Serietopic #5

Aflevering 11 the Pitt

Samenvatting

Het gaat mij niet per se om Langdon; maar meer de opstapeling van dingen die vanaf eind aflevering 8 spelen. Je gaat natuurlijk langzaam houden van de personages en vanaf dat moment gaan ze los met de tragiek. Mel die gelukkig is en Langdon wil vertellen over de situatie waar ze in zat. Dana die een klap krijgt (hits home als mede-zorgmederwerker) en daarna overweegt te stoppen. Collins die tijdens haar miskraam een baby en moeder redt bij een gecompliceerde bevalling. De teleurstelling van Robby over Langdon, en dat gesprek tussen hem en Collins. Alles bij elkaar vind het mooi maar ook heftig.

Denken jullie trouwens dat die zoon van Theresa de shooter zal zijn?

5 likes

Heb net Adolescence gekeken en wat een kut laatste aflevering zeg. Vond het goed tot deze aflevering. Voelt echt alsof het opbouwt naar niks.

2 likes

Nou, weet ik dat ook alvast :rofl::smiling_face_with_tear: Ben er net aan begonnen door de enthousiaste reacties hier, ben benieuwd

4 likes

Ik durf dit niet aan

3 likes

Je laatste vraag: ja dit was wel wat ik begon te denken de laatste aflevering! Ook omdat hij zo’n statement op insta had geplaatst, dat leek wel iets aan te kondigen.

De actrice die Mel King speelt is trouwens de dochter van Bryan Cranston (Walter White uit Breaking Bad) kwam ik achter!

1 like

Heb gister en vandaag The Patient gekeken op Disney. Was echt verrast over hoe goed het was.
Het is een miniserie, 10 afleveringen, half uurtje per stuk dus prima voor een weekend.
Er zijn maar een handje vol karakters, de twee hoofdpersonen, gespeeld door Steve Carell (therapeut) en domhnall gleeson (patiënt) zijn steengoed.

Ben echt fan van dit soort series. Heel “klein”, dus maar een paar karakters, geen grote sets en vooral relatief kort.

Meer mini series, graag. Niet elk verhaal hoeft 7 seizoenen te duren, schrijvers!!

6 likes

Vind the Pitt ook zo goed.
Princess & Perlah💛

4 likes

Haha ik was ook begonnen door de reacties hier. Mijn moeder is wel enthousiast over de laatste aflevering! Kan dus ook heeel goed aan mij liggen en dat dat minder mijn ding is.

1 like

Nou ik had een beetje hetzelfde hoor, vooral het begin
 laatste stuk vond ik wel beter maar je weet ook dat het perspectief de rest van de aflevering waarschijnlijk niet meer gaat veranderen (door hoe het gefilmd is) en dat vond ik bij deze aflevering wat minder goed werken. had gehoopt dat het met de rechtszaak zou eindigen

Alsnog supergoede en indrukwekkende serie en zeker een aanrader @LeeftOnderEenSteen

5 likes

Yessss :partying_face:

13 likes

Gisteren op netflix de Britse miniserie Toxic Town gezien over een groep moeders die de gemeente aanklaagt omdat er onjuist met schadelijk afval is omgegaan. Een aanrader als je even iets in 1 setting wil zien en ook goede acteurs!

3 likes
Over Adolescence:

Ik niet, de rechtszaak zou m.i. niet iets zinvols toevoegen aan dit verhaal, het is ook geen “wie heeft het gedaan? Wordt ie schuldig of onschuldig bevonden?”-verhaal, dát ie het gedaan heeft staat vanaf aflevering 1 buiten kijf, het verhaal gaat om de aanloop daarnaartoe.

Anyway, vond het zo sterk geacteerd en heb er nog rillingen van. Flink wat gespreksstof ook (hopelijk).

17 likes

Ik ben seizoen 2 van Arcadia aan het kijken, zo slecht maar kan niet stoppen met kijken :see_no_evil:

3 likes

Nav die foto even een mega oppervlakkige opmerking: ik was altijd een beetje verliefd op Dr. Carter in ER (gespeeld door Noah Wyle, die dus ook Dr. Robby speelt), maar ik vind hem nu hij ouder is ineens echt zoveel minder aantrekkelijk :grimacing:

4 likes

Ik ben net begonnen met zero day op Netflix, hebben jullie die gezien? Iets heel anders dan ik normaal kijk maar wel boeiend tot nu toe.

1 like

Vandaag afgekeken, vond het ook interessant!

4 likes

Snap ook echt niet waar dat vandaan komt? Ik ben helemaal bij, en vind het echt heel goed, maar hier wordt gehint naar een soort giga wending, ofzo?
Daar is echt geen sprake van.

Ben wel heel blij dat er een tweede seizoen komt, hoop dat ze niet greys anatomy achtige toestanden gaan uithalen

Wel leuk, op youtube zijn verschillende echte ER artsen die reageren op de afleveringen, en ze zeggen eigenlijk allemaal dat het een goede weergave is van de realiteit

3 likes

Grappig ik vind hem nu juist wel aantrekkelijk :sweat_smile:

Ben het helemaal met je reactie eens.

Spoiler over Adolescence

Samenvatting

Als ze de rechtszaak zouden laten zien werd het alleen maar sensatie. En daar gaat de serie m.i. juist niet om maar hoe zoiets afschuwelijks kan ontstaan en dat je inderdaad als ouders denkt dat je kind veilig op z’n kamer zit maar ondertussen wordt vergiftigd met Andrew Tate denkwijzen.

Ik hoor het om me heen ook dat jongetjes/jongens dat volgen en als je dat opvangt als ouder mag je daar veel strenger tegen optreden en moet je daar heel goed over praten met je kind.

Ik hoop inderdaad dat deze serie er voor zorgt dat dit gesprek daardoor geopend wordt.

Vond het een hele mooie serie en super goed geacteerd, ook mooi hoe liefdevol zijn ouders nog met elkaar en hun dochter omgingen.

Ik vond het absoluut geen laatste slechte aflevering.

11 likes
Love is Blind s7 a8

Ik vind het zo’n belachelijk programma, maar zo leuk om te kijken.
Tim en Alex zijn toch gedoemd om te mislukken? Volgens mij vindt zij hem helemaal niet leuk en irriteert ze zich de hele tijd aan hem.
Monica vind ik echt zo ontzettend zeuren met dr bloemen.
Ik denk dat Hannah ontzettend baalt van haar uiteindelijke keuze. Nick heeft zich ook veel stoerder voorgedaan volgens mij.
En waar zijn Leo en Brittany gebleven?

1 like