Dit inderdaad. En tuurlijk het blijft een jongen van 13, maar hij was wel behoorlijk manipulatief en ik vind het eigenlijk heel sterk dat die psychologe (ook al zou je heel erg geneigd zijn om dat wel te doen) geen uitspraken deed over hem aardig of niet lelijk vinden.
dat snap ik! en ik snap het ook als er bepaalde strategieĂ«n worden ingezet om te kijken hoe zoân kind/puber reageert op confrontatie etc. maar het voelde voor mij niet alsof dat zo was en meer alsof zij haarzelf gewoon niet helemaal in de hand had, je zag (vond ik) ook duidelijk op haar gezicht hoe ze zich voelde over hem en zijn daad. nja misschien was het wel allemaal bewust en heb ik het totaal verkeerd geinterpreteerd!
ik bedoelde ook niet dat zij hem had moeten valideren oid trouwens en een heel veilige omgeving zou moeten creëren, maar schreeuwen/stem verheffen vind ik wel weer het hele andere uiterste.
Ja dat begrijp ik helemaal. Ik vermoed dat dat erbij hoort om erachter te komen hoe hij echt denkt over vrouwen ipv hem te vragen en dan social wenselijke antwoorden te krijgen
ja hmm zij oogde ook heel jong natuurlijk dus dat was wellicht ook onderdeel daarvan, dat er expres voor een jonger persoon is gekozen ook om de psychologe als vrouw zoveel mogelijk in de buurt van het slachtoffer te laten komen.
ben wel benieuwd nu of daar scripten voor zijn, ook met volwassenen, en wat daarin dan een (ethische) grens is. dat weet jij misschien @nysmn ?
Ik denk dat dit vergelijkbaar is met wat Pro Justitia Rapporteurs van het NIFP doen. Die worden daar echt voor opgeleid om gedragskundig onderzoek te doen bij verdachten. Er is een script als in vragen die je sowieso moet beantwoorden in je rapportage, maar de manier waarop verschilt natuurlijk per persoon.
Mocht je het interessant vinden, hier is een handboek. Wellicht staat daar iets in over vraagstelling en ethiek. Ik zou dit helaas niet kunnen worden met mijn achtergrond, maar wel heel interessant allemaal.
thanks! ja superinteressant
Wat een serie is adolescence zeg, echt ontzettend goed. Ik heb sinds When they see us niet meer zo in een serie gezeten.
Wat een fantastische aflevering weer van The Pitt, kan echt niet wachten tot volgende week
Hier nog een enthousiasteling voor Adolescence. Jeetje wat een fantastische serie.
Vind het ook best beangstigend, met twee kleine kinderen thuis. Gelukkig zitten ze nog niet op social media, maar ik kan mij nu al zorgen maken over later als zij tieners zijn en in aanraking komen met groepsdruk etc.
Heb trouwens echt zo hard gehuild na de laatste aflevering, die laatste 10 minuten . Helemaal naar ervan.
Het stukje dat ze zeiden dat je denkt dat je kind thuis in zn kamer veilig is âwant hij loopt niet buiten op straat rondâ, maar dan alsnog door vanalles beĂŻnvloed kan worden vond ik ook wel aangrijpend. Dat je met zn allen onder 1 dak kan wonen maar gewoon geen idee hebt wat voor leven je kind heeft. Dat is wel even een goede reminder om me echt meer te gaan voorbereiden op het online leven dat mijn oudste kind ergens in de komende 1-2 jaar gaat starten.
heb je alle 15 afleveringen van seizoen 1 al gezien? Hoe?
Ik kijk The White Lotus en ben net begonnen met seizoen 2. Alleen lijkt het me tot nu toe veel minder leuk dan het eerste seizoen
Komt nog wel goed! Weet niet hoe ver je al bent maar ik vind 2 minstens net zo goed als 1.
Aflevering 1 nog maar, dus ik moet nog even volhouden
Girllll, aflevering 1 kun je toch niet vergelijken met een heel eerste seizoen. Seizoen 2 vond ik echt beter en leuker!
Ja, zeker. Maar het is ook zĂł lastig, alleen al om erover in gesprek te blijven, want âje snapt het toch nietâ en dat krijg je niet alleen naar je hoofd geslingerd, maar is ook echt zo. Dat zit ook wel in het stukje dat de politieman het door zijn zoon uitgelegd krijgt. Er zijn zoveel codes en het gaat allemaal razendsnel. Ook voor jongeren nogal wat om zich in staande te moeten houden.
Kan niet, in Amerika lopen ze gelijk met ons. Het hele seizoen is nog niet geweest.
Nee, niet alles gezien. Had toen net hbo en meerdere afl gezien en dacht dat het was. Maar gelukkig niet want de serie is goed.
Ik vind White Lotus seizoen 3 echt he-le-maal kut. Die afl van maandag jeeeezus het duurde zoooo lang en er gebeurt helemaal niks. Ik twijfel echt of ik het mezelf maandag weer aan doe
Ja eens ik vind het ook echt tegenvallenâŠ