Serietopic #5

Ik heb een aanrader voor een serie nodig! Mijn smaak is mega uiteenlopend. Even in een spoiler wat ik al gezien heb;

Samenvatting
  1. Last of us
  2. Stranger things :heart:
  3. Squid game
  4. Ozark
  5. Haunting of hill house
  6. Suits
  7. Htgawm
  8. The office :heart:
  9. House md❤️
  10. Better call saul
  11. Breaking bad
  12. Death note
  13. Friends
  14. Black mirror
  15. This is us❤️
  16. Mindhunter
  17. Haunting of bly manor
  18. The IT crowd
  19. Modern family
  20. How i met your mother
  21. Hannibal❤️
  22. Supernatural❤️
  23. The white lotus
  24. The night agent
  25. Heroes
  26. Lost❤️
  27. Prison break❤️
  28. Orphan black
  29. Fringe
  30. Unbelievable
  31. The night manager
  32. Top boy❤️
  33. The sinner
  34. The lincoln lawyer
  35. Ratched
  36. Sharp objects
  37. From
  38. Bates motel❤️
  39. Gilmore girls
  40. Vampire diaries
  41. Pretty little liars
  42. You
  43. 13 reasons why
  44. La casa de papel
  45. Orange is the new black
  46. Skins
  47. Maid
  48. Gossip girl
  49. The good doctor
  50. Dahmer
  51. Working moms
  52. Good girls
  53. Dead to me
  54. Behind her eyes
  55. The queens gambit
  56. One day
  57. The good place
  58. Ginny & georgia
  59. The blacklist
  60. Nobody wants this
  61. Grace & frankie
  62. Unorthodox
  63. Vis a vis
  64. From scratch
  65. Lupin
  66. The missing
  67. Manifest
  68. Atypical
  69. Chilling adventures of sabrina
  70. Locke & key
  71. Bridgerton
  72. Geek
  73. Life
  74. 24
  75. The woman in the house across….
  76. Veronica mars
  77. The end of the fucking world
  78. Luther
  79. Power
  80. Emily in paris
  81. Glee
  82. Euphoria
  83. Sharp objects
  84. True blood
  85. Mare of easttown
  86. The originals
  87. Ballers
  88. Nip/tuck
  89. Firefly lane
  90. The handmaids tale
  91. The Fall
  92. Grimm
  93. Mocro mafia
  94. Bodyguard
  95. New girl
  96. American horror story
  97. Colony
  98. Lie to me
  99. Dr foster
  100. Jessica jones

Ik wil graag Severance zien maar heb geen apple tv. The wire zou nog kunnen, staat op hbo als het goed is. Broadchurch, Dark, Peaky Blinders ook nog opties. Van de laatste ooit 1 afl gezien maar vond het mwah.

Iemand echt nog aanraders wat leuk is om samen met je partner te kijken?

brothers sun! wel maar 1 seizoen
en black doves vond ik ook vermakelijk, beetje zelfde soort thema als brothers sun, criminaliteit, serieus, maar grappige elementen en luchtigheid. wel ook maar 1 seizoen
ohhhh en van de makers van lost is nu ook een serie From, wel spannend/beetje gore. medium maar je blijft wel nieuwsgierig. heb een deel op 1,5 speed gekeken. en zit nu zelf severance te kijken zonder apple tv dus optie als je ook oké bent met niet via appletv streamen

2 likes
Even m'n lijstje met gekeken series doorgelopen en gekeken welke niet in jouw lijstje stonden. Dit zijn de series die we samen hebben gekeken of waarvan ik denk dat m'n partner ze leuk had gevonden.

Lucifer (!)
Designated survivor
After life
Succession
Ted Lasso
The Americans
Chernobyl
Mare of Easttown
Dopesick
Hijack
Limitless
Narcos
Somebody, somewhere
StartUp
Superstore
Beef
Band of brothers
Baby reindeer
The Crown
Under the dome
11.22.63

Zitten wel een paar appletv+ series tussen, maar noem ze toch maar even.

Ze staan er niet tussen maar iedereen heeft ze altijd al gezien dus misschien jij ook, maar met veel plezier met partner gekeken dus ik noem deze klassiekers nog maar even.

Breaking bad (en Better call Saul)
Dexter
Homeland
House of Cards
The Walking dead (bij seizoen 9 ofzo wel afgehaakt)

En deze wellicht nog leuk voor jezelf!

The midnight club
Starstruck
Revenge
Switched at birth
Little fires everywhere
Big little lies
Jane the virgin

Beef, love & anarchy (kärlek & anarki), baby fever (skruk ), mr inbetween, undercover

Die is gewoon niet stil te krijgen, die blaat en blaat maar gewoon door. Ik weet dan dat ik daar dan op een gegeven moment gewoon ‘doof’ voor wordt en een soort van uitzoom.

2 likes

Ik volg nu twee series waar wekelijks een nieuwe aflevering van komt en merk dat ik echt vanouds uit kijk naar nieuwe afleveringen (al zou ik liever gewoon bingen) en mijn aandacht er goed bij kan houden.

Eerste is The Pitt op HBO van de makers van ER met dokter Carter maar dan met een andere naam. Je volgt elke aflevering een uur van 1 shift op een realistische manier.

Tweede is Paradise op Disney. Ik ben gaan kijken om Sterling K. Brown en dacht dat het een politieke thriller zou zijn met een beetje murder mystery, maar het is zoveel meer dan dat. Aan het einde van de eerste aflevering kom je al achter de twist. Zit tot nu toe goed in elkaar en is spannend.

Beide aanraders!

5 likes

Ja deze vind ik ook leuk! Wel echt jammer dat je steeds weer een week moet wachten. Past niet bij de sfeer van de serie

2 likes

The Leftovers!

6 likes

The Pitt is inderdaad een aanrader. Helaas alle afleveringen al gezien. Schijnt van alle medische series ook het dichtste bij de werkelijkheid te liggen. En vernieuwend geen romances. En ik vond het mooi dat 1 dag dus een heel seizoen duurde. Benieuwd naar seizoen 2.

4 likes

Ja dit vind ik ook frustrerend! Maar is wel een reflectie van de realiteit tbh.
ik ben nog niet zo ver, maar ik vind de stijl leuk, met af en toe het aanspreken van de kijker en vooruit- en terugblikken. En ik ken het verhaal nog niet zo goed dus ben zo benieuwd hoe het verder gaat.

2 likes

Ik was ook positief verrast door Paradise!

3 likes

Parks and rec?

6 likes

Ghosts uk?

1 like

Ik irriteer me echt heel erg aan Jawahir, vind haar zooo vervelend

2 likes

Hahahaha dit is ook hoe ik hem blijf zien :joy: en het klopt dan ook in je brein ‘want hij was ook inderdaad dokter’

11 likes

Krijg alleen error dat hij nu zo oud is en zo anders klinkt haha. Verder vind ik The Pitt ook een aanrader!

3 likes

Ja, totaal anders klinkt hij viel mij ook op.

ik kijk severance waar ze het steeds over ‘innie’ en ‘outie’ hebben en ik kan alleen maar elke keer dat het gezegd wordt aan schaamlippen en navels denken :cry:

1 like

ik snap echt echt niet waarom zoveel mensen haar zo vervelend vinden??? vooral in vergelijking met de rest???

4 likes

Omdat ze zwart is.

1 like