Serietopic #4

Ik heb vandaag 320 min aan Temporada de Verão verspild zodat ik jullie kan vertellen dat het de moeite niet is. Graag gedaan

2 likes

Ik wil even de serie For Life op Netflix tippen. Ben echt gegrepen door deze serie, die naast een mooi verhaal ook een aanklacht tegen het Amerikaanse rechtssysteem is, en laat zien dat zwarte mensen altijd 2-0 achterstaan in gevecht met politie en aanklagers.
Het is ook licht gebaseerd op het verhaal van Isaac Wright jr, die in de gevangenis rechten studeerde en zijn eigen veroordeling wist om te zetten naar vrijspraak.
Seizoen 1 staat nu live en 19 febr volgt het afsluitende 2e seizoen.

7 likes

Manifest heb ik opgegeven, wat een teleurstelling. Zelfs niet goed genoeg voor een tering saaie isolatieweek. Diepe gronden op Videoland vond ik wel ok. Natuurlijk slecht geacteerd en suf verhaal maar tenminste wel door te komen.

@TanteBetje die ga ik vandaag kijken, thanks voor de tip

5 likes

Was iemand al begonnen aan seizoen 4 van The Sinner? Zag dat het op netflix staat!

5 likes

Ik ben in mijn isolatie maar weer begonnen aan Too Hot Too Handle. Kun je nagaan

3 likes

Ook zo irritant dat alles gelijk een naam moet krijgen zoals 828’ers, de X’ers, de believers enz. ook krijgt fucking iedereen een “calling” zelfs die moeder die zwanger is van die baby :sweat_smile:en ineens snapt dat zusje ook helemaal wat er aan de hand is met die pauw enz. Girl je zat niet eens in het vliegtuig, maar nu ben je natuurlijk ook bijzonder

3 likes

Hahah laf alle haat voor Manifest hier. Ik vind het wel leuk, maar moet zeggen dat seizoen 3 wel de kroon spant met alle vage dingen die er gebeuren. Ik vind Ben vooral heel irritant, dat ie steeds iedereen perse moet helpen /roll eye.

Ben wel heel benieuwd hoe S4 zal gaan. (Ja, ik heb seizoen 3 niet op Netflix gekeken, omdat ik niet kon wachten, oeps).

2 likes

Hahaha echt he, iedereen heeft een calling…

Omg @Zompig ik wist niet dat er nog meer seizoenen waren, dacht dat op netflix alleen S1 beschikbaar was. Misschien moet ik maar stoppen :rofl:

4 likes

Haha ik vind het wel heel grappig dat iedereen het slecht vindt, maar dat iedereen toch doorkijkt. Ik had na 1 aflevering al door dat ik het niks vond maar toch ben ik nu bij aflevering 6?? Waarom gebeurt dit

5 likes

Hahaha jaa ik ben nu bij afl 5 en ik denk omdat er in elke aflevering aan het eind een mysterie wordt opgelost en je daarnaast ook wil doorkijken voor de grote ontknoping…

1 like

:star2: dat is het manifest :star2:

5 likes

Ik vind het zo irritant dat iedereen wordt gedwongen om het een :sparkles: calling :sparkles: te noemen

3 likes

Dit ja! En het gebeurt bijna iedereen. Iedereen haat de shit uit die serie, maar ik ken niemand die het niet heeft afgekeken.

Magic.

2 likes

Ik ben in seizoen 1 bezig. Is het eigenlijk elk seizoen een nieuwe zaak/verhaal?

2 likes

Ja klopt, die oude man (harry?) is de verbindende factor als onderzoeker steeds, maar de zaken staan verder los van elkaar.

@Soy.peor heb de kastanjemanden oid net af, vond m wel vet dus Thanks! Ook niet te lang en schoot lekker op, ergerde me alleen wel dat ze steeds zonder iets te zeggen alleen ergens gingen onderzoeken, lekker gevaarlijk

7 likes

Hopelijk is seizoen 4 beter dan seizoen 3 want die vond ik zwaar tegenvallen na 1 en 2.

6 likes

Ik ben er online aan begonnen toen het uit kwam maar ergens gedurende aflevering 6 afgehaakt
Weet niet precies wat het was dit seizoen, het kon me niet boeien en ik heb niet eens het gevoel dat ik nu alsnog het einde wil zien
Ik kreeg vooral het gevoel dat elke aflevering op de vorige leek ofzo, geen ontwikkeling

2 likes

Ja ugh dit gebeurt zo vaak in series en ik vind het altijd irritant, zit altijd naar m’n tv te roepen

6 likes

Ja het is ook wel een enorm cliché in die nordic noir series.

Maar vond het wel echt spannend, en dat heb ik bijna nooit bij detectives, je had wel het idee van ‘er kan nu echt iets gebeuren’ zoals toen die alcoholische moeder door die kelder rende en voetstappen hoorde, was goed gedaan

En ik vind de serie ook wel iets te vaak vallen in de andere trope van incompetent politiewerk. Waarom werd die moeder in een vakantiehuisje gestopt met 1 agent Ipv bevoordeeld in een safehouse of desnoods op het politiebureau als je weet hoe gevaarlijk die moordenaar is. Haar dood/die van de politieman hadden echt voorkomen moeten worden door een geloofwaardige politie Maargoed ik denk dat The Bridge zo ongeveer de enige detective is die nooit in die trope trapt

5 likes

Bojack is op zoveel niveaus goed doordacht. Je zou het echt meerdere malen zelfs moeten willen bekijken! Maar vind het ergens toch een zware serie, maar alles is zo on point. Animaties, persoonlijkheden, humor. Alles klopt en ziet er tegelijkertijd zo “effortless” uit, ben echt heel erg fan

4 likes