Serietopic #5

Last of Us aflevering 2

hele goede aflevering weer! Heb de game nooit gespeeld dus was niet voorbereid op dat einde :sob::sob:

1 like

omg same :sob: zit nu op de bank met een knoop in mn maag. Arme Ellie. Ik probeer het internet verder te vermijden want heb het spel niet gespeeld en wil geen spoilers haha

2 likes
The Last of Us S02E02

Ik weet dat ik schreef dat ik hoopte dat hij het seizoen niet zou overleven, maar deze had ik niet aan zien komen :exploding_head: Dacht eigenlijk dat ze het wel tot ergens minstens midden in het seizoen zouden rekken, als je Pedro Pascal hebt wil je hem toch zo lang mogelijk in je serie houden als je kunt. vond het wel echt een vette aflevering, veel beter dan de eerste. Ellie is ook een heel stuk minder irritant deze aflevering (ook buiten het einde)

LOU 2

Ja dat dacht ik dus ook met Pedro, maarja misschien fietsen ze er nog wel wat flashbacks in en hebben ze hem op die manier nog wat langer gehouden.

5 likes
LOU e2

Ahhh ik dacht dat Tommy of zijn vrouw dood zou gaan deze aflevering gezien die 'afscheids’kus. Dit einde zag ik niet aankomen :slightly_frowning_face:

Kreeg wel echt game of thrones vibes deze aflevering!

5 likes

TLOU 2

Samenvatting

Nou jaaaaaanken niet normaal, wel echt ijzersterke aflevering maar wat een kutwijf die abby

3 likes

TLOU Ik snap Abby ergens wel, als mijn vader vermoord zou worden zou ik in zo’n situatie ook wraak willen. Maar alsnog zat ik met een brok in mijn keel te kijken. Had gehoopt dat ze Pedro er wat langer in zouden laten.

1 like
The Last of Us S02E02

Ja, ik gok dat de grote flashback-aflevering dit seizoen het verhaal van Eugene (en Catherine O’Hara - ben even de naam van haar personage kwijt, de psycholoog) gaat zijn, hoe en waarom Joel hem vermoord heeft. En er zullen nog wel wat meer flashbacks komen vermoed ik

4 likes

TLOU S2E2

uiteindelijk heeft zij nou iets vergelijkbaars gedaan of zelfs nog erger door het zo lang en pijnlijk te maken. Hoop dat Ellie haar flink terug gaat pakken.

Vond het trouwens heel vet om te zien hoe die stad hierop voorbereid was, natuurlijk waren dit zo bizar veel geĆÆnfecteerden waardoor er logischerwijs veel slachtoffers zouden vallen maar het had veel en veel erger kunnen aflopen

3 likes

En, welke is het geworden?

2 likes

Ik kijk nu eerst Nine Perfect Strangers! Vind hem echt leuk! Stoor me wel een beeeeetje aan het nep Russische accent van Nicole maar verder echt precies wat ik zocht.
En ik heb een crush op Luke Evans dus dit was echt mijn eerste keus :wink:

3 likes

Heb gezocht, maar geen Star Wars topic gevonden, dus daarom hier. Mocht er toch een SW-topic of een ander beter passend topic zijn dat ik gemist heb, sorry!

Andor S02E01-E03

Ik vond het vergeleken met seizoen 1 echt een beetje… te grappig/flauw of zo? Weet niet of ik seizoen 1 misschien verkeerd in herinnering heb, maar dat was veel meer serieuze/ā€œprestigeā€ tv naar mijn idee, en nu lijkt het meer de zoveelste Star Wars serie.
Dat begin met dat Cassian die die TIE-fighter niet kan besturen vond ik erg flauw, en die hele verhaallijn met die Maya Pei brigade vond ik ook echt heel irritant en veel te lang uitgesmeerd… En Dedra en Syril die zo heel serieus zijn en dan blijkt dat ze zijn moeder op bezoek krijgen, really?!
De politieke intriges bij de bruiloft van Leida en de stress bij Bix en co vond ik wel goed, maar ben een beetje teleurgesteld en niet heel hoopvol voor de rest van het seizoen nu tbh…

4 likes

Andor S2E1-3

Ik vond het ook lichter maar niet per se vervelend. De openingsscĆØne met de tie fighter is denk ik een reactie op het commentaar dat er geen actie in Andor was, het was voor mij niet per se nodig. Het was wel samen met het deel over de chaos bij de rebels een goed contrast met de weerzinwekkende georganisseerdheid van de Empire. En de humor/chaos zorgde ook voor wat balans met de zwaardere verhaallijnen. Ik vind het nog steeds een van de betere SW series en ben benieuwd naar de rest van het seizoen.

1 like
Andor

Oh ja, dat het nog steeds een van de betere SW-series is staat buiten kijf, maar dat is natuurlijk ook niet zo heel erg moeilijk :sweat_smile: Maar ik vond het juist goed/fijn dat het zo compleet anders was dan andere SW-series qua toon, en dat lijken ze (in deze eerste drie afleveringen iig) een beetje terug te draaien, en dat vind ik jammer. Maar wie weet komt het nog goed in de volgende afleveringen. Ga sowieso nog wel verder kijken!

2 likes

Ik vind het nieuwe seizoen van Black Mirror tot nu toe echt fantastisch?! Ik krijg echt weer een beetje de old school black mirror vibe terug. 1 vond ik heel confronterend en 2 vond ik echt ziek. Ben nu begonnen aan 3, ik ben benieuwd.

14 likes

Alleen 3 vond ik niet zo goed. Voor de rest inderdaad met je eens dat het weer de old school black mirror vibes heeft!

De afgelopen dagen The Pitt gebinged n.a.v. jullie enthousiasme en wauw goede serie!

Vond het alleen soms te snel gaan bij sommige karakters, het is natuurlijk normaal dat je in een seizoen character development hebt, maar dit is dus allemaal op 1 dag? Bijv. dat dr santos die langdon beschuldigd van drugsgebruik/stelen… HOE kun je iemand daar naar een paar uur al van beschuldigen??? Vond dat soort dingen wel ongeloofwaardig. En vond het ook wel eerrrg veel operaties etc. Waardoor ik het soms een beetje saai vond. Maar vond het hele concept van elke aflevering een uur uit die dag wel heel tof!

4 likes

Iemand al begonnen aan S5 You?
Ik weet nog niet wat ik ervan vind, behalve dat ik het wel af wil kijken omdat ik alles hiervoor heb gekeken :smiling_face_with_tear:

4 likes

Ik ben toevallig ook vanavond begonnen! Ik wil het ook gewoon kijken om dat af te kunnen sluiten en ik hoop wel dat er nog iets ā€œspectaculairsā€ komt

2 likes

Ik bewaar hem nog even. Maar wil hem wel kijken. Heb er voor mijn gevoel ook heel lang op moeten wachten. Dus die paar dagen kan er ook nog wel bij.

3 likes