Serietopic #5

Ik heb het niet gezien maar ik ga er dus even vanuit dat Daan en Jorrit de ouders zijn haha, maar nee kan niet, als de ouders een gen hebben voor bruine ogen is dat dominant. Uit twee ouders met bruine ogen kan wel een kind ontstaan met blauwe ogen maar andersom niet!

7 likes

Dit schijnt wel te kunnen, is alleen erg zeldzaam

Nooit vergeten dat mijn vader zoiets een keer aanhaalde tijdens een open dag op de school waar hij als biologieleraar werkte. Voorbeeld van erfelijkheid is ook dat je je tong in een gootje kan vouwen. En toevallig waren ook mijn moeder, broertje en ik in de voorbeeld-les. Dus mijn vader dacht een demonstratie te geven. Hij kon het, mijn moeder dus moeten mijn broertje en ik het ook kunnen. Mijn broertje kan het … alleen ik niet :joy:. (En nee, enige twijfel over of het wel mijn vader is was er niet. Ik lijk precies op hem.)

3 likes

Nog even een serie tip: The sixth commandment. Een mini true crime serie. Staat op NPO plus (en word uitgezonden op npo 2). Het is een ongelooflijk naar verhaal over een jonge student die heel erg ver gaat in het manipuleren van zijn slachtoffers, eenzame ouderen. Wat ik zo goed vind aan deze serie, is dat hij is gemaakt met compassie voor de slachtoffers en niet wordt verteld vanuit het oogpunt van de dader.

8 likes

Ja ik ken een stel die beiden blauwe ogen hebben, twee dochters en 1 heeft bruine ogen en 1 heeft blauwe ogen. Dus kan idd wel, maar verder lijkt het kind ook totaal niet op hen :joy:

1 like

Lupin? Vonden wij heel leuk!

Ik ben met mijn 36 niet echt de doelgroep denk ik maar ik heb binnen een dag Geek Girl uitgekeken en ik vond het echt heel leuk :sweat_smile:

4 likes

Hé wat leuk dat is nav een boekenserie! Die heb ik lang geleden gelezen, vond ik erg leuk toen. Ik ben benieuwd wat ze er van hebben gemaakt.

1 like

Oh dat wist ik niet! Ik heb me in ieder geval uitstekend vermaakt :grin:

1 like

In het genre van the americans: kleo op netflix

6 likes

Naast al genoemde series: Sons of Anarchy en daarna Mayans MC!

3 likes

Van de melkboer!

Ben lekker Bridgerton aan het kijken vandaag. Ik weet dat de meningen verdeeld zijn over deze love match, maar ik vind Nicola zo leuk!

5 likes

Ik zag zon lief filmpje van een Frans jongetje die geobsedeerd is door Nicola. Ze is ook echt prachtig.

2 likes

Oh yes! Was hier al zolang op aan het wachten. Dat wordt dit weekend bingen :grin:

2 likes

Ik kijk SATC opnieuw en ik denk waar ken ik Oliver Spencer (Australische gay friend van Carrie in seizoen 4) van en it hits me: het is de manager van The White Lotus in seizoen 1 :joy:

6 likes

Mijn opa en oma hebben allebei blauwe ogen en hun drie kinderen alle 3 groen!

Heeft iemand nog een aanrader voor een (mag ook spannend/thriller/horror zijn) serie?

Een aantal series die ik leuk vond

Killing Eve
Why women kill
Desperate housewives
Vis a vis
Marcella
Orphan Black
The sinner
Jane the virgin
Good girls
Workin moms
Behind her eyes
Handmaids tale
Marcella
How to get away with murder
Ginny & Georgia
The letdown
You
Lupin

1 like

Late reactie, maar Insecure. Vijf seizoenen en wordt elk seizoen beter

10 likes

The flight attendant en Based on a true story

2 likes

Lost, Homeland, Breaking bad, Buffy the vampire slayer, The haunting of hill house, The haunting of bly manor, The fall of the house of usher, From, The fall, The leftovers, Fallout, The bear, Beef, Dark…kan nog wel ff doorgaan :joy:

4 likes

Zondag nieuw seizoen house of the dragon :grin:

9 likes