Dat heb ik me ook al afgevraagd. Ze hebben dacht ik, vanaf her begin met thema’s gewerkt en het vorige seizoen begon ik me daar ook al wat aan te storen. Het is een soort trucje geworden en de manier waarop de hele aflevering is opgebouwd. Het is wle een handig geraamte natuurlijk wat je goed kan aanhouden voor je verhaal opbouw, maar voor veel diepgang zorgt het niet. Tenminste in de laatste twee seizoenen viel me dat op. Er word veel aangestipt maar niet altijd fijn uitgewerkt. Eigenlijk doet het me wel ene beetje denken aan kinderseries denk totally spies afleveringen, er zit wel meer diepgang in oogappels maar daar heb je ook een standaard geraamte van iets op school, naar Jerry, naar de slechterik toe, een iemand blijft achter, de slechterik verteld z’n verhaal/idee, de anderen komen terug redden de collega gaan achter de slechterik aan kunnen niet vechten maar bij poging twee wel, redden de wereld en dan nog een afronding bij school. Niks mis mee, het werkt goed en ik denk dat het daarom aangehouden word die thema’s maar omdat het vaak zware/maatschappelijke thema’s in oogappels is het storend. In het wil ik even kwijt topic postte iemand dat het opvoedtv is en dat vind ik wel een goede omschrijving.