Serietopic #5

Ik heb een tijdje de npoplus app, maar weet niet zo goed wat te kijken. Wat ik gekeken heb en leuk vond was ‘liefde voor het landgoed’ en alles met Ben Fogle. Wat vind jij daar leuk om te zien? Ander zeg ik het plus gedeelte weer op. Dacht veel docus te gaan kijken, maar ben niet zo in de stemming voor zware dingen

1 like

Oh, heel veel leuke series:

• We are lady parts
  • Flatshare
  • Sort of
  • Dreaming wilst black
  • The sketch artist
  • Call me dad
  • Mr Bates vs The postoffice
  • Dexter

Van die ouderwetse engelse series:

• Grantchester
  • All creatures great and small
  • Hotel Portefino
  • Sanditon (alleen zijn daar seizoen 1 en 2 af helaas)

Nederlandse series:

• het A-woord
  • Zomer in zeeland
  • Zussen
  • De Joodse Raad
  • Ik weet wie je bent
  • Maud&Babs
  • BuZa
  • Het Gouden Uur
9 likes

We are lady parts is heel leuk! Gaat over een moslima punkband. Bodem is een Nederlandse serie waar ik erg om gelachen heb. Tropenjaren is wel oké. Killing eve is een aanrader. En verder vond ik deep shit heel grappig, wel slecht grappig

3 likes

The Bear seizoen 3

Carmy is zot met zijn “elke dag een nieuwe menu”. Weinig restaurants doen dat nog omdat het inefficiënt en super duur is.

8 likes

Wat ik heb gekeken op NPO+ (sommige echt al oud maar wie weet ken je het nog niet):
Dopesick, It’s a sin, Borgen, Greyzone, Cold Feet, Top of the Lake, Those who Kill, Sandham Murders, The Bridge, Wisting, Penoza, Dexter, Oogappels

2 likes

@TanteBetje @Marijn @Zitzak @Luzarl bedankt voor de NPO tips! Ga ze allemaal even opzoeken, ben begonnen aan Flatshare

1 like

Ik dacht dat het hier ook tegelijk met NL/BE online zou komen, maar het staat hier in Duitsland gewoon pas vanaf 14 augustus op Disney+ :roll_eyes: Ik betaal al teringveel aan al die abonnementen en dan moet ik ook nog maanden wachten terwijl het al lang beschikbaar is in de rest van de wereld? Ga het denk ik maar gewoon downloaden, heb echt geen zin meer om alle spoilers overal te moeten omzeilen

1 like

Ja wij moesten een maand langer wachten dan US omdat ze zogezegd tijd nodig hadden om alles te ondertitelen en wat lees ik in de ondertitels: “scallops” ipv “Sint-Jakobsvrucht/coquilles”
Alsof the bear zomaar heeft aangekondigd dat dit online kwam.

6 likes

Ja zo wist één van mijn halfbroers van niets, had voor de lol een dna test gedaan. 80-90% van de officiële 40.000 donorkinderen van 1948 tot 2004 weten niet dat ze donorkind zijn! (Ze vermoeden dat t nog 3 keer zo veel donorkinderen waren in die tijd). Nu werd er in die tijd door dokteren nog gezegd dat t geheim moest blijven dus ondertussen zal t wel minder zijn. Maar bijvoorbeeld in de bijbelbelt wordt het nog steeds als vreemdgaan gezien. Dus zal het niet worden verteld.
Maakt me dus echt boos als die Jonathan zegt “oh maar ze weten dat ze donorkind zijn dus niets aan de hand”

4 likes

Het dubben neemt ongetwijfeld veel tijd in beslag maar het lukt netflix om grote producties op diezelfde dag wereldwijd te lanceren ondertiteld of gedubd.
The Bear is een Disney+ exclusive met een goed op voorhand gekende release en er moest gewoon bij oplevering van het project vertaald worden.
Enfin, ik heb een 3,5u durende livestream kunnen ondertitelen en was op één avond klaar. Ik vind het een beetje makkelijk zo: “ja we moeten nog dubben, geef ons twee maanden langer” In deze wereld met spoilers, onmogelijk.

3 likes

Ik snap dat het door het dubben komt, maar echt onzin dat dat zo lang moet duren. Zoals @Daelyss ook zegt, Netflix kan ook prima gewoon dingen wereldwijd launchen. Ben ook extra salty omdat Disney ook nog eens net de prijzen heeft verhoogd (had het al sinds het hier gestart is, en betaalde nog gewoon de oude prijs, maar dat hebben ze nu omhoog gegooid, goede manier om je loyale abonnees te belonen :roll_eyes:). Ik twijfelde nog of ik het maar gewoon zou accepteren, maar ga maar gewoon terug naar het goedkoopste abo voor nu en er eens over nadenken of ik het überhaupt ga houden

2 likes

Ik vond seizoen drie van The bear echt niet goed. Ben pissed

3 likes

Ik was begonnen aan the bear, maar volgens mij snap ik de serie niet goed? Ik vond het nogal saai zo alles in die keuken. Of wordt het nog spannender? En moet ik nog even doorzetten?

2 likes

Seizoen 2 is het beste, dan wordt alles duidelijk waarom het zo goed is. Derde ben ik net aan begonnen dus weet nog niet, is ook lastig om seizoen 2 te overtreffen denk

2 likes

Oh no :frowning: Las al wel dat dit seizoen heel gemixte reviews heeft. Heb zelf alleen de eerste aflevering tot nu toe gezien en die was vooral enigszins verwarrend en ik werd tureluurs van de muziek, maar dat was volgens mij ook de bedoeling

5 likes

Ja zoals @Pawsible zegt, het eerste seizoen is zo chaotisch en je weet niet goed wat er gebeurt. Heb onmiddellijk kunnen opvolgen met het tweede en toen werd het duidelijk waarom mensen zo lyrisch waren. Nog even doorkijken.

@kika de eerste helft is leuk maar dan gaat het bergaf. Vind het zo jammer.

4 likes

Ik vond die muziek zo irritant. Echt zo een zeurend toontje. De shots waren heel mooi, maar het bleeeeeeef maar doorgaan.

2 likes

Ik vond het ook echt tegenvallen, heel onsamenhangend en beetje saai eigenlijk

2 likes

Ja zeer saai,

Waarom is er weer zo veel focus op de relatie, die geen relatie was, met Claire. Sydney en dat contract die ze niet kan en wil tekenen. Maar daar focussen ze veel te weinig op en zien we alleen die mail af en toe passeren. Sydney die geen impulsieve beslissingen neemt maar er dan niet aan toekomt om het te lezen. Zo gek!
Het restaurant wordt even slecht beheerd door Carmen met die veel te dure ingrediënten en hij kan alleen maar op zichzelf focussen. Tina en Marcus komen op hun vrije dag jouw recepten oefenen en je bent er niet om samen te kijken hoe het beter kan. En die vele flashbacks waren ook niet nodig.

4 likes

Anderen die ook begonnen zijn aan Jackson & Malone (van en met Hans Teeuwen)? Heb afl 1 gezien en vind het nu al leuk

2 likes