Serietopic #5

Ja ik heb succesion tm s3 gekeken. In het begin best leuk en zo, bingde het zelfs, maar gedurende laatse seizoen viel ik af en toe in slaap of merkte ik dat ik meer op mn telefoon zat dan keek. Nu heb ik totaal geen zin om s4 te gaan beginnen dus doe ik dat ook niet. Misschien ooit maar misschien niet. Maakt toch ook niet uit.

1 like

Opzich eens inderdaad, en ik vind het ook stom dat dingen soms gehypet worden en dat het dan eerst heel saai is (of toevallig niet jouw ding). Vind het knapper en leuker als een serie me vanaf afl. 1 helemaal pakt. Vooral als je gewoon iets wil dat lekker wegkijkt.

Maar aan de andere kant ik heb ook een paar keer gehad dat ik blijkbaar niet in de juiste mood was oid voor een serie. Bijv. House of Cards en Better Call Saul heb ik na een paar afl. opgegeven, maar bij een tweede keer starten was ik toch hooked en vond ik ze uiteindelijk heel goed. Dus soms vind ik series toch een investering waard, zeker als je nadat je anderen erover hoort denkt dat het toch wel in je straatje moet passen.

Kijk ook van alles door elkaar voor verschillende momenten, de ene serie met mn volle aandacht op de bank, de ander tijdens sporten of strijken, een simpele comedy tijdens het koken, en trash tv als achtergrond haha.

Dit had ik met game of thrones. Ook een van mn lievelings uiteindelijk.

2 likes

Haha heb toevallig weer gisteren de 1e aflevering van the wire gekeken (poging 2) en vind het best droog. Missch omdat de serie al wat ouder is? Wel goeie acteurs vlg mij

Terwijl dit idd door velen als beste serie ooit wordt benoemd, en juist door mensen bij wie de smaak ook toevallig goed overeenkomt met die van mij dus tja

Haha oh ja! Misschien dat ik die ook ooit nog wel eens probeer. Probeerde die samen met m’n man en die heeft al helemaal geen geduld als iets 'm niet boeit dus hebben het na 20 min. afgezet :sweat_smile:
Ook echt een serie waarvan je weet dat zoveel mensen het goed vinden, dan zal er wel iets in zitten. Maar moet zeggen dat ik na de slechte verhalen over het laatste seizoen (of de laatste aflevering?) wel dacht… mooi dan kan ik die laten zitten :grimacing:

2 likes

Heb het artikel in het racism topic gepost, maar deel het ook hier even.
Er is een artikel gepubliceerd waarin al het racisme (onder andere) uit de doeken wordt gedaan achter de schermen bij “Lost”.

1 like

Misschien al gemeld, maar vanaf 15 juni nieuw seizoen Black Mirror op Netflix!

8 likes

Ja stom is dat! Iemand had Stranger Things helemaal bij me opgehypet en ik zit nu in het laatste seizoen, maar ik vind het nog steeds niet zo tof als diegene zei. Denk ook niet dat ik dat nog ga vinden haha.

4 likes

Aiii

4 likes

Tegen ieders verwachtingen in haha

4 likes

Haha ja ik had dat ook gelezen :sweat_smile:

‘Was the “distance” a problem because she wasn’t in the office like everyone else he dates?’

4 likes

zo stom dat hier geen extra seizoenen van zijn. Issa is echt top tier!

1 like

Ja uiteindelijk was er niet meer te vertellen over hun leven, maar vond ze allemaal zo goed dat ik naar hen kon blijven kijken.
Ze heeft die serie nu gebaseerd op city girls, ben even de naam kwijt. Daar is een volledig eerste seizoen van, tweede is hopelijk in productie.

Ja die serie!

2 likes

Goed, niet even intrigerend als Insecure maar toch innemend en je begint naar het einde toe mee te voelen met de personages.

2 likes
Succession

Las dit zojuist op TheRinger en vond het zo treffend

None of the sex on Succession was sexy. None of the weddings were romantic. None of the parties were fun. None of the relationships were supportive. None of the houses were comfortable. None of the style was cool. The dialogue was very, very funny, but on the whole, the Roys’ world was so desaturated, so anesthetic, and such a bland montage of interchangeable stock photo luxury backdrops that only repetition compulsion could explain why they were so hell-bent on ruling it. Their universe was nothing, as Roman said to Kendall in a crucial scene in the finale. It was bullshit. Why go to the trouble of betraying everyone you love when the only reward is another gray conference room and another chat with Karl?
Please don’t misunderstand me. I’m not criticizing Succession here. I think Succession was a brilliant show—maybe the best-written series, at the line level, that I’ve ever seen. But I’m wondering how we’re going to remember it in a few years’ time, once the hype cycle fades, once the discourse around Fox News and democracy is (please, God) very different, once we’re able to consider Jesse Armstrong’s creation alongside the other skyscrapers of prestige TV history. (A very Succession image: white clouds reflected in blank glass.) How will it hold up compared to Mad Men , The Wire , Breaking Bad , The Sopranos , and so forth?

edit: halve quote niet mee gekopieerd, nu staat 'ie er wel helemaal :sweat_smile:

3 likes
Finale Succession

Wauw, wat een goede laatste aflevering. Uiteindelijk eindigt iedereen ongelukkig, zoals ze eigenlijk altijd al waren. Kendall heeft zijn hele leven in het teken gezet voor het bedrijf en zelfs als z’n vader overlijd lukt het hem nog niet. En ik had het idee dat hij zelfmoord wilde plegen (ook omdat hij zei dat hij niet weet wat hij moest doen als het niet zou lukken) maar dat hij dat zelfs niet kon doen want z’n beveiliger liep mee. Shiv, eerst gepiepeld door haar vader, toen door Matsson en nu is ze de vrouw van de ceo ipv ceo. En Roman is eindelijk een keer helemaal geflipt.
Dit ongelukkige einde past zo goed bij de serie. Echt heel knap.

9 likes

Super bedankt voor de tip van Sharp Objects. Hele goede serie, inmiddels helemaal bekeken!

5 likes

Ik kijk Selling Sunset en dat kind van Bre heet Legendary Love Canon haha wat verschrikkelijk zeg

3 likes

Dan heb je de namen van zijn andere kinderen nog niet gezien :joy:

2 likes