ik zou het al veel vinden als mensen altijd vermelden over welke serie ze praten haha, soms moet je echt gaan graven om te weten waar iemand over bezig is
Maar er zijn nu wel wat mensen begonnen met succession (ikzelf, @ZusjevanJoost @Floepsie) dus kunnen we in spoilers doen :).
Ik ben overigens al bij seizoen 3 in 8 dagen tijd #oops.
Ik heb hier wel eens een dm van een mod over gekregen nadat ik was vergeten te vermelden over welke serie mijn bericht ging vermeld het volgens mij sindsdien ook altijd, dus dat werkte goed
Ik snap echt heel het issue niet want er zijn 0 spoilers over succession in dit topic gezet
Klopt! Volgens mij is er nu alleen een meer algemene discussie over wanneer er wel en geen spoilers geplaatst zouden mogen worden.
In principe volgens de regels eigenlijk altijd, tenzij je iets vooruit kijkt wat in NL/BE nog niet legaal te kijken is. Maar volgens mij wordt er automatisch al meer spoilervrij gehouden dan dat, so weâre all good
Waarom komt dit
En waarom ga ik het waarschijnlijk kijken
ik ben echt klaar met die fucking kutdraken, zo afgezaagd terwijl er zoveel te doen is in het universum
Ja ik snap ook niet waarom weer Targaryen? Maar ik ken de boeken helemaal niet, zit daar niet nog iets anders interessants in?
De Greyjoy fam of wat zich afspeelde in Dorne lijkt me beiden leuker eigenlijk
ja in principe kunnen ze volgens mij gewoon door te volgelen pieken een leuk thema uitkiezen zoals ze zelf willen?? Alle grote families hebben al een rijke geschiedenis uitgewerkt door GRRM, er zijn zoveel grote gebeurtenissen die wel benoemd worden maar we natuurlijk amper iets van gezien hebben. Zoals het artikel ook zelf vermeld dat er een prequel in productie was dat draaide rond de eerste lange nacht ne het optrekken van de muur, in die periode waren er 4 pitches actief waarvan dus enkel HOTD effectief het gehaald heeft, een ander pitch was in de periode van oud-Valyria (dus voor dat de targaryens naar westeros gingen).
Blijkbaar is er nu ook een pitch bezig voor Dunk & Egg, dat zijn korte novellas 100 jaar voor GoT , Egg is de grootvader van Daenerys, het personage van de 3 eyes raven is hier ook actief. Ik vond dat fijne boekjes om te lezen.
Er is ook nog die pitch over Corlys Velaryonâs reizen en de Jon Snow sequel, beiden lijken me echt oersaai :â) Ook nog eentje over Nymeria, het personage dat tot de origine van Dorne heeft geleid.
Als ik hen was ik had ik allang een anthology gepitcht waarbij je in een vrij snel tempo de geschiedenis van alle huizen zou doorlopen waarbij je veel variatie en ruimte hebt voor eigen invulling. Beetje zoals Showtime deed met First Lady.
Ik vind het trouwens ook crimineel dat we een fucking Jon Snow sequel zouden moeten krijgen terwijl Sansa en Arya beiden VEEL betere en interessantere personages zijn, maar ze zien er waarschijnlijk niet arisch genoeg uit voor de board room.
@Ainu Zo zonde dat er dan op deze koers verdergegaan wordt inderdaad.
Jon Snow vond ik sowieso altijd al een saai personage, ik was ook geirriteerd toen hij weer tot leven kwam.
Maar door je comment lijkt het me wel heel leuk om Dunk & Egg dan eens te gaan lezen! ASOIAF ben ik een beetje bang voor om aan te gaan beginnen
waarom heb je schrik voor ASOIAF?! Ik vind GRRMâs boeken in het algemeen heel vlot weglezen, aangename schrijver.
Om de hoeveelheid personages/complexiteit en dikte van de boeken denk ik, ik ben ook ooit aan LOTR begonnen en ik kwam daar niet doorheen (maar als ik je zo hoor dan zal daar wel een verschil tussen zitten). Maar het lijkt me geweldig om me daar helemaal in te verliezen.
ik heb zelf nooit LOTR gelezen dus dat kan ik niet vergelijken, maar ik vond het niet echt moeilijker om te volgen dan bijvoorbeeld harry potter. Ik moet er wel de disclaimer bij geven dat ik zelf iemand ben die altijd op zoek is naar gedetailleerde werelden en geschiedenis en me daar helemaal in kan laten gaan.
Succession s3e07
oehhh alexander skarsgÄrd
Ik had dit ook heel graag gewild maar ik ben echt Pedro moe, zonde maar ik kan het niet meer aan
In The Mandalorian zie je hem toch niet, dus wat dat betreft mis je daar niks aan
En voor een Oberyn origin story zouden ze hem ook wel moeten hercasten, love Pedro, maar hij kan echt niet meer door voor dertig of jonger
Maar Dorne zou wel echt amazing zijn, gerechtigheid voor de Sand Snakes!
Ik zou ook zweren dat er na het einde van GoT werd gezegd dat er ook een serie over Ayra zou komen (die dan naar het westen (of oosten, iig de kant die we nog niet kennen) ging varen toch. Is er een reden dat die toch niet doorging, of heb ik dit toch verzonnen?
Iemand Goud Zuid gezien? Een soort RHOAMS maar deze dames krabben elkaar de ogen niet uit. Ik vind het wel leuk om te zien eigenlijk!
wow ja nu je het zegt, als ik het me een beetje goed herinner was dat vooral iets dat GRRM zelf had gezegd als droom in een interview? Nogal vaag dus, terwijl die andere dingen wel uitvoerig besproken en gelekt waren (ik heb er nog even de wiki pagina bij gepakt om zeker te zijn haha)