Het begint me (na honderd seizoenen in enkele jaren) wel echt steeds meer tegen te staan hoeveel dronken scènes er in LIB zijn. Is dat in andere realities ook zo? Is het… ethisch verantwoord??? Het lijkt me inmiddels overduidelijk dat de background checks en psychologische evaluaties van de deelnemers nergens op slaan, maar ik krijg ook steeds meer het gevoel alsof ze dronken worden gevoerd voor de drama.
My 2 cents over de koppels
Ik snap niet zo goed waarom Johnny en Amy LIB nodig hadden, maar good for them. Johnny’s angst voor penetratieve seks zonder de pil (naast een condoom) vind ik zacht gezegd bizar, maar als dat het stomste aan hem is denk ik dat er best mee te leven valt.
Jeramey vond ik de raarste deelnemer. Hoe doe je mee aan een realityserie, om vervolgens altijd een pet en een zonnebril te dragen - ook binnen, ook 's avonds? Rare, enge vent, en hoewel ik Laura ook echt niet leuk vond (sorry maar waarom doe je mee aan LIB als je iets simpels als een hawaiishirt dragen een vreselijke afknapper vindt lol) ben ik blij dat ze niet tot het altaar zijn gekomen.
Clay is een walking red flag lol en ik hoop heel erg dat AD inziet dat ze béter verdient dan dit soort types. Ik heb om eerlijk te zijn geen hoop voor Clay (of althans, in de nabije toekomst, fuckboys gonna fuckboy), maar ik vind AD veel te slim overkomen om in dit patroon te blijven hangen. Meid verdient de wereld, ik hoop dat ze ervoor gaat.
Kenneth en Brittany zijn het miljoenste voorbeeld van hoe liefde niet blind is. Het was pijnlijk om te zien hoe ze uit elkaar dreven nadat Kenneth bij de terugkomst in de echte wereld duidelijk inzag hoe Brittany niet bij zijn ideaalbeeld paste terwijl zij het juist wel zag zitten, maar de manier waarop ze ermee om zijn gegaan was ten minste wel… normaal.
Mijn impopulaire mening: Jimmy verdient het niet om als de slechterik neergezet te worden. Vind ik hem leuk? Nee man, hij is de menselijke uitvoering van een aardappel en ik heb de eerste afleveringen als een bezetene met mijn ogen gerold toen ik zag hoe uitgerekend hij degene was waar twee vrouwen voor vochten - that’s it, though. Hij is “just a dude”. En ik ben ervan overtuigd dat hij wel vol voor het experiment is gegaan en het héél anders had kunnen uitpakken als Chelsea zelfverzekerd was geweest. Thoughts & prayers voor haar, ik denk dat ze iemand nodig heeft die haar op een voetstuk plaatst, en hoewel ze volgens mij best een prima persoon is, is de manier waarop ze met kritiek omgaat echt absurd. Ik vind het eigenlijk wel knap dat Jimmy de relatie heeft stopgezet door hoe Chelsea met iets dat hij haar heeft toevertrouwd is omgegaan (en bleef omgaan, want nadat hij duidelijk maakte dat hij dat écht heel vervelend vond heeft zij het nog meermaals casual gedropt), ook al gaat het om iets wat voor ons klein is als eens seks hebben gehad met een vriendin. Complimentjes etc zijn leuk en daar was Chelsea vast een betere partner in dan Jimmy, maar uiteindelijk is vertrouwen veel belangrijker, en het lijkt me duidelijk dat Chelsea daar totaal niet de geschikte persoon voor was. Zowel de manier waarop ze in een dronken bui zijn geheim op tv heeft gegooid (als een soort van chantagemiddel ook nog eens, nasty), als de manier waarop ze hem neerzette als één of andere onbetrouwbare party animal omdat hij minder dan een uur naar een verjaardagsfeest is geweest waar zij niet naar meewilde, is echt schadelijk. I