gruwelijk is om te zien. Ik kijk best vaak horrorfilms bijvoorbeeld, maar dan weet je bij een afgehakt hoofd dat het nep is.

3 likes

Ik twijfel ook enorm of ik deze serie wil gaan kijken.
Heb inmiddels zo’n aversie tegen Ryan Murphy’s en zijn producties ontwikkeld want oh, oh, oh wat komt er een hoop bagger van zijn hand. Aan de andere kant slaat hij soms opeens de spijker helemaal op de kop. De 1e paar seizoenen van AHS, Feud, The Politician (vond ik heel vermakelijk) en als ik de ratings mag geloven is deze serie ook een winner.
Ik vind de discussie of dit ethisch verantwoord is zinloos, zoveel films zijn op waarheid gebaseerd en daar heeft ook niemand die persoonlijk betrokken bij is geweest een groen licht voor gegeven.
Vind het altijd iets hypocriets hebben als mensen vinden dat zoiets niet kan omdat het een tragedie exploiteert terwijl ze wel naar andere slashers en horrors kijken die fictioneel zijn maar vaak toch ergens op gebaseerd (bijvoorbeeld een texas chainsaw massacre).

4 likes

The real bling ring is ook een aanrader. Een stuk luchtiger dan Dahmer en goede haat televisie. Ze interviewen de tieners ook die de inbraak hebben gedaan.

Ik las op Twitter dat als dit zwarte kinderen zouden zijn geweest ze levenslang hadden gekregen en dat is zo waar. Mooie kritiek dit op celebrity cultuur.

6 likes

Zijn er nu wel of geen gruwelijke beelden in Dahmer? Het lijkt of de berichten een beetje tegenstrijdig zijn hierboven en ik zou het graag willen weten voordat ik getraumatiseerd raak :sweat_smile:

Een totaal random serie maar heb op youtube Ugly House To Lovely House (die titel ook :laughing:) ontdekt waar mensen hun huizen laten redesignen. Weet niet waarom ik dit zo leuk vind maar kijk het al dagen :laughing:

2 likes

Wil iemand kijken hoeveel afleveringen van seizoen 11 van the walking dead op disney staan?

1 like

16

2 likes

Oehh yes! Op Netflix staan er maar 8. Dan moet ik ff weer proefabo fixen voor Disney en kan ik daar de rest zien en dan de laatste afleveringen opnemen.

4 likes

Ik heb de Heartbreak High reboot nu bijna afgekeken en vond het nogmaals geslaagd, maar wat is er aan de hand met de kapsels van de “slechteriken”? Het lijkt wel of ze de tondeuse erop los hebben gelaten met een blinddoek om. Of is dat de bedoeling?
Vind het een irritante manier om het verschil tussen “Goed” en “Slecht” te laten zien. Als je eruit ziet als een aangevreten rat ben je een slecht mens.

Nee, klopt. Verkeerd verwoord :sweat_smile:.

@ciselering ja klopt, je voelt de sfeer echt ja!

@Sherlock het is maar net wat je gruwelijk. Ik vind het best meevallen. ik zal even in een spoiler zetten wat je zoal kan zien.

wat zie je ongeveer

Je ziet bijvoorbeeld dieren die ontleed worden. Je ziet wel wat organen, maar voornamelijk van dieren dus. Je ziet een orgaan die hij dan gaat bakken, maar tbf had het net zo goed een biefstuk kunnen zijn zeg maar. Je ziet niet dat hij mensen opensnijd of iets dergelijks. Er zijn wel een paar stukjes dat je denkt nu ga ik het zien, maar dat is niet zo. Verder zie je bijvoorbeeld wel bloed.

Niet boos op mij worden als iemand iets ziet wat ik vergeten ben en dus niet benoemd heb :smiling_face_with_tear:.

EDIT: ik zie nu dat mijn bericht misschien heel laconiek is geschreven. Ik bedoel dit uiteraard niet respectloos naar slachtoffers en nabestaande. Het is natuurlijk gruwelijk wat zich daar heeft afgespeeld, en die nare sfeer krijg je heel goed mee. Met gruwelijke beelden bedoel ik dat je niks ziet van de daden en dat het in die zin wel meevalt.

1 like

Iemand Dormis al gekeken?

1 like

Ja ik vond de laatste aflevering om meerdere redenen wel wat beeldender inderdaad. Wil niks spoilen maar misschien snap je welke scene ik bedoel.

1 like

Ik wilde gisteren dus die serie over jeffrey dahmer opzetten. Ik heb zoveel real crime met echt gruwelijke zaken gekeken maar ineens was ik bang om te gaan kijken. Ik las verhalen dat mensen er nog dagenlang van slag door waren etc. Maar ik ben wel benieuwd, alleen misschien beter om het niet voor het slapengaan te kijken.

1 like

Ik zit deze nu te kijken ja. Ik krijg echt een naar gevoel bij die jongen, of ligt dat aan mij? Alsof hij er trots op is, zo uit de hoogte.

1 like

Ik was echt van slag, dat ik de dagen erna er nog bij stilstond. Vooral vanaf aflevering 6 silenced, wanneer je een slachtoffer beter leert kennen of dan de aflevering waarin de buurvrouw alles ‘live’ hoort gebeuren.

1 like

Je moet er in ieder geval niet bij gaan eten. Maar het is niet enorm graphic zeg maar. Maar het sfeertje en de voorstelling die je er zelf bij kan maken wel. Ben overigens nog maar bij aflevering 4, dus niet helemaal juiste mening. Ik kan maar 1 per keer kijken door de sfeer.

4 likes

Oké ik vraag me nu echt af of er iets mis is met mij maar ik vond Dahmer echt niet zo heftig als mensen beschrijven. Goed geacteerd wel en echt bizar dat dit echt is gebeurd maar ik lig er verder niet wakker van.

20 likes

Nee er is niks met je haha. Ik heb 2 afleveringen gekeken en ik vind het echt
ondanks dat het natuurlijk afschuwelijk is wel te kijken. Ik heb afleveringen van real detective op netflix gekeken waar ik nog veel naarder van werd.

Ik vind het vooral een naar gevoel van ongemak geven omdat het in sommige scènes echt heel erg voelt alsof je met je snufferd er bovenop zit. Omdat het zo goed geacteerd is lijkt het bijna alsof je daadwerkelijk naar iemands laatste momenten zit te kijken en dat voelt best naar.

Je zit natuurlijk ook te kijken naar dingen die echt zijn gebeurd, maar normaal ligt het er toch iets dikker bovenop dat het allemaal nagespeeld is. Ik heb in ieder geval al een paar keer flink de kriebels gehad en dat heb ik anders echt niet, en ik ben best wat narigheid gewend.

4 likes