Serietopic #5

Welke series kijken/keken jullie graag samen met je partner?

Voor mezelf heb ik een hele lange to watch list en kijk ik veel series tegelijk, maar om samen te kijken is het steeds weer een zoektocht naar iets wat we allebei leuk vinden (misschien ook omdat we veel inmiddels al hebben gezien of ik in m’n eentje al).

Meest favoriet zijn langere series met een hoog tempo en humor.

Series die een succes waren door de jaren heen:

Breaking Bad
Homeland
The Americans
Lucifer
Dexter
The Handmaids Tale
The Good Place
Dark
Succession
Designated survivor
Suits
House of cards
Ted Lasso
After life
For all mankind
Band of Brothers
Masters of the air
Black Mirror
Chernobyl
Hijack
Stranger Things
Mare of Easttown
Sharp objects
La casa de papel
Narcos
Severance
The Crown
WeCrashed
11.22.63
Years and Years
The walking dead (tm seizoen 7 dan haha)
Black bird
Mocro maffia
Undercover

Geen succes:

Comedyseries als The Office/Parks & rec./Schitt’s creek/Superstore (zelf wel met plezier gekeken)
Fantasy-series
Lost (na paar seizoenen afgehaakt)
Westworld (na 1 of 2 seizoenen afgehaakt)
The last of us (wel afgekeken maar was een mwah)
Shrinking (teveel gesprekken??)
Better call Saul (te traag)
Scandinavische thrillers die we geprobeerd hebben vinden we tot nu toe allebei veel te traag.
White lotus (saai)
24 (traaaaaag)

2 likes

White Lotus al gezien?
En the sopranos is misschien ook wel een goeie als je die nog niet gezien hebt. Het is wel wat trager maar niet écht traag

2 likes

White lotus ben ik vergeten in het geen succes lijstje :grimacing: Hij haakte na 1 afl. af en ik heb beide seizoenen gekeken maar snap nog steeds de hype niet haha.
The Sopranos is wel een goeie! Oudere series schrikken me vaak af maar je hoort deze wel vaak in allerbeste ooit lijstjes, zal vast niet voor niks zijn. Net als The Wire (ook nog niet gezien).

4 likes

Volgende series zijn dan mss ook nog wel iets voor je:
Mad men
The good wife
Sherlock
Fleabag
True detective

5 likes

Outlander?

3 likes

Gentlemen (wel maar één seizoen), alle series van Harlan Coben, Gouden Uur, Luther?

2 likes

Oh ik herken dit zo! Hier ook altijd zo’n zoektocht om iets te vinden wat we allebei leuk vinden.
Series die hier een succes waren; The Fall, The Killing, big little lies, You, Cobra Kai, The wheel of time, game of thrones, House of the dragon

3 likes

Orphan Black?

8 likes

Beef, ripley, the fall

2 likes

Vikings, Sense 8, The Bear, Dirk Gently’s Holistic Detective Agency, Resident Alien (de laatste twee zij iets meer weird maar vielen hier bij ons beiden goed in de smaak en hebben verder ongeveer dezelfde dingen gekeken als jullie)

1 like

The boys, Stranger Things, The Witcher en Santa Clarita Diet waren hier een succes!

4 likes

Leuk lijstje om ideeën op te doen! Wij vinden allebei historische series leuk:

• shogun
  • vikings/walhalla
  • the last kingdom
  • outlander
5 likes

Killing Eve! Hier ook altijd problemen om een serie te vinden die mijn en vriend en mij allebei aanspreken maar Killing Eve is een aanrader. Ik vind het een beetje dezelfde sfeer uitstralen als Orphan Black. Mix van actie, soms schrikmomenten maar ook humoristisch.

1 like

The rookie?

2 likes

Seven seconds
Unbelievable
Baby reindeer
The undoing
Little fires everywhere
The stranger
Dahmer
Bodyguard
Servant
Defending Jacob
The last thing he told me
Nine perfect strangers
Homecoming
The terminal list
One day
The night manager
Special ops: lioness
Night agent

3 likes

Met partner:
After life
Time
Happy valley
The capture
Unforgotten
Dark
Stranger things
Eric
The sinner
The last of us

4 likes

Ohja the sinner!! Echt aanrader vonden wij hier beide ook leuk

En misschien Ozark? How to get away with murder?

4 likes

True Detective! Haunting of Hill House + Haunting of Bly Manor lijken me ook wel geschikt. En misschien The Wire maar ik twijfel een beetje door je geen-succes-lijstje.

3 likes

The Serpent, Vis a vis, Dexter, Greyzone (NPO) zijn wat titels die we samen hebben gekeken en ik nog niet genoemd zag.

En heel veel Scandinavische series, maar dat is dan misschien niks voor jullie.

2 likes

Ik zit Moedermaffia seizoen 2 te kijken (vrije dag en kut weer) en die serie is sowieso tegenkrommend haha, maar waar ik echt niet tegen kan is dat Daan en Jorrit allebei blauwe ogen hebben en dat Pip bruine ogen heeft :tired_face: ik weet dat het kan, maar ze lijkt echt op beiden ouders niet.

3 likes