Serietopic #5

Ik volg nu twee series waar wekelijks een nieuwe aflevering van komt en merk dat ik echt vanouds uit kijk naar nieuwe afleveringen (al zou ik liever gewoon bingen) en mijn aandacht er goed bij kan houden.

Eerste is The Pitt op HBO van de makers van ER met dokter Carter maar dan met een andere naam. Je volgt elke aflevering een uur van 1 shift op een realistische manier.

Tweede is Paradise op Disney. Ik ben gaan kijken om Sterling K. Brown en dacht dat het een politieke thriller zou zijn met een beetje murder mystery, maar het is zoveel meer dan dat. Aan het einde van de eerste aflevering kom je al achter de twist. Zit tot nu toe goed in elkaar en is spannend.

Beide aanraders!

5 likes

Ja deze vind ik ook leuk! Wel echt jammer dat je steeds weer een week moet wachten. Past niet bij de sfeer van de serie

2 likes

The Leftovers!

6 likes

The Pitt is inderdaad een aanrader. Helaas alle afleveringen al gezien. Schijnt van alle medische series ook het dichtste bij de werkelijkheid te liggen. En vernieuwend geen romances. En ik vond het mooi dat 1 dag dus een heel seizoen duurde. Benieuwd naar seizoen 2.

4 likes

Ja dit vind ik ook frustrerend! Maar is wel een reflectie van de realiteit tbh.
ik ben nog niet zo ver, maar ik vind de stijl leuk, met af en toe het aanspreken van de kijker en vooruit- en terugblikken. En ik ken het verhaal nog niet zo goed dus ben zo benieuwd hoe het verder gaat.

2 likes

Ik was ook positief verrast door Paradise!

3 likes

Parks and rec?

6 likes

Ghosts uk?

1 like

Ik irriteer me echt heel erg aan Jawahir, vind haar zooo vervelend

2 likes

Hahahaha dit is ook hoe ik hem blijf zien :joy: en het klopt dan ook in je brein ‘want hij was ook inderdaad dokter’

11 likes

Krijg alleen error dat hij nu zo oud is en zo anders klinkt haha. Verder vind ik The Pitt ook een aanrader!

3 likes

Ja, totaal anders klinkt hij viel mij ook op.

ik kijk severance waar ze het steeds over ‘innie’ en ‘outie’ hebben en ik kan alleen maar elke keer dat het gezegd wordt aan schaamlippen en navels denken :cry:

1 like

ik snap echt echt niet waarom zoveel mensen haar zo vervelend vinden??? vooral in vergelijking met de rest???

4 likes

Omdat ze zwart is.

2 likes

ja kan niet anders, maar hoop altijd dat het maar niet zo is :smiling_face_with_tear:

1 like

ja het is ook een mega gangbare term voor zovel vulva als navel dus vraag me af of de makers dat niet doorhadden of het juist opzettelijk hebben gedaan

4 likes

Ik heb het gevoel dat er echt niets onopzettelijks in die serie zit.

Vond het wel grappig dat ze blijkbaar dachten dat mensen niet door zouden hebben (Spoiler Severance seizoen 2 afl 1-4) dat Helly eigenlijk Helena was, dat vond ik in de eerste aflevering eigenlijk al wel duidelijk, maar na de tweede al helemaal

2 likes

ik ben bij s1e8 dus ik lees je spoiler over een paar dagen!

2 likes

Ehhhhh are u kidding me, ik ben zelf Surinaams :joy::joy::joy: ik ga stuk om jullie

4 likes