Serietopic #5

Ik ben net klaar met Adolescence en de reacties hier aan het teruglezen. De negatieve reacties over de laatste aflevering vind ik echt onbegrijpelijk. Ben juist heel blij en aangenaam verrast dat er geen rechtzaak te zien was. De veranderde dynamiek en emoties in een gezin na zoiets traumatisch is toch duizend keer interessanter? Ik vond het ook heel realistisch en het raakte me ook. En het is nogmaals een voorbeeld van hoe de emoties van een man voorrang krijgen op die van de vrouwen in zijn leven. Prachtige serie!

18 likes

Ik heb dit weekend The Residence gebinged. Een lekkere whodunit, vond m echt leuk. En één van de weinige series waar ik mn aandacht bij kon houden!

4 likes

Ik vond de laatste aflevering de beste. Echt goed in beeld gebracht

3 likes

Samenvatting van White Lotus s03e06:

Snap echt niet dat mensen dit seizoen saai vinden

23 likes

Ik vind het ook een heel leuk seizoen! Maar het klopt wel dat het wat trager op gang kwam dan hiervoor - wat ook kan komen doordat de eerdere seizoenen minder afleveringen hadden.

1 like

hee zij is van Toxic Town!

1 like

Ik merk niet zoveel verschil met de vorige seizoenen, maar het is natuurlijk ook geen snelle of flitsende actie serie.

@justhereforthefun ze is ook van Sex Education, daarin was ze ook fantastisch!

2 likes

Ik vind white Lotus ook weer geweldig, heerlijke aflevering met hilarische en bizarre situaties. Je voelt ook echt een climax aankomen met dat etentje van Greg/Gary en de spanning tussen de 3 vriendinnen en met die guy in Bangkok.

Love Parker Posey ook echt met haar uitspraken :sweat_smile:

5 likes

ik had door deze post wel meer actie verwacht, vond het nog wel meevallen

1 like

Waarom? Er gebeurde niks? Wel een gewoon een fijne aflevering.

3 likes

Dit wou ik ook posten. In de aankondiging van HBO Max stond ook iets van zet je schrap, maar waar voor? Dat aftrekken?

Haha ik snap dit echt niet, er is toch super veel gaande? Nee er is nog niemand vermoord maar er spelen allerlei spannende dingen door elkaar die nu langzaam steeds meer samen komen

14 likes

Ik vind de spanning die opgebouwd wordt echt heerlijk, dat je de hele tijd zit te wachten tot de vulkaan barst. Maar het is geen actieserie natuurlijk, dus echt ‘veel’ gebeurt er niet.
Ik geniet zelf enorm van al die vervelende personages, de gezichtsuitdrukkingen en de dialogen, vond het weer een heerlijke aflevering.

17 likes

Nee eens! Je weet toch inmiddels bij seizoen 3 hoe de serie in elkaar zit? Er gebeurd zoveel, alleen het zijn allemaal losse dingen, soms groot en soms klein, maar dat maakt deze serie toch juist zo goed?!

11 likes

Iemand ook begonnen aan the residence? Ik vind het zo geweldig

2 likes

Ik had het idee dat het in seizoen 2 allemaal wel wat vlotter ging. Toen zat ik er tenminste wel meer in. Maar goed, denk dat het gewoon geen serie voor mij is.

3 likes

Er zijn dit seiszoen ook meer afleveringen dan seizoen 1 en 2, dus er is meer tijd om verhaallijnen uit te diepen.

Ik vind The White Lotus typisch een binge serie. Denk dat wekelijks kijken echt afdoet aan de kijkervaring.
Heb de eerste 2 seizoenen ook gebingd en daar zat ik toen helemaal in. Op zich kabbelde die in in de eerste paar afleveringen ook en kwam het in de laatste aflevering allemaal tot een climax. Hopelijk is dat bij dit seizoen ook zo.
Ik heb zelf nog niks van seizoen 3 gezien omdat ik het bewust bewaar tot ik alles achter elkaar kan kijken.

4 likes

Ik vind het zo fascinerend hoe het bij The White Lotus over twee dingen gaat: dat de themesong niet meer wololo heeft en dat het een saaier seizoen is dit keer dan de vorige seizoenen.
Voor mijn gevoel is dat echt puur omdat de serie via social media helemaal dood wordt besproken en zo meta om een serie op die manier te kijken? Bijna niemand kijkt die serie puur alleen lijkt wel, iedereen kijkt het met de lens van wat anderen ervan vinden, met hoge verwachtingen over wat de serie precies zou moeten zijn.

Kijk even een seizoen van the Sopranos of een andere serie van 10/20 jaar oud en kijk op welk tempo dingen toen gingen (24 afleveringen in een seizoen van 1 uur etc.) en dat is ook niet saai? Vind ik dan.

18 likes

Ik heb 4 jaar geleden ongeveer The Sopranos gekeken en vond het een prima serie maar niet zo geweldig fantastisch als iedereen zei. Maar misschien was ik te laat en had ik dat toen het net uitkwam wel gevonden.

3 likes