Serietopic #5

Er zijn sowieso twee interessante podcast over oa het ethische aspect van een realityserie als je benieuwd bent.

En

4 likes

Er was toch een apart Verraders topic? Ik kan die niet meer vinden, ook niet via de zoekfunctie!

4 likes

Vandaag heb ik Lessons in chemistry uitgekeken, een miniserie op AppleTV+ met Brie Larson in de hoofdrol. Ik weet niet wat het was maar ik heb zooooo genoten van elke aflevering. De hoofdpersonen hebben een goeie chemie (pun intended), het speelt in de jaren 50 en daarom spelen vrouwenemancipatie en racisme een grote rol in het verhaal. Ik heb bijna elke aflevering moeten huilen :sweat_smile: en hoewel dat denk ik ook aan mijn cyclus lag, las ik meer reviews van mensen die dat hadden. Het is best gladgestreken maar gewoon zo leuk/lekker wegkijkend. Dikke kijktip dus aan mensen met AppleTV+!

(Kleine disclaimer: de serie is op een boek gebaseerd dat volgens mij best wat mensen hier gelezen hebben, daarin schijnt het verhaal wel uitgebreider en wat anders te zijn las ik, dus misschien valt het voor die mensen dan wat tegen.)

14 likes

Goeie aanrader, vond het ook erg leuk. Vond alleen het jongetje die hoofdrol speelt best irritant, maar wilde zo graag zien hoe het verder zou aflopen. Kwam ook een soort cliffhanger op het eind ;(

2 likes

https://www.nu.nl/film/6304926/hitserie-dertigers-keert-met-geheel-nieuwe-cast-terug-op-televisie.html

Hmm why? #uitmelken

1 like

Een leuke serie is a league of their own. Het is soms wat over the top geacteerd maar het is een leuk onderwerp, vrouwen die honkballen in Amerika tijdens de tweede wereldoorlog. Staat op prime!

3 likes

Ben net begonnen aan de serie The Gentlemen op Netflix, van Guy Ritchie. Best wel vet tot nu toe eigenlijk haha. Lekker tempo, alleen maar rare personages, mooie sets

10 likes

Ik vind deze serie tot nu toe (3 afl) ook best vermakelijk!

Verder heb ik net de eerste aflevering van Bodem van Eva Crutzen gezien en ik ben enthousiast! Beetje fleabag achtig (niet helemaal) en afleveringen van ongeveer 20 minuten. Helemaal top.

5 likes

Ik heb afgelopen maandag random een serie aangezet omdat ik het lastig vind om af te gaan op de omschrijving. Maar het is zó spannend en goed!!
Ik kijk nu Marcella, straks laatste aflevering tweede seizoen kijken haha!

4 likes

Nog steeds Bodyguard niet gekeken :rofl: Wel begonnen aan The Blacklist. Echt heel lang geleden 2 seizoenen gezien maar ik wist helemaal niets meer dus ben weer opnieuw begonnen. Zit er helemaal in :smiley: Nog 4 afleveringen en dan is seizoen 1 klaar.

Zullen de nieuwen wél kunnen acteren?

1 like
LIB reünie

My 2 cents

Het verhaal van Trevor verbaasde me wel. Heel vaag verhaal. Hij leek me de goedzak van het stel.

Sarah Ann en Jaremey - no way dat die alleen hebben gekletst die avond.

AD en Clay - Clay heeft echt issues. Hij begon na de bruiloft ook over de financiële situatie van AD, dat hij die eerst inzichtelijk wilde hebben. Het klonk alsof hij allerlei uitwegen bedacht. Ik hoop dat AD niet weer voor hem valt want hij heeft echt meer tijd nodig.

Amy en Johnny - Ik vind ze een beetje saai :zipper_mouth_face: en ze spelen wel heel erg the happy couple.

4 likes

Ben nog maar een half uur onderweg maar zit echt te genieten van de LIB reünie. Is bij Nederlandse shows toch vaak saai en alleen maar terugkijken naar beelden en hier gewoon alle juice en nieuwe beelden, love it.

7 likes
lib reünie

SA en Jeramey verdienen elkaar wat een types omg. Met dr gala outfit/haar en bodyglitter. De hele tijd dat handje vasthouden :face_vomiting:
Wel top dat Chelsea nog even benadrukte dat ze al 2 keer uit elkaar waren :joy:
Veel succes ermee doei

Over Trevor had ik al gelezen op TikTok. Wat een kneus. Maar vond het beetje achterlijk dat die berichten nu besproken moesten worden, had dan betere backgroundchecks gedaan want Jeramey had ook pas net zijn verloving beëindigd

AD zag er prachtig uit, hoop dat ze niet ooit nog terug gaat naar Clay
Clay moet terug naar de therapeut en miss fysio? Wat bewoog/zat hij raar

Johnny en Amy :yawning_face:

Er werd wel weinig gevraagd aan Jimmy en Chelsea? Vooral Jess was daar aan het woord

Vond die oude deelnemers ook geen toegevoegde waarde hebben. En Matthew lijkt me gewoon een acteur

Al met al: boring

5 likes
Samenvatting

Ja dat was toch ook wat Jimmy in dat interview had gezegd. Duurde echt focking lang allemaal

4 likes
Samenvatting

Ja, ik snap niet hoe Chelsea en Jess ‘beste vriendinnen’ kunnen zijn, terwijl Jess met Jimmy heeft zitten bespreken hoe zij toch altijd zijn nummer 1 is gebleven.

2 likes
lib

Lizzie McGuire.

Vond wel nick en Vanessa best leuk presenteren eindelijk een keer. Alsnog cringe, maar tenminste niet zo irritant als normaal.

AD is leuk, maar wel echt haar eigen grootste vijand, op date gaan met Matthew wtf. Maar wel mooi dat ze zei ‘ik wil niet clays moeder worden’ echt hou dat vast meid.

2 likes

Heb ook de eerste afl van Bodem gekeken maar ik vind het enorm cringe, alhoewel ik dat eigenlijk altijd wel heb met nl series. Fleabag staat wel ENORM ver boven deze serie zeg

4 likes

Wat jammer dat je deze ervaring hebt! Nederlandse series zijn meestal inderdaad van een ander niveau dan series van buitenlandse makelaardij. Daarom vind ik het altijd wel tof als er een nieuwe Nederlandse serie komt waarin makers ruimte (en geld!!) krijgen om hun creativiteit te tonen en te ontwikkelen.

3 likes

Dit vertelt wel iets anders over Jimmy’s gedrag naar Chelsey toe in LIB:

https://vm.tiktok.com/ZIJnx8N94/

9 likes