Missing You op Netflix is echt een aanrader! Het is een mini serie van 5 afleveringen na een boek van Harlan Coben en gaat over een politie rechercheur die op zoek is naar de moordenaar van haar vader. Ik vond de serie echt heel spannend van begin tot eind.
Het nieuwe seizoen van Outlander (via ziggo) is weer erg vermakelijk. Alleen de verhaallijn van Brienna en Jeremy vind ik wat minder/hoe dat zich ontwikkelde eind vorig seizoen, maar die zullen dus ook weer terug tijdreizen.
Wist het idd ook niet maar toch zijn eigen keuze om door te gaan. Ik vond het ook geen saai seizoen hoor en ik vond de characters wel leuk, vooral de frontman echt geweldig. Hij is een superbekende acteur van korea dus iedereen was helemaal verrast dat hij hierin speelde.
Ik vond het wel leuk, maar niet zo leuk als het eerste seizoen omdat de verrassing er een beetje af is.
En ik vond wel dat er een beetje weinig gebeurde qua plot. Ze zijn heel lang aan het zoeken met die boot en dat lukt dan niet. En ik snapte het idee van die opstand van Gi Hun ook niet helemaal. Het was toch wel duidelijk dat dat gedoemd was te mislukken? Net zoals hij wel zag aankomen dat de vechtpartij van de kandidaten gestopt zou worden had hij niet voorzien dat hun opstand ook gestopt zou worden door de rest van de bewakers. Weet ook niet zo goed wat ik ervan vond dat wij als kijker nu al de hele tijd wisten dat 001 de Frontman was. Daardoor zit je eigenlijk de hele tijd te wachten op verraad ipv dat het een plottwist is.
âWeet ook niet zo goed wat ik ervan vond dat wij als kijker nu al de hele tijd wisten dat 001 de Frontman wasâ
Ik moet nu wel lachen om mezelf. Heb de slechte gewoonte om altijd met halve aandacht series te kijken. Normaal krijg ik de dialoog wel mee, maar nu in het Koreaans mis ik dan vanalles. Ik heb dit echt totaal gemist. Ik begreep al niet waarom hij steeds zo shady deed. Goed voornemen om mijn telefoon voortaan weg te leggen
Ja het is ook niet echt besproken ofzo hoor! Maar je zag ergens in het begin het gezicht van de Frontman en daarna kon je hem herkennen als 001. Ik ben zelf echt slecht met gezichten dus vond t al knap van mezelf dat dit me niet ontgaan was haha. Heb voor de zekerheid wel nog even Gegoogled of het klopte of dat ik spoken zag.
Spoiler over squid game S2
[quote=âSundance, post:4102, topic:34456â]
Weet ook niet zo goed wat ik ervan vond dat wij als kijker nu al de hele tijd wisten dat 001 de Frontman was. Daardoor zit je eigenlijk de hele tijd te wachten op verraad ipv dat het een plottwist is.
[/quote]
Ja nee klopt (en hahah @Hiphopopotamus ja dat is wel een behoorlijk deel van het plot vond ik ), maar tóch hoopte ik ergens dat ie dan toch zou veranderen en het misschien als makkelijke manier zou zien om van die leiderrol af te komen (gewoon meedoen met de spelers, winnen/opstand winnen, en dan als held te boek staan). Ik was wel verbaasd dat die ene soldaat hem duidelijk ook herkende⊠zou dat dan komen omdat ie ooit ook een winnaar was? want verder droeg ie toch altijd dat zwarte masker?
Ik geef 100% toe dat ik zwaar onoplettend ben geweest. Maar het zorgde wel voor extra spanning en mysterie!
Op Reddit lees ik alleen maar lauwerende reacties op Squid Game 2 en ik verbaas me er zo over! Heb al een klaagpost gemaakt eerder, maar bijna alle personages zijn zo enorm over de top en elke beslissing/idee/move wordt tot in den treure uitgelegd voor de kijker, alsof het voor kleuters is. Ik kreeg gewoon koppijn door het ogen rollen (maar toch blijven doorkijken, dus de makers doen wel Ăets goed)
Ik zat opzich ook wel lekker in Squid Game 2 en begreep de haat niet zo tot dat het ineens abrupt eindigde en ik nog meer afleveringen verwachtte?? Er is niks mis met een open einde maar we weten op dit moment letterlijk niks (zoals hierboven ook al iemand zei!)
Oh en ik vroeg me ook telkens af wat er zou gebeuren als 001 wel zou verliezen⊠want die roze mannen weten allemaal dat hij het is toch? Of niet? Dus hij kan sowieso niet dood? Of wat denken jullie hiervan?
Ik wil m ook graag kijken, heb meerdere series van Harlan Coben gekeken en vind de onthulling in zijn verhaal leuk. Heb zojuist geteld en dit is de 4e serie van Harlan, waar Richard Armitage in speelt!
Is gewoon net als bij de vorige 001. Die ging ook niet dood ook al verloor hij
Ja maar alle âsoldatenâ wisten toch al dat hij degene achter het masker was? Anders kon hij op het einde ook niet verraden en niet neergeschoten worden door hen (omdat ze dus blijkbaar wisten dat hij het was)
er is dus ergens een theorie dat 001 uit seizoen 1 de vader is van de 001 uit seizoen 2. Dat hij letterlijk het stokje heeft overgenomen. Dat schijnt te zijn doordat in seizoen 1 001 zegt dat zijn zoon geen melk lust. In seizoen 2 slaat 001 de melk af en geeft het aan die zwangere meid
Spoiler squid game
En dat is een zeer fijne man om naar te kijken!
Nu Parenthood op netflix staat ben ik dat weer van a-z aan het kijken. Maar Lauren Graham (die van gilmore girls) kan echt maar één personage spelen: onhebbelijk en fucking irritant
Spoiler S2 squid game
Ik weet niet of jullie het doorhadden, maar de huidige front man/001 is In-ho, de broer van Jun-ho (de politieman). Hij zat al in seizoen 1, waar bleek dat hij ooit zelf mee heeft gedaan met de spelen, gewonnen heeft en zich toen zelf heeft opgewerkt tot front man. Dus ja, iedereen weet dat hij front man is en wordt toch wel in leven gehouden zoals 001 tijdens de vorige spelen.
Het zou kunnen dat 001 van de vorige spelen (il nam) zijn vader is, omdat In-ho een halfbroer is, en dus een andere vader/moeder heeft dan Jun-ho. Maar vraag me dan wel af waarom je je eigen zoon aan de spelen mee laat doen.
Dank! Ik was inderdaad even vergeten dat die oude man, vorige 001, ook de âbaasâ was
Wel een aanrader idd, maar soms ook wel wat onrealistisch en vergezocht in mijn beleving⊠Maar maakte het ook wel weer een lekkere wegkijk serie
Ik vond deze dus juist niet zo boeiend, het had mi een vrij voorspelbaar verloop, juist idd met die vergezochte âtwistsâ elke keer. Er waren meerdere momenten die ik vreemd of onlogisch vond, en waar dan nog amper tijd aan werd besteed of een toelichting op kwam. Ik vond het daardoor een afgeraffelde verhaallijn.
In het begin konden die Harlan Coben series me wel boeien maar krijg het gevoel alsof ze het aan het uitmelken zijn. Het is elke keer zo hetzelfde, maar ja goed dat zijn zn boeken natuurlijk ook dan, nooit iets van gelezen.
Zat me ook te storen aan het merendeel van die acteurs dat helpt niet mee