Serietopic #5

Ik was even bang dat de verraders z’n hoogtepunt bereikt had, maar de nieuwe aflevering doet daar niet voor onder.

4 likes

Ik ben begonnen met Industry, maar ligt het aan mijn tv instellingen of zijn al die scènes zo enorm donker? Ik zie amper wat er gebeurt…

De verraders afl 5

Ik ben nog niet klaar met kijken, maar Maik heeft achterhaald dat als er verleid is (of diegene nou ja of nee zegt) er niet vermoord mag worden. Dat is alleen in die nacht ervoor wel gebeurd? Sander die verleid is en diezelfde nacht hebben ze Danny vermoord.

2 likes
Samenvatting

Sander is gechanteerd (geen keuze om ja of nee te zeggen), niet verleid. Denk dat daar het verschil in zit.

3 likes

Oja dat klinkt wel logisch!

3 likes

Ik vind Leslie zo leuk!

6 likes

Ik ook! En ik vind het ook badass dat Niels zich gewoon tot twee keer toe uit een extreem ongunstige situatie weet te redden, vind hem tot nu toe wel een van de beste verraders die het spel gespeeld heeft.

2 likes

Verraders afl 5

Ik snap niet dat iedereen die spelregels anders interpreteert, echt een bord voor je kop heb je als je nu nog steeds Niels niet verdenkt. En de reden dat ze Sander verdachten klopt ook helemaal niet hahah

Hoop dat Maik wint hoor haha heb t zo met m te doen

13 likes

Eens :joy: ik zat ook echt van, hoe kán je je hier nog uit redden??? Wanneer ze kiezen om iemand te verleiden… en dan ineens omdraaien naar ‘er staat niet wat het antwoord moest zijn’ nee, OMDAT DAT NIET UIT MAAKT

Ik gun het Maik ook echt, vond het zo zielig dat zijn verhaal weer in twijfel werd genomen

3 likes

Oogappels

Die Max wat een ramp :joy:

1 like

Ja want een goeie advocaat kan dingen ook tweeërlei uitleggen??? Nee t zijn gewoon de regels. De laatste getrouwen zijn zooo blind (behalve maik 🩷), maar daarom zitten ze er nog in. Mis Marco en z’n verbaasde blikken wel een beetje.

1 like
LIB S07E10&11

Ik snap dat het stom is dat hij niet gewoon meteen zegt wat hij had gestuurd, maar verder heeft hij toch niks verkeerd gedaan? Hij vertelt het meteen dat die ex hem geappt heeft, als hij wat te verbergen had had hij dat toch al niet eens gedaan.

4 likes
Samenvatting

Hij loog toch? In eerste instantie zegt ie heb niet gereageerd alleen geliked en dan opeens toch gereageerd. Zij uit haar twijfels/onzekerheid bij hem en hij zegt niet eens van hier kijk, dit was wat ik zei no stress

3 likes

Jaa dit was mij ook al opgevallen! Ik had er al iets over gepost maar het word alleen maar erger per aflevering met het boek van roxanne van Iperen als toppunt. Het is een goed boek hoor daar niet van maar jemig dat boek kreeg wel heel veel schermtijd. Ik vind het behoorlijk irritant hoe dik alles er boven op ligt dit seizoen. Oh en de hoeveelheid boeken die gelezen worden komt ook zo over van huphup allemaal lezen want lezen is belangrijk!!

3 likes

Pff dit is echt irritant. Ik dacht dat het mij opviel door een post hier pas die daarover ging maar man. Echt heel stom. Tegelijk wel belangrijke thema’s :joy:

6 likes
LiB S07 Taylor & Garrett

Ja, maar waarom had ze überhaupt twijfels/onzekerheden/stress? Een ex appt hem, so what? Tenzij hij er iets flirterigs op terugstuurt is er toch niks aan de hand. Door dat gesprek voor dat feest vond ik het iig overkomen alsof zij heel erg jaloers had gereageerd terwijl er eigenlijk niks aan de hand was, kan me voorstellen dat hij daardoor het probeerde te downplayen en niet helemaal eerlijk was. En dat was zoals ik zei stom van hem, maar kan ik ergens ook wel begrijpen als het idd zo gegaan is.

4 likes

Haha dit is precies wat ik dacht, product placement voor bevolkingsonderzoek

1 like

Dat heb ik me ook al afgevraagd. Ze hebben dacht ik, vanaf her begin met thema’s gewerkt en het vorige seizoen begon ik me daar ook al wat aan te storen. Het is een soort trucje geworden en de manier waarop de hele aflevering is opgebouwd. Het is wle een handig geraamte natuurlijk wat je goed kan aanhouden voor je verhaal opbouw, maar voor veel diepgang zorgt het niet. Tenminste in de laatste twee seizoenen viel me dat op. Er word veel aangestipt maar niet altijd fijn uitgewerkt. Eigenlijk doet het me wel ene beetje denken aan kinderseries denk totally spies afleveringen, er zit wel meer diepgang in oogappels maar daar heb je ook een standaard geraamte van iets op school, naar Jerry, naar de slechterik toe, een iemand blijft achter, de slechterik verteld z’n verhaal/idee, de anderen komen terug redden de collega gaan achter de slechterik aan kunnen niet vechten maar bij poging twee wel, redden de wereld en dan nog een afronding bij school. Niks mis mee, het werkt goed en ik denk dat het daarom aangehouden word die thema’s maar omdat het vaak zware/maatschappelijke thema’s in oogappels is het storend. In het wil ik even kwijt topic postte iemand dat het opvoedtv is en dat vind ik wel een goede omschrijving.

1 like

Ik lig ziek in bed en ben al de hele dag Beter Wordt het Niet aan het bingen. Echt een lekkere wegkijker. Grappige serie, veel herkenbaarheid. Pluspunt is ook dat je veel van Berlijn ziet en ik vind het leuk om weer eens wat nieuwe mensen te zien, in plaats van steeds dezelfde acteurs die in zowat elke Nederlandse serie opduiken. Wel een aanrader dus!

4 likes

Wel echt een minder seizoen van oogappels vind ik…

1 like