Serietopic #5

Clay afl 12

Loool ik zat te grappen dat die vader hetzelfde bullshitverhaal als Clay zou ophangen en inderdaad, daar kwam het excuus van de slechte voorbeelden :’)
Love zijn moeder wel, bewonderenswaardig hoe zij hem met opgeheven hoofd zo kalm op zijn kutexcuses wijst.

5 likes

Nou je hebt helemaal gelijk gekregen. Net de laatste aflevering gekeken :joy: heerlijke serie maar wel heel veel puzzelen!

1 like
LIB afl 12

Nog even over AD en Clay, belachelijk ook dat hij dacht dat ze nu gewoon verder konden met hun relatie terwijl zij zich echt vernederd voelde. Ik was even bang dat hij haar nog zou overtuigen maar ik ben blij dat het voor haar klaar is. Heel benieuwd of dat met de reünie ook nog steeds zo is, al denk ik eerlijk gezegd dat hij alweer een nieuwe relatie heeft (gehad).
Dat Clays moeder door het programma nieuwe dingen heeft gehoord die in het verleden zijn gebeurd vond ik zo kut :pleading_face: Echt een lapzwans van een vent die vader.

En Chelsea en Jimmy 🫠 Iemand postte hier al dat hij nooit voor haar wilde gaan en ik ben het daar helemaal mee eens, maar even los daarvan is zij toch zooo onredelijk. Ze doet net alsof er tussen de pods en hun gesprek niets is gebeurd waarop hij van gedachten heeft kunnen veranderen, maar het was eigenlijk een wekenlange discussie gebaseerd op wantrouwen en onzekerheid.
Ze zegt ook steeds dat een huwelijk hard werken is maar ze neemt dat wel erg letterlijk.

9 likes

Zoo ik loop achter met LiB en het wordt vast nog erger maar Chelsea is echt … bijzonder. Echt verdrietig dat je zo mega onzeker bent.

2 likes

LIB chelsea & jimmy

Ja ze is ook echt vervelend en onzeker en irritant maar denk ook echt dat Jimmy daar een hele grote rol in speelt. Hij kan wel de hele tijd zeggen dat ie van haar houdt maar het komt zooo ongeloofwaardig over, misschien probeert hij zichzelf ook wel te overtuigen maar het komt niet oprecht over & zijn acties laten ook wel anders zien. Vandaar haar onzekerheid ook, denk dat ze met de juiste persoon zich niet zo zou gedragen.

8 likes
Chelsea en Jimmy

Deels mee eens. Hij is een slappe zak die haar inderdaad niet moet voorliegen want je merkt aan ALLES dat hij helemaal niet met haar wil zijn.
Anderzijds vraag ik me heel erg af of het voor Chelsea uitmaakt om met een ander persoon te zijn. Ze ging door het lint toen hij met vrienden wat is gaan drinken, want ze had tegen hem gezegd dat ze niet iemand wilde die uitgaat. Sorry maar dat wantrouwen ligt toch echt bij haar en dat gaat niemand voor haar oplossen. Ja tenzij ze iemand zo ver krijgt om alllllltijd thuis te zijn maar dat noem ik geen oplossing/de juiste persoon maar instandhouding van haar gedrag.

8 likes
Jimmy

Ik las ergens wel dat Jess in een podcast gezegd zou hebben dan Jimmy tijdens het filmen heel de tijd uitging terwijl hij tegen zowel haar als Chelsea had gezegd dat hij daar klaar mee was. Dan snap ik Chelsea ook al wel beter en is het mss raar ge-edit.

6 likes

Ik heb net de eerste aflevering gekeken van The Regime op HBO en omg dit wordt echt een vette serie denk ik. Helaas wel iedere week wachten op een nieuwe aflevering, maar de eerste belooft al veel goeds. Kate Winslet speelt de rol van dictator echt heel goed.

16 likes

Ik heb het gisteren gezien en ben ook enthousiast! Kate Winslet is echt perfect voor de rol. En Matthias Schoenaerts vind ik altijd leuk. Verder leuke humor en een absurdistische sfeer. Ben benieuwd naar de volgende aflevering.

2 likes

ik heb de avatar serie uit en ik vind de cast zo leuk! het script voelde wel heel erg gehaast (beetje seizoen 7 en 8 game of thrones idee), en ik vind het heel jammer dat de acteur van sokka heeft gelogen over dat hij indigenous is. maar iroh vind ik echt perfect, en de rest van de hoofdrolspelers eigenlijk wel. katara’s personage wordt wel afgevlakt maar ik vind kiawentiio zo leuk. sowieso heel goed dat er zo veel inheemse acteurs in zitten love it

edit: haha dit is echt een raar bericht aangezien ik eerst zei dat ik het mwah vond (toen ik halverwege was) en daar sta ik nog wel achter; het script is gewoon niet zo goed maar de kostuums en casting zijn top

7 likes

Ik vond de flow wel beter omdat ze al delen van book 2 erin hebben verwerkt met azula waardoor ik wel beter verwacht van volgende seizoenen.

1 like

ja love azula maar ik vond het toch allemaal net te snel gaan, alsof we daardoor geen tijd kregen om de personages te leren kennen, vond je dat niet? en ook jammer dat bumi zo’n stuk viva-chagrijn was

4 likes

Het begint me (na honderd seizoenen in enkele jaren) wel echt steeds meer tegen te staan hoeveel dronken scènes er in LIB zijn. Is dat in andere realities ook zo? Is het… ethisch verantwoord??? Het lijkt me inmiddels overduidelijk dat de background checks en psychologische evaluaties van de deelnemers nergens op slaan, maar ik krijg ook steeds meer het gevoel alsof ze dronken worden gevoerd voor de drama.

My 2 cents over de koppels

Ik snap niet zo goed waarom Johnny en Amy LIB nodig hadden, maar good for them. Johnny’s angst voor penetratieve seks zonder de pil (naast een condoom) vind ik zacht gezegd bizar, maar als dat het stomste aan hem is denk ik dat er best mee te leven valt.

Jeramey vond ik de raarste deelnemer. Hoe doe je mee aan een realityserie, om vervolgens altijd een pet en een zonnebril te dragen - ook binnen, ook 's avonds? Rare, enge vent, en hoewel ik Laura ook echt niet leuk vond (sorry maar waarom doe je mee aan LIB als je iets simpels als een hawaiishirt dragen een vreselijke afknapper vindt lol) ben ik blij dat ze niet tot het altaar zijn gekomen.

Clay is een walking red flag lol en ik hoop heel erg dat AD inziet dat ze béter verdient dan dit soort types. Ik heb om eerlijk te zijn geen hoop voor Clay (of althans, in de nabije toekomst, fuckboys gonna fuckboy), maar ik vind AD veel te slim overkomen om in dit patroon te blijven hangen. Meid verdient de wereld, ik hoop dat ze ervoor gaat.

Kenneth en Brittany zijn het miljoenste voorbeeld van hoe liefde niet blind is. Het was pijnlijk om te zien hoe ze uit elkaar dreven nadat Kenneth bij de terugkomst in de echte wereld duidelijk inzag hoe Brittany niet bij zijn ideaalbeeld paste terwijl zij het juist wel zag zitten, maar de manier waarop ze ermee om zijn gegaan was ten minste wel… normaal.

Mijn impopulaire mening: Jimmy verdient het niet om als de slechterik neergezet te worden. Vind ik hem leuk? Nee man, hij is de menselijke uitvoering van een aardappel en ik heb de eerste afleveringen als een bezetene met mijn ogen gerold toen ik zag hoe uitgerekend hij degene was waar twee vrouwen voor vochten - that’s it, though. Hij is “just a dude”. En ik ben ervan overtuigd dat hij wel vol voor het experiment is gegaan en het héél anders had kunnen uitpakken als Chelsea zelfverzekerd was geweest. Thoughts & prayers voor haar, ik denk dat ze iemand nodig heeft die haar op een voetstuk plaatst, en hoewel ze volgens mij best een prima persoon is, is de manier waarop ze met kritiek omgaat echt absurd. Ik vind het eigenlijk wel knap dat Jimmy de relatie heeft stopgezet door hoe Chelsea met iets dat hij haar heeft toevertrouwd is omgegaan (en bleef omgaan, want nadat hij duidelijk maakte dat hij dat écht heel vervelend vond heeft zij het nog meermaals casual gedropt), ook al gaat het om iets wat voor ons klein is als eens seks hebben gehad met een vriendin. Complimentjes etc zijn leuk en daar was Chelsea vast een betere partner in dan Jimmy, maar uiteindelijk is vertrouwen veel belangrijker, en het lijkt me duidelijk dat Chelsea daar totaal niet de geschikte persoon voor was. Zowel de manier waarop ze in een dronken bui zijn geheim op tv heeft gegooid (als een soort van chantagemiddel ook nog eens, nasty), als de manier waarop ze hem neerzette als één of andere onbetrouwbare party animal omdat hij minder dan een uur naar een verjaardagsfeest is geweest waar zij niet naar meewilde, is echt schadelijk. I

8 likes

Ik vind Paul wel een leuke gast! Zeker vergeleken met Rien en de eerdere bachelors :sweat_smile:
Die Beate die gelijk met een Amerikaans accent praat omdat ze een jaartje in Amerika heeft gewoond :joy: ze doet me denken aan Suzanne uit MAFS qua spanning in gezicht-gehalte

3 likes

Bumi was wel echt de grootste teleurstelling, irriteerde me mateloos. En ook eens dat het te snel ging. Ik voelde niet echt een band tussen Aang en Sokka en Katara daardoor. Kan me niet echt voorstellen dat dit lekker kijkt zonder de tekenfilmserie gezien te hebben.

De laatste twee afleveringen vond ik iets minder, vooral om hoe ze Zhao neer gezet hebben (maar Jason Isaacs kon je ook niet echt toppen). En aan de ene kant vind ik het interessant wat ze met Azula doen, meer haar relatie met Ozai laten zien want vond in de tekenfilmserie haar twist op het einde dat ze echt loco gaat altijd een beetje te snel/bijna uit het niets komen, maar tegelijkertijd voegde ze ook niet echt iets toe (ook jammer dat we niet haar avengers assemble aflevering met Mai en Ty Lee te zien krijgen). Oh en Mai is zo jong, vraag me echt af of ze Zutara doen in deze serie want je kan haar toch neit koppelen aan Zuko zo :sweat_smile:

Maar over het algemeen vond ik het wel leuk om te kijken en zin in de andere twee seizoenen die nog komen!

2 likes

neeee geen zutara ik vind zuko en mai leuk! hahaha ja ik ben ook benieuwd naar de ontwikkeling van azula, jammer inderdaad dat ty lee en mai gelijk zijn geintroduceerd want het was zo’n leuk stukje. maar ik ben wel blij dat ze er al zijn want dat trio maakt het wel leuker. ik hoop dat ze die grappige strandaflevering namaken

2 likes

Op aanraden van een vriendin Everything Sucks gekeken op Netflix. Speelt zich af in 1996 dus overal echt een 90s vibe. Leuke serie! Heel jammer dat het na 1 seizoen gecanceld is. Had van mij nog veel meer afleveringen mogen hebben.

2 likes

ja ik snap wel wat je zegt hoor, de series voelde wel echt snel te gaan omdat er ook filler afleveringen zijn uitgehaald en ze ook wel rare combinaties hadden gemaakt. ik vond de hele Omashu aflevering echt gaar omdat ze plots zoveel dingen samen gooiden. In dat opzicht is het idee van de komende seizoenen zelfs nog angstaanjagender omdat er veel minder filler in die seizoenen zat wat ze waarschijnlijk wel in even veel serie gaan proppen.
Dat we personages niet leerden kennen had ik ook heel fel bij Katara, het ene moment is ze nog in duel met Pakku omdat hij haar leermeester niet wilt zijn en vijf minuten later wordt ze al aangespraken alsof ze een echte meester is zonder dat we enige training ertussen hebben gezien.

Ik moest vaak ook wel lachen met de special effects, ik kreeg er echt een uncanny valley vibe van dat ze veel te enthousiast er mee aan de slag gegaan waren, ook qua lichteffecten en het gebruik van kleur. De hoofdpersonages staken echt te hard af tegen de achtergrond op veel momenten vond ik en dat was wel storend, de animatie had hier veel mooier synchronisatie mee naar mijn mening.

4 likes

Kijkt er al iemand Shōgun? Ik ben er deze week aan begonnen, zat er meteen in en vind het al lekker spannend en meeslepend. Je moet wel goed opletten want de verhoudingen zijn soms best lastig te snappen allemaal (ik moest allemaal dingen opzoeken over hoe het nou eigenlijk zat met de Portugezen in Japan in 1600). Het wordt vergeleken met Game of Thrones (heb ik niet gezien dus kan ik niks over zeggen) en heeft al het kijkrecord van The Bear verbroken.

5 likes

Ja, sommige achtergronden waren echt intens, alles in Bumi’s paleis zag er niet uit haha.

Helemaal eens over Katara, haar verhaallijn was echt niksniksniks en toen opeens nog even al haar groei als stuurder. De scenes dat ze met Aang oefent miste ik ook echt.

@Vuile_bitch hahaha sorry, ik manifesteer voor de AO3 Zutara girlies :candle: (Heb het even opgezocht en de actrices die Katara en Mai spelen zijn even oud dus ik heb het vast mis en gaat het niet gebeuren.)

1 like